Jalousi er en grim ting - ja - men men men... Der er helt okay at føle at det hele er uretfærdigt, det er helt okay at man ikke altid føler, at man kan glæde sig på andres vegne.
Det tog 3 år før jeg blev gravid, 2 vennepar fik 2!! børn imens vi prøvede. Første gang var jeg glad på deres vegne, anden gang tog jeg en lille smule afstand, for det gjorde virkelig ondt! Det er først efter jeg er blevet gravid at jeg har "lyst til" at holde deres børn og lege med dem. Kan godt være at jeg handlede forkert dengang, men jeg lyttede til mine følelser og gjorde det jeg følte var det rigtige.
Og så gør det, det jo ikke bedre at det er en x-kæreste. Hvis det var min x-kæreste ville jeg også få et stik i hjertet, en gang var det jo jer og lige meget hvad der er sket den gang og nu, vil ens første kærlighed (og nummer 2, 3, osv.) altid have en plads hos en - det har mine også.
Så lad vær med at føle dig som en dårlig person, det er okay at man føler hele verden bare får børn for at træde en ned i mudderet - græd ud når du har brug for det!
Anmeld