Riskiks eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

Merii

Mama1304 skriver:

Førhen fik min søn en gang imellem en riskiks, samtidig med han fx spiste frugt og grønt, men efter der nærmest kom forbud imod det, turde jeg simpelthen ikke? 

Er det farligt, skadeligt eller ej? Min søn er 2 år og 4 mdr 

Jeg har altid fået riskiks som barn og jeg var vild med dem, så hvis lille Noah også vil have det vil jeg give ham det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

MorDk

Sjældent, da min søn ikke gider at spise dem...

Anmeld

14. august 2013

lycly

Mama1304 skriver:

Førhen fik min søn en gang imellem en riskiks, samtidig med han fx spiste frugt og grønt, men efter der nærmest kom forbud imod det, turde jeg simpelthen ikke? 

Jeg har droppet riskiks fuldstændig efter "forbuddet". De gavner alligevel ikke, så jeg finder bare på andre snacks

Anmeld

14. august 2013

LilleLene

Mama1304 skriver:

jeg så et program om det, at det der som var kræftfremkaldende i dem, er også i vores drikkevand

så så længe det er med måde, så giv løs

bare de ikke spiser 2 pakker om dagen

Anmeld

14. august 2013

CaWi

Mama1304 skriver:

Jeg har stemt nej.
Bassen har smagt riskiks 1 gang. Og han kunne sagtens lide dem.
Men vi køber dem ikke herhjemme, af den simple grund at hverken manden eller jeg selv kan lide dem

Anmeld

14. august 2013

Frk. Himmelblå

Mama1304 skriver:

Riskiks er ikke usundt. Jo, hvis der er for meget salt på, og barnet spiser for mange af dem (tomme kalororier).

Det var en fis i en hornlygte med advarslen tidligere i år. Det er klart at den uorganiske arsen, som risene suger op med grundvandet, er problematisk, da stoffet (i større mængder - ved livsvarigt indtag) giver en øget risiko for, at man udvikler kræft, men men men, i princippet kan en halv liter dansk drikkevand indeholde samme mængde arsen som en riskiks, så...  

Hvis man blot sørger for, at barnet ikke spiser kiksene hver eneste dag gennem hele opvæksten, så går det nu nok alligevel!

Anmeld

14. august 2013

Faith

Nej. Men det skyldes udelukkende at de ikke bryder sig om dem.

Det betyder absolut INTET at et barn får en riskiks i ny og næ. Det er først hvis barnet spiser uanede mængder at det kan have en betydning.

Alt med måde!

Anmeld

14. august 2013

Jenny12

Min søn får ikke riskiks og har frabedt, at han får det tilbudt i vuggestuen.
At det er kræftfremkaldende er ikke årsagen, men jeg synes en riskiks er "unødvendig" og så er jeg simpelthen bange for at han kløjs i den.

Læs evt denne artikel

http://samvirke.dk/sundhed/artikler/riskiks-kan-vaere-farlige-smaa-boern.html-0

Anmeld

14. august 2013

MorTilDenDejligste

Mama1304 skriver:

min søn får dem af og til, jeg mener at alt er skadligt i et hvis omfang så her hedder det alt med måde.

de fandt jo også ud af at det var mere skadligt at drikke et stort glas vand end at spise en riskiks, så det tager jeg ikke så tungt.

Anmeld

20. august 2013

millesofie

Mama1304 skriver:

ja det er helt vildt farligt hvis altså han spiser omkring et helt spisebord fyldt om ugen 

og det gælder alle risprodukter  og det tror jeg ikke han kan 

nej det er ikke farligt overhovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.