Valg af skole (børn) ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
11 svar
2 synes godt om
14. august 2013

Mutti2

Halløj

Nu har jeg løbende igennem de sidste 2 år, forsøgt at finde ud af hvilken skole min datter skal gå på (starter næste år). Og jeg er stadig ikke blevet klogere :-(

Så nu kommer der lige et indlæg mere.

Da i valgte skole, hvilke kriterere valgte i ud fra?

Valgte i Privat/folkeskole, og hvorfor??

Nøj jeg er træt af denne jungle.

Til jer der kommer fra Randers og omegn. Hvilken skole har i valgt og hvorfor??

Ha en fantastisk dag.

k.h.  Mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

wamse

Jeg har valgt min datters skole pga beliggenhed. Den ligger forenden af vores vej, og det har en betydning for mig.

Fungerede det ikke på den skole, så ville jeg overveje privatskole, da jeg har indtrykket af, at der måske er andre vilkår på disse, og knap så mange børn i klasserne, som man ellers hører om nogle gang i de kommunale folkeskoler.

Anmeld

14. august 2013

Tip!

Putte-mor skriver:

Halløj

Nu har jeg løbende igennem de sidste 2 år, forsøgt at finde ud af hvilken skole min datter skal gå på (starter næste år). Og jeg er stadig ikke blevet klogere :-(

Ha en fantastisk dag.

k.h.  Mig

Jeg har valgt en privat idræts skole til min søn..  det der vejede meget op var at der "kun" er max 18 børn i hver klasse.. I den folkeskole vi kunne vælge er der op til 24.. 

Noget andet, her må de max sidde stille i 20 minutter i de små klasser, så lære de på anden vis (hoppe tallene, bogstaver eller hvad de finder på)

det er en privat, men så slemt er egen betalingen heller ikke.. ser det mere som en investering i en god fremtid for min søn 

Han starter næste år..  

Anmeld

14. august 2013

wamse

Twinkle little star skriver:

Jeg har valgt en privat idræts skole til min søn..  det der vejede meget op var at der "kun" er max 18 børn i hver klasse.. I den folkeskole vi kunne vælge er der op til 24.. 

Noget andet, her må de max sidde stille i 20 minutter i de små klasser, så lære de på anden vis (hoppe tallene, bogstaver eller hvad de finder på)

det er en privat, men så slemt er egen betalingen heller ikke.. ser det mere som en investering i en god fremtid for min søn 

Han starter næste år..  

Hvor meget er egenbetalingen, hvis jeg må være så nysgerrig?

Anmeld

14. august 2013

Dinna88

Jeg har gået på forberedelsesskolen i Randers, og det er bare en fantastisk privatskole. De går meget op i musik, sammenhold og aktivitet. Der er de hyggeligste arrangementer og de fedeste ture på skolelejr 

Så den skole kan jeg klart anbefale!

Anmeld

14. august 2013

Lone Jakobsen

her går de store i den lokale by skole.

det var ikke noget jeg tænkte så meget over inden de startede, og det har altid fungeret fint for dem.

min mellemste har haft det lidt anderledes, og selv om han også startede i byskolen, valgte vi senere at flytte ham til en lille skole udenfor byen. der var færre børn, og de prioterede et aktivt udeliv højt. børnene fik flere små pauser i løbet af dagen, og det havde en meget posetiv virkning for børnene. samtidig gjorde det lille antal børn, at der praktisk talt ikke eksisterede mobning på skolen, og det synes vi var trygt og godt for vores søn.

Anmeld

14. august 2013

lineog4

Jeg burde med alle mine fine titler skrive det selvsagt handlede om den didaktiske og pædagogiske grundholdning på skolen og at jeg var ude og se mange før vi valgte. Men det ville være løgn  Vi har valgt de to ældste (den yngste er stadig i børnehaven) går på den folkeskole der er vore distriktskole. Begrundelsen er alene at jeg synes nærmiljøet er vigtigt, at selv kunne gå i skole, have sine venner lige omkring osv. Endvidere er jeg for det første fortaler for folkeskolen og de privatskoler der er i området udgør ikke det alternativ pædagogisk der gør jeg ville fravælge folkeskolen.

Den skole mine børn går på klarer sig flot i larKtergennemsnit osv, men havde jeg alene skulle vælge udfra pædagogik og sammensætning havde jeg nok valgt en anden, hvor der var mere skævhed og mere blandet landhandel blandt børnene - det er den "gode" skole som alle søger til og jeg falder nu lidt for de mere skæve skoler hvor der grundet flere udfordrInger tænkes mere skævt og kreativt.

Vil sige man også skal se på sit barn, for det at være skoleelever i en klasse på 24 kræver noget andet af det lille pus end en klasse på 15, men samtidig kan en lille klasse også have sine bagsider fx at finde venner hvis man ikke luge passer ind. Min den store nyder godt af den store klAsse socialt og den store skole, men mht læring havde hun fungeret bedre i en mindre, men det er det ikke sikkert hun havde trives som hun gør og dermed heller ikke optimal læring. 

Den midterste er lige startet så der ved jeg ikke, men fagligt er det hip som hap for ham om der er mange for han har et stort drive mod at vide og udvikle sig. 

Av det svar gav vist bare flere spørgsmål end svar 

line

Anmeld

14. august 2013

Tip!

wamse skriver:

Hvor meget er egenbetalingen, hvis jeg må være så nysgerrig?

870 kr om måneden.. som enlig kan jeg få det sat ned, men det skal søges om osv.. 

Anmeld

14. august 2013

wamse

Twinkle little star skriver:

870 kr om måneden.. som enlig kan jeg få det sat ned, men det skal søges om osv.. 

Ok, tak for svar

Anmeld

14. august 2013

CaWi

Putte-mor skriver:

Halløj

Ha en fantastisk dag.

k.h.  Mig

Nu er vores dreng kun lige 16 mdr, men han er skrevet op på en privar skole i den by vi bor i.
Det er den samme skole som hans far og faster gik på.
Den er valgt fordi den har nogle grundlæggende værdier som vi godt kan lide, og fordi de lægger meget vægt på at forældrene angegere (staves) sig.
Nu kan der jo nå at ske meget de næste år med skolen, dårlige lærer osv. Men så tager vi den derfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.