Jeg burde med alle mine fine titler skrive det selvsagt handlede om den didaktiske og pædagogiske grundholdning på skolen og at jeg var ude og se mange før vi valgte. Men det ville være løgn
Vi har valgt de to ældste (den yngste er stadig i børnehaven) går på den folkeskole der er vore distriktskole. Begrundelsen er alene at jeg synes nærmiljøet er vigtigt, at selv kunne gå i skole, have sine venner lige omkring osv. Endvidere er jeg for det første fortaler for folkeskolen og de privatskoler der er i området udgør ikke det alternativ pædagogisk der gør jeg ville fravælge folkeskolen.
Den skole mine børn går på klarer sig flot i larKtergennemsnit osv, men havde jeg alene skulle vælge udfra pædagogik og sammensætning havde jeg nok valgt en anden, hvor der var mere skævhed og mere blandet landhandel blandt børnene - det er den "gode" skole som alle søger til og jeg falder nu lidt for de mere skæve skoler hvor der grundet flere udfordrInger tænkes mere skævt og kreativt.
Vil sige man også skal se på sit barn, for det at være skoleelever i en klasse på 24 kræver noget andet af det lille pus end en klasse på 15, men samtidig kan en lille klasse også have sine bagsider fx at finde venner hvis man ikke luge passer ind. Min den store nyder godt af den store klAsse socialt og den store skole, men mht læring havde hun fungeret bedre i en mindre, men det er det ikke sikkert hun havde trives som hun gør og dermed heller ikke optimal læring.
Den midterste er lige startet så der ved jeg ikke, men fagligt er det hip som hap for ham om der er mange for han har et stort drive mod at vide og udvikle sig.
Av det svar gav vist bare flere spørgsmål end svar 

line
Anmeld