Janne T. skriver:
Nu er det jo altså muligt at eje en babyjogger, uden at vende sit stakkels spædbarn ud mod verden og dens farlige indtryk
Vi har en babyjogger tvilling, og James ligger i en lift, hvor liftdelen vender mod mig. Så det er nu ikke spor anderledes, end havde han ligget i en almindelig barnevogn. Og så løber jeg for øvrigt ikke med den 
--------------------------------------------------
Bortset fra det synes jeg, at det er en god kronik, og jeg er meget enig. Jeg tror vi forældre er så bange for at understimulere vores børn, så vi tager afsted til alt muligt, vil aktivere dem, lege, synge, danse, babysvømning, babyrytmik, salmesang, legestue allerede fra de er helt spæd. Jeg siger ikke der er noget i vejen med at tage ud til nogle aktiviteter, men jeg tror virkelig der er mange mødre, der har brug for at lære begrænsningens kunst. Jeg tror ikke det er i nogen ond mening at folk aktiverer deres små babyer så meget, jeg tror bare det er frygten for ikke at gøre nok, slå nok til osv.
Jeg har oplevet skepsissen - mine unger har ikke gået til noget som spæd, det eneste jeg havde Rose med til fra hun var et halvt års tid var noget mor/barn-træning. Og der er mange der har spurgt hvorfor jeg ikke gik til ditten og datten med hende, men jeg havde bare mere lyst til at hygge hjemme med hende, og det har ikke været et problem. Samme med James - men når nu man netop møder den skepsis kan jeg godt forstå mange føler sig presset til at gå til en hel masse.
Og ja, det med bæreseler hvor de vender udad forstår jeg bare slet ikke, så det vil jeg slet ikke kommentere.
Jeg mener selvfølgelig de babyjoggere, hvor barnet vender udad.
Din kan der vel ikke være nogen problemer i.
Er også enig i resten, du skriver. Vi har valgt at gå til en enkelt ting med vores datter, nemlig babysvømning, fordi vi mener, det er godt for hende at lære ikke at frygte vandet, samtidig med det styrker motorikken. Hun er nu helt vild med vand og kan selv holde sig oppe ved at holde fast i kanten. Og hun dykker gladeligt. Samtidig giver det også lidt far/datter-tid, det er nemlig ham der er i vandet
Anmeld