Problematisk 1. graviditet, hvad med 2.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
13 svar
9 synes godt om
11. august 2013

LilleChelle

Ja, jeg søger lidt erfaringer mht. 1., 2. og 3 graviditet. 

- Hvis du havde bækkenløsning, eller andre fysiske gener, i 1. graviditet, havde du dem også i 2. graviditet? 

- og var de mildere, stærkere eller ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Hyacinth

LilleChelle skriver:

- Hvis du havde bækkenløsning, eller andre fysiske gener, i 1. graviditet, havde du dem også i 2. graviditet? 

Første graviditet; 40 kg vægtøgning(iflg. lægerne min. 20-25 kg væske ud af de 40 kg), begyndende ssf, hovedpine/kvalme/opkast til uge 25, halsbrand fra uge 25 til slut - intet kunne afhjælpe det. Voldsomme ødemer overalt - især på fødderne - de så vanskabte ud.

2. graviditet; 8-10 kg vægtøgning, havde bækkenløsning(som det vist ikke kaldes mere), kvalme fra uge 11-16 ca., næsten ingen halsbrand, ingen hovedpine og ingen ødemer, ingen ssf.

Kan ikke lige huske om der er flere detaljer..
Dog meget nemmere 2. gang

Anmeld

12. august 2013

gruener

Hej.

1. gang. tog 42 kilo på. Mange af dem vand. Havde delvis bækkenløsning, halsbrand, svimmelhed og besvimede. Jeg var sygemeldt fra uge tolv, grundet smerter. 

2. gang. jeg er 34+3 og har taget 23 kilo på. Jeg har denne gang fuld bækkenløsning, som gør utroligt ondt. Jeg har vand i kroppen, dog ikke ligeså meget som sidst. Jeg har en smule halsbrand, men ikke så slemt som sidst. Men bækkenet er det værste.

Anmeld

12. august 2013

Holbæktrunten

LilleChelle skriver:

1 gang: Ret slem bækkenløsning og blev sygemeldt omkring uge 16. Omkring uge 30 fik jeg voldsom karpal tunnel syndrom i begge hænder/arme, og det var meget smertefuldt og med både kraftnedættelse i begge hænder/arme og føleforstyrrelser.

Nu er jeg uge 32+6: Sygemeldt med bækkensmerter i uge 14. De er indtil videre ikke helt så slemme som sidst, men tænker at det er fordi at jeg har lært at tage den med ro, og ikke lave mere end kroppen kan holde til. Omkring uge 30 er Karpal tunnel kommet igen, dog mest i højre arm, og har ikke ligeså voldsomme føleforstyrrelser endnu.

Anmeld

12. august 2013

Nessie

1. graviditet havde jeg sukkersyge, kløe på det meste af kroppen, bækkenløsning, kvalme, megetg vand i fødderne og lidt i resten af kroppen også,  m.m.

Denne gang er bækkenløsningen værre, det er kun maven der klør, sukkersyge, kun haft en smule vand i kroppen, værre kvalme, der kommer og går som det lyster.

Noget er værre, andet er bedre, men uanset hvad, så skal du tænke på, at det trods alt "kun" er 9 mdr. ud af resten af dit liv det drejer sig om.
Og ja, det kan være en frygtelig hård tid at gå igennem, men til gengæld har du dit barn resten af livet  

Anmeld

12. august 2013

Benjamins'mor

Jeg havde slem bækkenløsning da jeg ventede min søn, fik det dog først i uge 20/21 og det blev først slemt omkring uge 30.

Denne gang fik jeg konstateret bækkenløsning allerede i uge 12/13, og det har været slemt fra starten, meget værre end sidst.

Døjede også meget med halsbrand sidst, men det er også MEGET værre denne gang.

Og så har jeg endda også blødt i denne graviditet.

Anmeld

12. august 2013

LilleChelle

Nessie skriver:

1. graviditet havde jeg sukkersyge, kløe på det meste af kroppen, bækkenløsning, kvalme, megetg vand i fødderne og lidt i resten af kroppen også,  m.m.

Denne gang er bækkenløsningen værre, det er kun maven der klør, sukkersyge, kun haft en smule vand i kroppen, værre kvalme, der kommer og går som det lyster.

Noget er værre, andet er bedre, men uanset hvad, så skal du tænke på, at det trods alt "kun" er 9 mdr. ud af resten af dit liv det drejer sig om.
Og ja, det kan være en frygtelig hård tid at gå igennem, men til gengæld har du dit barn resten af livet  

Det er planlagt hvornår nummer 2 skal forsøges lavet. Så det er ikke så meget pga. det  
Det er mere hvad jeg kan forvente i nummer 2, når nu jeg blev sygemeldt allerede efter 4 måneder i 1. graviditet pga. massive bækkensmerter. 

Anmeld

12. august 2013

Muffinmus

Havde meget vand i kroppen med nr et, mine fingre sov konstant, om natten vågnede jeg af smerte og havde lyst til at skære mine hænder af....
Havde intet af den slags med de to andre, gik super godt.

Anmeld

12. august 2013

L&V

LilleChelle skriver:

Jeg havde slem bækkenløsning første gang og var sygemeldt fra uge 16 men det gik over med det samme jeg havde født. 2gang fik jeg bl da jeg stod med den positive test føltes det som om og var sygemelst fra uge 14 og nu en månede efter fødsel er det stadig slemt

Anmeld

12. august 2013

Nessie

LilleChelle skriver:

Det er planlagt hvornår nummer 2 skal forsøges lavet. Så det er ikke så meget pga. det  
Det er mere hvad jeg kan forvente i nummer 2, når nu jeg blev sygemeldt allerede efter 4 måneder i 1. graviditet pga. massive bækkensmerter. 

Du skal nok regne med at det bliver værre. 
Men nu har du erfaringen, og ved bedre hvad din krop kan klare, og er måske også bedre til at tage det noget mere stille og roligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.