hmm folk siger de vejer ikke nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2013

SjeBets

Man regner ikke BMI på børn, så det kan man ikke gå ud fra

Der er en bmi beregner for børn her

h ttp://www.enletterebarndom.dk/

så nogle gør vel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Har to dejlig børn en pige på over 4 år er  108 og vejer 13.1 bruger 27 i sko str 104-110 kan dog kun være i tøj til tynde piger

Og en sønp på over 3 år der er 101 og vejer 12, 2  og bruger 26 i sko og bruger 98-104 i tøj skal snøres godt i d eller til tynd drenge...

Er min børn små kan da godt se min pige er lille når hun er sammen med en a sin veninder der er 112 og vejer 24 kilo kan da godt se det er noget andet de har kun 1 1/12 mdr melle  dem

Ja man kan se riben på dem men ved ikke hvad jeg skal gør mere de spiser og spiser meget varieret mad 6 gang om dagen spiser godt er glad og leger godt 

Mvh en mor der er træt af ej hvor er de tynd gir du dem ikke mand osv 

wauw... hvis de siger dine børn er tynde må mine være ekstra tynde...

min ældste på 5 er 118 høj og vejer 15.1 kg og lillebror på 3½ er 112 høj og vejer 14.2 kg, og ifølge lægen er det ganske normal, de er høje børn, og derfor kan man ikke altid få vægten til at passe 100% og som hun siger ved hun jo de spiser godt, og mere eller mindre aldrig er syge....

Anmeld

11. august 2013

lycly

Min datter er 2 år og 86 cm og 13 kg. Og hun er normal vægtig. Så lyder som om det er nogle slanke børn du har

Tror ikke du skal være bekymret, hvis lægen ikke har kommenteret på det. Du må bare lukke ørerne.
Sjovt som folk altid skal kommentere på "tynde" børn. Der er da aldrig nogen der siger til en mor med tykke børn "de er da godt nok tykke, får de ikke for meget at spise?"
Folk tror ikke at det sårer ligeså meget.

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

wauw... hvis de siger dine børn er tynde må mine være ekstra tynde...

min ældste på 5 er 118 høj og vejer 15.1 kg og lillebror på 3½ er 112 høj og vejer 14.2 kg, og ifølge lægen er det ganske normal, de er høje børn, og derfor kan man ikke altid få vægten til at passe 100% og som hun siger ved hun jo de spiser godt, og mere eller mindre aldrig er syge....

Meget ligger så os i at da hun var tre vejet hun kun 8, 9 kilo  og var 104.5 høj ca hun var os over 4 mdr ind hun rundet 4 kilo tros hun vejet 3100 ved følsen men da hun var en uge gammel vejet hun kun 2485 grund hun blev syg og var 51 lang min søn var stor men stoppep første gang som 6 mdr med at tahe på ind til han var er godt stykke over 1 år og nu er han stoppet helt igen 

Anmeld

11. august 2013

Dot D

SjeBets skriver:

Der er en bmi beregner for børn her

h ttp://www.enletterebarndom.dk/

så nogle gør vel

Alle de læger og sundhedsplejersker vi har været i kontakt med har sagt, at man ikke regner BMI for børn, men det kan selvfølgelig have ændret sig.

Deres begrundelse - som jeg finder logisk - er at børn er meget forskellige i deres opvækst, bygning, aktivitetsniveau og lignende, derfor kan man ikke lave et generaliserende skema at gå ud fra...

Så vil nogen sige, at voksne heller ikke er ens, men der er andet ting, der spiller ind, såsom at vi stopper med at vokse feks...

Anmeld

11. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Meget ligger så os i at da hun var tre vejet hun kun 8, 9 kilo  og var 104.5 høj ca hun var os over 4 mdr ind hun rundet 4 kilo tros hun vejet 3100 ved følsen men da hun var en uge gammel vejet hun kun 2485 grund hun blev syg og var 51 lang min søn var stor men stoppep første gang som 6 mdr med at tahe på ind til han var er godt stykke over 1 år og nu er han stoppet helt igen 

er det samme her med min den yngste. han blev syg da han var 6 mdr, hvor vi lå indlagt på sygehuset i 1 månede, der tabte han også halvdelen af det han havde taget på fra fødslen... så vi var til kontrol et år efter 1 gang i månede for at være sikre på han begyndte at tage på igen...

men igen det er børn, og børn er sværre at sige om de er undervægtige eller overvægtige så længe de er sunde og raske og spiser godt

Anmeld

11. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Har to dejlig børn en pige på over 4 år er  108 og vejer 13.1 bruger 27 i sko str 104-110 kan dog kun være i tøj til tynde piger

Og en sønp på over 3 år der er 101 og vejer 12, 2  og bruger 26 i sko og bruger 98-104 i tøj skal snøres godt i d eller til tynd drenge...

Er min børn små kan da godt se min pige er lille når hun er sammen med en a sin veninder der er 112 og vejer 24 kilo kan da godt se det er noget andet de har kun 1 1/12 mdr melle  dem

Ja man kan se riben på dem men ved ikke hvad jeg skal gør mere de spiser og spiser meget varieret mad 6 gang om dagen spiser godt er glad og leger godt 

Mvh en mor der er træt af ej hvor er de tynd gir du dem ikke mand osv 

Jeg var også så tynd og helt normal bmi i dag. Så længe de er aktive og spiser godt tror jeg ikke du skal bekymre dig 

Anmeld

11. august 2013

SjeBets

Dot D skriver:

Alle de læger og sundhedsplejersker vi har været i kontakt med har sagt, at man ikke regner BMI for børn, men det kan selvfølgelig have ændret sig.

Deres begrundelse - som jeg finder logisk - er at børn er meget forskellige i deres opvækst, bygning, aktivitetsniveau og lignende, derfor kan man ikke lave et generaliserende skema at gå ud fra...

Så vil nogen sige, at voksne heller ikke er ens, men der er andet ting, der spiller ind, såsom at vi stopper med at vokse feks...

grundlæggene tror jeg heller ikke det er det endegyldige svar, men jeg tror det kan være en udemærket vejleder.

Men man skal selvfølgelig kigge på barnet. jeg har selv en "lille" krafkarl af en dreng, han er høj, og der er krop, den "store" er som sagt en petit pige, tynd, spinkel og lav. Så hun har været undervægtig i mange år på skemaet, men har jo fungeret som alle andre. Og den "lille" har været en lille bolle de første år af hans liv, men nu er han i en god drenge form.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.