hmm folk siger de vejer ikke nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
17 svar
5 synes godt om
11. august 2013

Anonym trådstarter

Har to dejlig børn en pige på over 4 år er  108 og vejer 13.1 bruger 27 i sko str 104-110 kan dog kun være i tøj til tynde piger

Og en sønp på over 3 år der er 101 og vejer 12, 2  og bruger 26 i sko og bruger 98-104 i tøj skal snøres godt i d eller til tynd drenge...

Er min børn små kan da godt se min pige er lille når hun er sammen med en a sin veninder der er 112 og vejer 24 kilo kan da godt se det er noget andet de har kun 1 1/12 mdr melle  dem

Ja man kan se riben på dem men ved ikke hvad jeg skal gør mere de spiser og spiser meget varieret mad 6 gang om dagen spiser godt er glad og leger godt 

Mvh en mor der er træt af ej hvor er de tynd gir du dem ikke mand osv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

esioul

Anonym skriver:

Har to dejlig børn en pige på over 4 år er  108 og vejer 13.1 bruger 27 i sko str 104-110 kan dog kun være i tøj til tynde piger

Og en sønp på over 3 år der er 101 og vejer 12, 2  og bruger 26 i sko og bruger 98-104 i tøj skal snøres godt i d eller til tynd drenge...

Er min børn små kan da godt se min pige er lille når hun er sammen med en a sin veninder der er 112 og vejer 24 kilo kan da godt se det er noget andet de har kun 1 1/12 mdr melle  dem

Ja man kan se riben på dem men ved ikke hvad jeg skal gør mere de spiser og spiser meget varieret mad 6 gang om dagen spiser godt er glad og leger godt 

Der er jo stor forskel på hvad børn vejer.

Jeg vil sige at så længe de har appetit, spiser fint og er glade er der ingen grund til bekymringer.

Anmeld

11. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

altså hvis man regner BMI, ja så er de undervægtige..

Men altså jeg var mega slank/tynd da jeg var barn og jeg spiste meget(også usundt), men jeg kunne bare ikke tage på og i dag har jeg en normal BMI.
Der er nogen der bare ikke tager på eller tager mindre på end andre.
Men hvis de er glade, aktive, spiser godt, sover godt.. skal du bare lade kommentarerne flyve ind af det ene øre og ud af det andet.

Anmeld

11. august 2013

Tulipan

Så længe de får hvad de kan spise og det er sundt er der nok ikke noget i vejen med dem?
Gennemsnittet af børns vægt er jo netop et gennemsnit, og der er jo altid nogle der ligger meget over og nogle der ligger meget under
Man kunne også se mine ribben indtil jeg var 13 eller mere, det gik over da jeg kom i puberteten.
Lad du bare dine børn spise hvad de gør nu, og lad være med at lytte til onde tunger.
Så længe de har energi og er tilfredse er det da intet problem?

Anmeld

11. august 2013

Frejsmor

Hvad siger lægen, er det et problem? Det er jo meget individuelt for børn med væksten, både højde og vægt mæssigt.. Og nogen børn såvel som voksne har jo bare et højere stofskifte, så hvis det ikke er fordi de ikke vil spise, og lægen ikke synes de er alarmerende undervægtige, så ville jeg ikke være bekymret..

Men.. hvis I ikke allerede gør det.. Så kan I jo sørge for at børnene får de fede mælkeprodukter(sødmælk, tykmælk/ymer, fed ost m.m.), give en ekstra klat smør i havregrøden og på kartoflerne og bruge kød med en god fedtprocent..

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

Tak for svar ind til nu de får både det fede og det sunde de elsker begge ting 

Skal lige siges min datter var over 4 mdr ind hun ramte 4 kilo min søn stoppeet bare med at tage på da han vejet 12 kilo som 2 år lægen har kun sagt de vejer lige lidt nok og de ikke kan tåle at være syg i længer tid skal os sige min datter til 3 års undersøgelse vejet hin 8, 9 kilo hun har gennem et år fået mad med ekstre fedt og det hjælp lidt 

Anmeld

11. august 2013

Monski

Anonym skriver:

Tak for svar ind til nu de får både det fede og det sunde de elsker begge ting 

Skal lige siges min datter var over 4 mdr ind hun ramte 4 kilo min søn stoppeet bare med at tage på da han vejet 12 kilo som 2 år lægen har kun sagt de vejer lige lidt nok og de ikke kan tåle at være syg i længer tid skal os sige min datter til 3 års undersøgelse vejet hin 8, 9 kilo hun har gennem et år fået mad med ekstre fedt og det hjælp lidt 

Anthon er 3 år og 8 måneder og han har også altid været lille, for 5 uger siden var han 98 cm og vejede 11,4 kg - nu er han 102 cm og vejer 14,8
.. Børn er som de er. Prøv at tage til lægen, vores læge sagde at selvom Anthon var lille og lå under sin kurve så så han fin ud, han hade bare ikke så meget babyfedt tilbage.

Nu ved jeg ikke hvordan jeres statur er, men de kan jo også have arvet højde og vægt fra jer?

Anmeld

11. august 2013

SjeBets

Min datter er og har altid været en meget petit pige, hun er så tynd, der er ikke meget på hende, jeg har snakket med SP om det flere gange, mest fordi jeg var bekymret, og hun har også været undervægtig, men er nu kommer på den rigtige side at skalaen og er normalvægtig, dog i den lave ende. Og hun bliver 13 lige her om hjørnet. og det er først inden for de sidste par år at der er begyndt at komme lidt mere vægt på hende

Men hun æder som en hest, og helst ikke de sunde sager, nogle tager bare ikke på.

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med SP om det, og så lade dumme kommentarer være dumme.

Anmeld

11. august 2013

Dot D

Yurie skriver:

altså hvis man regner BMI, ja så er de undervægtige..

Men altså jeg var mega slank/tynd da jeg var barn og jeg spiste meget(også usundt), men jeg kunne bare ikke tage på og i dag har jeg en normal BMI.
Der er nogen der bare ikke tager på eller tager mindre på end andre.
Men hvis de er glade, aktive, spiser godt, sover godt.. skal du bare lade kommentarerne flyve ind af det ene øre og ud af det andet.

Man regner ikke BMI på børn, så det kan man ikke gå ud fra

Anmeld

11. august 2013

B&J

altså vores dreng er 3½ han vejer 13 kg og tror han er 95-98cm høj der i mellem.... han bruger selv en 98/104 i tøj og er en spinkel dreng og vi skal også altid rygge de elastikker der er i bukserne helt ind ellers taber han bukserne... men han er sund og rask fuld af krudt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.