Jalousi blandt mødre..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvis du kan mærke på hende, at hun er jaloux, (eller usikker for den sags skyld) hvad så med at vise at du virkelig synes at hendes barn er ligeså kært og dejligt som dit? 

Ros hendes barn når i ses fx "hold da op hvor er du blevet god til at kravle/spise/snakke" "der er godt nok fart på for tiden" "ej, han/hun har da bare de smukkeste øjne" ja, et eller andet så hun kan mærke at det ikke er en konkurrence i hvis barn er bedst og dejligst. De er lige dejlige og lækre uanset tempo!!

jeg synes det er barnligt af hende at slette dig på fb og den slags, men hvis hun er så usikker/jaloux, så føler hun nok hurtigt at du er lidt en pralrøv, og bliver måske ked af at hendes barn ikke er lige så fremme. Irrationelt ja, men sådan er man når man bliver usikker. Hvis i er gode veninder synes jeg du skal se sådan på det at, hun har brug for beskræftigelse i at hendes måde og hendes barn er ligeså godt som jeres. og det kan du jo gøre dit for at hjælpe hende med

Tak for svar... jeg gør præcis hvad du beskriver, hendes barn er så sød, og kær og jeg roser hende/dem altid når jeg ser dem, så virker de glade og de virker til at de kan lide os, at vi er veninder, men når jeg så ligger er billede eller en video ud så starter helvede, syntes bare ikke det kan være rigtigt at jeg ska straffes, for at vise min frem..  

men jeg bør nok tage endnu en snak med hende, for at forsikre hende om at vi ikke behøver denne konkurrence, for jeg ser ikke hendes barn som en konkurrent...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Der er bare nogen som har virkelig svært ved at acceptere at nogle børn er hurtigere end andre. Især for førstegangs mødre fordi de pludselig frygter at deres barn aldrig lærer det.

Jeg havde det lidt på samme måde med min første, men det var mere at jeg glædede mig til hun kravlede, gik osv, ikke så meget fordi jeg var frustreret. Men det var da lidt irriterende at se videoer af andre babyer. Især fordi der er nogen som lægger en video ud bare deres unge siger en ny lyd!

Hvad med at tage en snak med hende? Måske har hun bare brug for at få luftet sin frustration og få snakket med en god veninde? Så har du også mulighed for at forsikre hende om at du altså ikke lægger videoerne ud for at prale, men simpelthen for at din familie kan følge med.
Det ender jo med at hun risikerer at presse sit barn - og så sker der altså ingenting!

kan Ogaå godt forstå hende og mærke hendes frustration fordi hun også vil have at hendes barn skal kunne de samme ting, men syntes det er en træls måde at vise sin jalousi på, at man ligefrem sletter en... 

Men ja, jeg tror bare at hun har det dårligt over det, Hvlilket hun absolut ikke behøver  

tak for svar.

Anmeld

10. august 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

hvor gamle er jeres børn? du skriver at dit barn er hurtigt og hendes er langsomt, allerede dér synes jeg DU lyder som en af "de der" konkurrence mødre..... 

der skal meget til før man kan sige at børn er direkte BAGUD. og hvis der kun er 1 mdr imellem jeres? 

hende selv, læger og sundhedsplejerske har ALTID sagt at hun er motorisk bag ud, hvilket jeg ALDRIG har haft et problem meD, så det er ikke noget jeg skriver i ond mening, det er rettere for at forklare situationen..... 

Anmeld

10. august 2013

Anonym trådstarter

Tigger skriver:

Tænkte præcis det samme!

Min søn var ikke den hurtigste til at gå og det kunne faktisk gøre rigtig ondt, når andre følte behov for at "hævde" sig med deres børn.

Hvis du er en god veninde, så rum hende istedet for at undgå at forstå hende. Som mor er det værste man kan blive ramt på altså ens børn - det oplever du måske selv senere, fx når hendes bliver sproglig før dit.
Vi kan alle blive ramt af følelsen af at der er noget galt med ens barn. Endnu værre er det så, hvis andre også ser det.

"Hendes er bagud"... Det var ikke særligt pænt sagt!

"Hendes er bagud" er ikke skrevet i ond mening men derimod for at forklare situationen bedre for jer som læser... Det er endda venindes egne ord... 

Hmm, jeg prøver skam at muntre hende op, at fortælle hende at hendes barn er så dygtig osv... Og som skrevet før har jeg ikke behov for at hæve mig over andre, derimod har jeg en del der skriver om i håb om flere videoer da de ikke ser hende så tit, så istedet for at sende video efter video til alle, så ligger den klar Så alle kan se den..  

min mening er IKKE at nedgøre,svine eller andet over børn der ikke følger min datters udvikling, tværtimod søgte jeg råd til at hjælpe min veninde..

Anmeld

10. august 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Hej

jeg har denne veninde som også har barn, hendes barn er dog 1 måned ældre end min.. - Hun har altid gjort klart at hun ikke er som andre, at hun er ligeglad med hvad børn kan hvornår og hvordan... 

Mit barn har altid være langt fremme, hvorimod hendes er bagud... Da min pige lærte at kravle, slettede hun mig som ven på facebook efter en video af det, hendes undskyld for det var at " det var en fejl" mit barn lærte så at gå langs vægge og igen lagde jeg en video ud, da hele min familie bor i den anden ende af landet gør jeg det, for ellers modtager jeg beskeder hele tiden.. ;-) Efter den video blev jeg så blokeret af hende... Hmm?! Hun mener stadig at det intet har med det at gøre... Nu er hun så selv begyndt at kæmpe helt vildt for at lære hendes barn at gå... Hun lyver for mig om hvad hendes barn kan i håb om at gøre mig jaloux, men jeg er ligeglad med hvor hurtig børn er, jeg har ikke tvunget min til noget som helst.. 

Jeg tænker bare; hvorfor skal man gå og være jaloux?? - Ja jeg forstår det simpelthen ikke... ;( Jeg kunne komme med mange flere episoder, hvor hun konstant prøver at være som os... Jeg er træt af det og forstår ikke hvorfor man ikke bare kan acceptere sine børn som de er..  ;( 

andre der kender til det? Og hvad gør i for at skubbe det væk?

Har da oplevet noget lign. Men ikke i lige så ekstrem grad!!!

Jeg har en veninde, som har en datter, der er ½ år yngre, end min.. Hun kan godt nogle gange virke jaloux, eller virke som om, at hun også lige skal nævne, hvad hendes datter kan, hvis jeg snakker om min datter... altså, jeg kan ikke bare nævne noget om datter, uden at vi da også lige skal snakke om hendes datter bagefter... det kan godt virke lidt træls engang imellem, når man stolt fortæller et eller andet, og der så ikke rigtig bliver lyttet eller noget, men hun så bare siger "Ja, det kan (datteren) også! Det gør hun tit..." Eller noget lign.

Lad mig dog for fanden fortælle om min stolthed, uden at sku forholde mig til din guldklump hele tiden!!! For fa'en.... 

Anmeld

10. august 2013

gonefishing

STN skriver:

Har da oplevet noget lign. Men ikke i lige så ekstrem grad!!!

Jeg har en veninde, som har en datter, der er ½ år yngre, end min.. Hun kan godt nogle gange virke jaloux, eller virke som om, at hun også lige skal nævne, hvad hendes datter kan, hvis jeg snakker om min datter... altså, jeg kan ikke bare nævne noget om datter, uden at vi da også lige skal snakke om hendes datter bagefter... det kan godt virke lidt træls engang imellem, når man stolt fortæller et eller andet, og der så ikke rigtig bliver lyttet eller noget, men hun så bare siger "Ja, det kan (datteren) også! Det gør hun tit..." Eller noget lign.

Lad mig dog for fanden fortælle om min stolthed, uden at sku forholde mig til din guldklump hele tiden!!! For fa'en.... 

Du tror ikke veninden tænker det samme?

Det er derfor jeg aldrig er i mødregrupper, der er simpelthen mange kvinder der hele tiden føler sig "trådt på" og skal være kællinger overfor hinanden. Og her mener jeg både dem som jeres "veninder" i taler om, men ligeså meget jer selv.

Helt ærligt i lægger jo selv mærke til, og tænker "hendes kan ikke som mit barn". Jeg synes seriøst det må være så trist at skulle måle ens barn med andre.
Jeg er selv mor til en datter som kan noget her og der, men så måske er hun ikke lige god til det og det.
Når alt kommer til alt, så handler det ikke om præmiebørn!

Jeg synes det er usmageligt. Og lige meget hvor flad en pandekage er, har een altid to sider! Ingen ved om ts veninde slettede hende på fb af de grunde ts tror, det ved kun veninden.

Anmeld

10. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej

jeg har denne veninde som også har barn, hendes barn er dog 1 måned ældre end min.. - Hun har altid gjort klart at hun ikke er som andre, at hun er ligeglad med hvad børn kan hvornår og hvordan... 

Mit barn har altid være langt fremme, hvorimod hendes er bagud... Da min pige lærte at kravle, slettede hun mig som ven på facebook efter en video af det, hendes undskyld for det var at " det var en fejl" mit barn lærte så at gå langs vægge og igen lagde jeg en video ud, da hele min familie bor i den anden ende af landet gør jeg det, for ellers modtager jeg beskeder hele tiden.. ;-) Efter den video blev jeg så blokeret af hende... Hmm?! Hun mener stadig at det intet har med det at gøre... Nu er hun så selv begyndt at kæmpe helt vildt for at lære hendes barn at gå... Hun lyver for mig om hvad hendes barn kan i håb om at gøre mig jaloux, men jeg er ligeglad med hvor hurtig børn er, jeg har ikke tvunget min til noget som helst.. 

Jeg tænker bare; hvorfor skal man gå og være jaloux?? - Ja jeg forstår det simpelthen ikke... ;( Jeg kunne komme med mange flere episoder, hvor hun konstant prøver at være som os... Jeg er træt af det og forstår ikke hvorfor man ikke bare kan acceptere sine børn som de er..  ;( 

andre der kender til det? Og hvad gør i for at skubbe det væk?

det er nok bare svært for hende at hendes måske er lidt bagud. men helt enig i det ikke er måden at reagere på. tror bare man gerne vil have de er godt med (er det hendes første barn? for sådan tror jeg specielt ofte det er første gang). Men som du også selv siger. børn er forskellige og fantastiske på hver deres måde. de kan alle noget forskelligt. min datter var rigtig hurtig motorisk og har brugt lidt længere tid på at "smage" på sproget.

Anmeld

10. august 2013

Sitrani

Flodkilling skriver:

Du tror ikke veninden tænker det samme?

Det er derfor jeg aldrig er i mødregrupper, der er simpelthen mange kvinder der hele tiden føler sig "trådt på" og skal være kællinger overfor hinanden. Og her mener jeg både dem som jeres "veninder" i taler om, men ligeså meget jer selv.

Helt ærligt i lægger jo selv mærke til, og tænker "hendes kan ikke som mit barn". Jeg synes seriøst det må være så trist at skulle måle ens barn med andre.
Jeg er selv mor til en datter som kan noget her og der, men så måske er hun ikke lige god til det og det.
Når alt kommer til alt, så handler det ikke om præmiebørn!

Jeg synes det er usmageligt. Og lige meget hvor flad en pandekage er, har een altid to sider! Ingen ved om ts veninde slettede hende på fb af de grunde ts tror, det ved kun veninden.

okay, du læser vidst ikke hvad jeg skriver....

har på intet tidspunkt skrevet, at hendes barn, ikke kan det samme som mit! Så det passer ikke.... Desuden føler jeg mig heller ikke trådt på, eller føler, at jeg skal være en kælling overfor min veninde.... skriver bare helt simpelt at det KAN være irriterende, at hun skal nævne noget om hendes datter, næsten hver gang, at jeg fortæller et eller andet...

Har på intet tidspunkt målt mit barn med andres børn... det er jeg dybt imod.... så blev da lidt stødt over, at du mener jeg så er usmagelig! Går meget ind for, at man skal se børn, som de forskellige individer de er.....

Anmeld

10. august 2013

Anonym trådstarter

STN skriver:

okay, du læser vidst ikke hvad jeg skriver....

har på intet tidspunkt skrevet, at hendes barn, ikke kan det samme som mit! Så det passer ikke.... Desuden føler jeg mig heller ikke trådt på, eller føler, at jeg skal være en kælling overfor min veninde.... skriver bare helt simpelt at det KAN være irriterende, at hun skal nævne noget om hendes datter, næsten hver gang, at jeg fortæller et eller andet...

Har på intet tidspunkt målt mit barn med andres børn... det er jeg dybt imod.... så blev da lidt stødt over, at du mener jeg så er usmagelig! Går meget ind for, at man skal se børn, som de forskellige individer de er.....

Man kan så hurtigt blive misforstået i dette forum & nogle folk er lidt hurtige dømmende.. 

Tak for dit svar, kan godt forstå dig, min veninde er Også selv lidt på den måde..  Det er rigtig træls i perioder, men desværre er det sådan det er nogle gange... ;-) 

Men jeg har hellere aldrig målt mit barn op mod andre, har ogsåawlv fravalgt en mødregruppe pga det var det eneste de gik op i... Så jeg ville bestemt ikke kalde mig selv for usmagelig/ på samme måde da jeg istedet tager afstand fra den slags.. 

Jeg startede denne tråd for at få råd og vejledning til at kunne konfrontere min veninde uden at gøre hende vred eller andet.. 

Anmeld

10. august 2013

Sitrani

Man kan så hurtigt blive misforstået i dette forum & nogle folk er lidt hurtige dømmende.. 

Tak for dit svar, kan godt forstå dig, min veninde er Også selv lidt på den måde..  Det er rigtig træls i perioder, men desværre er det sådan det er nogle gange... ;-) 

Men jeg har hellere aldrig målt mit barn op mod andre, har ogsåawlv fravalgt en mødregruppe pga det var det eneste de gik op i... Så jeg ville bestemt ikke kalde mig selv for usmagelig/ på samme måde da jeg istedet tager afstand fra den slags.. 

Jeg startede denne tråd for at få råd og vejledning til at kunne konfrontere min veninde uden at gøre hende vred eller andet.. 

tak fordi du læser det rigtige jeg skriver Det er træls at få smidt i hovedet, at man er usmagelig ligefrem....

Men ja, det er som sådan ikke et problem for mig, eller noget jeg ligger søvnløs over, men ville bare skrive til dig, at jeg engang imellem kan have det lige som dig

Jeg ved ikke hvad man kan give af råd, andet end, at lægge den anden kind til... hvordan din veninde reagerer på dine videoer på være hendes sag... hun er nok bare usikker på, om hendes barn nogensinde kommer til at være den dygtigste til noget (hvilket han/hun selvfølgelig gør) og så gør det nok lidt ondt at se andres børn bare fare derudaf i udviklingen

Mht. min veninde, så er det bare sådan hun er som person Hun gør det ikke kun når vi snakker om vores børn, men bare sådan generelt... hvis jeg fortæller noget, så skal hun liiige toppe det, eller være sikker på, at jeg ikke mener, at det er noget hun ikke gør/kan finde ud af el. lign. Tror det er et tegn på usikkerhed..... og det jeg mente med "så lad mig dog for fanden fortælle om min stolthed osv." i min andet indlæg, var at jeg synes man som veninder skal lytte og respondere til hinandens fortællinger (hvad det end måtte være om) uden at skulle trumfe, eller fortælle noget tilbage lige bagefter, for at "blære sig" eller lign. Man kan jo nøjes med at sige" Okay, det var da flot!" eller noget der minder om det....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.