hvad bruger i, i gennemsnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. august 2013

Anonym trådstarter

hej piger

jeg er ano, da jeg har familie og venner herinde der ikke ved at jeg er gravid

mit spørgsmål lyder, hvor mange penge bruger i, i gennemsnit om måneden på jeres nyfødte og til de er et år? her tænker jeg bleer, tøj osv. og hvis i ikke ammer, hvor meget bruger i så på modermælkserstatning?

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Juliekp

hej piger

mit spørgsmål lyder, hvor mange penge bruger i, i gennemsnit om måneden på jeres nyfødte og til de er et år? her tænker jeg bleer, tøj osv. og hvis i ikke ammer, hvor meget bruger i så på modermælkserstatning?

på forhånd tak

Herhjemme er vi, eller nok mest mig, god til at bruge penge på vores datter. Vores datter er 7 mdr. nu

Inden vores datter kom til verden havde vi købt alt tøj ind i str. 50 og 56 og så fik vi foræret rigtig meget, både brugt og nyt. Vi brugte nok selv ca 1.000 - 1.300,- på tøj selv til de første 2 mdr.

Den første måned ammede jeg, så brugte ikke penge på mad. Bleer havde vi taget fra hospitalet, så vi havde til en hel måned. På det tidspunkt brugte vi vaskeklude (de billigste), så vi brugte ca. 150 - 200,- den første måned på vaskeklude og d-dråber. 

Da hun fyldte 4 mdr begyndte vi at bruge flere penge, da hun skulle til at spise fast føde, plus hun skulle ha' mere mælk. 

Vi bruger ca 1.500,- + - om mdr på mad (mme + grød/mos), vådservietter, bleer og d-dråber. Hun går i dp, så hun spiser kun aftens mad herhjemme + ca 4-5 flasker.

Jeg har allerede shoppet tøj til hende til hun er 1 år, så det skal vi ikke tænke på. Har nok brugt omkring 5.000,- på tøj til hun er 1 år. Det er både brugt, fra h&m og mærke vare.

Anmeld

9. august 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

hej piger

på forhånd tak

Synes ikke vi har brugt så meget. Da vi først havde købt barnevogn, seng, puslebord, sengetøj, dyner, madrester osv. Da tror jeg maks jeg bruger 60kr om ugen på mme, maks 50kr på bleer. Så får han så forskellige slags grød og mos (men kartofler, gulerødder, havregryn og hirseflager koster jo ille alverden) og tøj, tja. Man hører altid de bruger så meget. Men det gør man ikke mens de er små, der er det begrænset hvor meget de sviner synes jeg. Lukas har aldrig rigtig gylpet, så jeg har brugt 1 body om dagen kort/langærmede efter vejr også bare nogle strømpebulser eller "joggingbukser" har aldrig brugt bluser til ham. Trøjer i vinters da det var koldt. Og Lukas har i snit skiftet str 1 gang om måneden så har nok brugt 300 om måneden. Folk køber jo tit gaver også de første par måneder. Også kommer det jo også an på om man køber dyre mærker. Jeg køber "kun" name it og h&m. Bodyer i name it også er jeg vilde med h&ms basic jogging bukser. De er lidt kedelige, men nægter at give flere penge for det når han maks har brugt det i en måned.
Puha, det blev langt. Fik svaret til på dit spørgsmål også gode råd for resten

Anmeld

9. august 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Herhjemme er vi, eller nok mest mig, god til at bruge penge på vores datter. Vores datter er 7 mdr. nu

Inden vores datter kom til verden havde vi købt alt tøj ind i str. 50 og 56 og så fik vi foræret rigtig meget, både brugt og nyt. Vi brugte nok selv ca 1.000 - 1.300,- på tøj selv til de første 2 mdr.

Den første måned ammede jeg, så brugte ikke penge på mad. Bleer havde vi taget fra hospitalet, så vi havde til en hel måned. På det tidspunkt brugte vi vaskeklude (de billigste), så vi brugte ca. 150 - 200,- den første måned på vaskeklude og d-dråber. 

Da hun fyldte 4 mdr begyndte vi at bruge flere penge, da hun skulle til at spise fast føde, plus hun skulle ha' mere mælk. 

Vi bruger ca 1.500,- + - om mdr på mad (mme + grød/mos), vådservietter, bleer og d-dråber. Hun går i dp, så hun spiser kun aftens mad herhjemme + ca 4-5 flasker.

Jeg har allerede shoppet tøj til hende til hun er 1 år, så det skal vi ikke tænke på. 

Det lyder godt nok af meget, det bruger vi slet ikke i nærheden af (tror jeg) har ikke præcist regnet på det. Men er sikker på vi slet slet ikke er i nærheden af 2000

Anmeld

9. august 2013

Juliekp

Det lyder godt nok af meget, det bruger vi slet ikke i nærheden af (tror jeg) har ikke præcist regnet på det. Men er sikker på vi slet slet ikke er i nærheden af 2000

Som jeg skrev, er jeg også rigtig god til at bruge penge på vores datter. Jeg er ihvertfald ikke den rigtige at spørge, hvis man vil spare  Har også lige rettet det, for det er nok nærmere 1.500 + - selvfølgelig.

Lige pt laver jeg ikke hendes mos selv, men køber det på glas og de koster 13,- styk. Hendes vådservietter koster 20,- pr pakke f.eks og så køber vi bleer fra pampers som er oppe i de 80,-. Mme køber vi nok 3 pakker om måneden. Hun får også små snacks som riskiks og tvebakker. Vi køber d-dråber, to om måneden. Hendes sutter koster 60/70,- for en pakke med to i (hendes bliver skifter hver 3. uge). Når vi er ude og jeg ser f.eks et hårbånd, så køber jeg det til hende, eller noget nyt legetøj. Hendes solcreme koster oppe i de 100,- og den bruger hun jo gerne gange dagligt i det her vejr. 

Anmeld

9. august 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Som jeg skrev, er jeg også rigtig god til at bruge penge på vores datter. Jeg er ihvertfald ikke den rigtige at spørge, hvis man vil spare  Har også lige rettet det, for det er nok nærmere 1.500 + - selvfølgelig.

Lige pt laver jeg ikke hendes mos selv, men køber det på glas og de koster 13,- styk. Hendes vådservietter koster 20,- pr pakke f.eks og så køber vi bleer fra pampers som er oppe i de 80,-. Mme køber vi nok 3 pakker om måneden. Hun får også små snacks som riskiks og tvebakker. Vi køber d-dråber, to om måneden. Hendes sutter koster 60/70,- for en pakke med to i (hendes bliver skifter hver 3. uge). Når vi er ude og jeg ser f.eks et hårbånd, så køber jeg det til hende, eller noget nyt legetøj. Hendes solcreme koster oppe i de 100,- og den bruger hun jo gerne gange dagligt i det her vejr. 

Ja okay så køber i også alle de dyreste ting kan jeg godt se
Vi skal desværre spare meget indtil jeg får fuld løn igen, og min kæreste bliver udlært i februar. Så der er lige et par måneder nu hvor det ikke er så sjovt.

Anmeld

9. august 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Ja okay så køber i også alle de dyreste ting kan jeg godt se
Vi skal desværre spare meget indtil jeg får fuld løn igen, og min kæreste bliver udlært i februar. Så der er lige et par måneder nu hvor det ikke er så sjovt.

Ja det gør vi, men af den årsag at vi synes det er de bedste ting. Vi har prøvet de billige bleer fra Rema 1000 og de billige vådservietter, men det synes vi ikke om. 

Vi skal også helt klart til at begynde og spare, eller jeg skal. Som skrevet er jeg heller ikke den rette og spørge hvis man vil spare, for man kan jo sagtens gøre det MEGET billigere.

Anmeld

9. august 2013

Nadja+Baby+2012

Anonym skriver:

hej piger

på forhånd tak

Vi brugte max 1 pakke mme pr uge - tror en pakke rakte til ca 1,5 uge, og de koster knap 80 kr.

vådservietter koster 10 kr for 100 i rema, og højt sat, så bruger vi en pakke i ugen.

Bleer kan jeg ikke hjælpe med, da vi får meget billige bleer. Mende bruger 6-10 bleer pr dag som nyfødt - det kan være forskelligt.. min datter er 10 mdr og vil skyde på hun bruger 6 bleer dagligt.

tøj er så dyrt som man gør det til. Nogle skal alene have mærketøj hvor en body koster 200 kr. Andre køber hogm, name it, og andre køber brugt. Hvis det er for at spare, så kan man tit købe en hel størrelse brugt til 300 kr på div. Facebook sider ellet på dba. Jeg tog en shoppingtur i hogm og det kostede 500 kr, og det var måske 1/5 af hvad jeg skulle bruge i str 56. 

Umiddelbart vil jeg skyde på 1000 kr pr mdr. i snit... Vi har helt sikkert brugt mere, men jeg elsker at shoppe.. :-)

Anmeld

9. august 2013

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

hej piger

på forhånd tak

Vi køber budget vådservietter til 8kr for 80. De er både miljø og astma og allergi mærket og hvis man laver mos selv koster det nok 2kr. Rema bleer til 50. Så det kommet helt an på hvordan man gør det

Anmeld

9. august 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Ja det gør vi, men af den årsag at vi synes det er de bedste ting. Vi har prøvet de billige bleer fra Rema 1000 og de billige vådservietter, men det synes vi ikke om. 

Vi skal også helt klart til at begynde og spare, eller jeg skal. Som skrevet er jeg heller ikke den rette og spørge hvis man vil spare, for man kan jo sagtens gøre det MEGET billigere.

Man får hurtig brugt alt for mange penge. Gjorde jeg også lidt de første 6 måneder da jeg fik fuld løn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.