hej piger 
jeg er ano, da jeg har familie og venner herinde der ikke ved at jeg er gravid 
mit spørgsmål lyder, hvor mange penge bruger i, i gennemsnit om måneden på jeres nyfødte og til de er et år? her tænker jeg bleer, tøj osv. og hvis i ikke ammer, hvor meget bruger i så på modermælkserstatning?
på forhånd tak 
Herhjemme er vi, eller nok mest mig, god til at bruge penge på vores datter. Vores datter er 7 mdr. nu 
Inden vores datter kom til verden havde vi købt alt tøj ind i str. 50 og 56 og så fik vi foræret rigtig meget, både brugt og nyt. Vi brugte nok selv ca 1.000 - 1.300,- på tøj selv til de første 2 mdr.
Den første måned ammede jeg, så brugte ikke penge på mad. Bleer havde vi taget fra hospitalet, så vi havde til en hel måned. På det tidspunkt brugte vi vaskeklude (de billigste), så vi brugte ca. 150 - 200,- den første måned på vaskeklude og d-dråber.
Da hun fyldte 4 mdr begyndte vi at bruge flere penge, da hun skulle til at spise fast føde, plus hun skulle ha' mere mælk.
Vi bruger ca 1.500,- + - om mdr på mad (mme + grød/mos), vådservietter, bleer og d-dråber. Hun går i dp, så hun spiser kun aftens mad herhjemme + ca 4-5 flasker.
Jeg har allerede shoppet tøj til hende til hun er 1 år, så det skal vi ikke tænke på. Har nok brugt omkring 5.000,- på tøj til hun er 1 år. Det er både brugt, fra h&m og mærke vare.
Anmeld