Husmoderråd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
14 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har fået kul karrysauce på min køkkenbordplade og kan nu ikke få det af

Er der en af jer, der evt har nogle husmoderråd, der kan bruges til at få det af?

Alt hjælp modtages med taknemmelighed.

Hav en god dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Holbæktrunten

PT skriver:

Er der en af jer, der evt har nogle husmoderråd, der kan bruges til at få det af?

Hav en god dag

prøv med vaskepulver med enzymer opløst i lidt vand - skure-skure, og forhåbentlig går det af

Anmeld

9. august 2013

hekran

Hvad er bordpladen lavet af? Bagepulver er faktisk godt til pletter. Gnid det godt ind i pletten og hæld en smule (lille bitte) kogt vand på. Så skal du se løjer

Ellers kan man få Ajax skurepulver i butikken, som er rigtig godt til de der pletter der er trukket ned.

Anmeld

9. august 2013

serinasmor

PT skriver:

Hav en god dag

Karry er noget af det værste at få af !

Hvad er bordpladen lavet af (evt billede) - vil helst ikke råde dig til nogetder ødelægger

Anmeld

9. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Holbæktrunten skriver:

prøv med vaskepulver med enzymer opløst i lidt vand - skure-skure, og forhåbentlig går det af

Tak for svar.
Jeg har prøvet vaskepulver, men det virkede umiddelbart ikke. Måske skulle jeg lade det sidde lidt

Må prøve det igen - alt er et forsøg værd

Anmeld

9. august 2013

PT

Profilbillede for PT
hekran skriver:

Hvad er bordpladen lavet af? Bagepulver er faktisk godt til pletter. Gnid det godt ind i pletten og hæld en smule (lille bitte) kogt vand på. Så skal du se løjer

Ellers kan man få Ajax skurepulver i butikken, som er rigtig godt til de der pletter der er trukket ned.

Tak for svar

Bordpladen er lavet af træ (krydsfiner?) med overplade i noget glat noget (sikke god jeg er til at forklare )
Giver det mening?

Jeg må prøve med bagepulver og kogt vand. Jeg er villig til at forsøge det meste

Anmeld

9. august 2013

Hyacinth

PT skriver:

Hav en god dag

Nu ved jeg ikke hvad jeres bordplade er lavet af, men jeg har et spisebord(Hvidt) i noget glat materiale i overfladen. Når jeg har fået karry på, kommer jeg klorin på en klud/blød svamp(ikke på "skrubbe-siden") og kører det over pletten til den er væk. Men jeg sørger for at have en meget fugtig klud med vand til at tørre over med det samme, så klorinen ikke ødelægger bordet.

Ved ikke om jeres bord kan tåle det, men her virker det

Anmeld

9. august 2013

PT

Profilbillede for PT
serinasmor skriver:

Karry er noget af det værste at få af !

Hvad er bordpladen lavet af (evt billede) - vil helst ikke råde dig til nogetder ødelægger

Ja karry er virkelig noget forfærdeligt noget - og netop derfor skal man IKKE lægge skeer mm på bordet, når man laver mad

Jeg har taget et billede af selve pletten og et af bordpladen fra siden - måske du så kan bedømme, hvad det er

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Hyacinth skriver:

Nu ved jeg ikke hvad jeres bordplade er lavet af, men jeg har et spisebord(Hvidt) i noget glat materiale i overfladen. Når jeg har fået karry på, kommer jeg klorin på en klud/blød svamp(ikke på "skrubbe-siden") og kører det over pletten til den er væk. Men jeg sørger for at have en meget fugtig klud med vand til at tørre over med det samme, så klorinen ikke ødelægger bordet.

Ved ikke om jeres bord kan tåle det, men her virker det

Tak for svar.

Jeg overvejede klorin, men jeg er ikke sikker på, bordet kan tåle det. Hvis intet andet hjælper, må det blive sidste udvej.

Godt med fif til, hvordan man skal gøre med klorinen

Anmeld

9. august 2013

Bak

PT skriver:

Tak for svar.

Jeg overvejede klorin, men jeg er ikke sikker på, bordet kan tåle det. Hvis intet andet hjælper, må det blive sidste udvej.

Godt med fif til, hvordan man skal gøre med klorinen

Cilit bang har virket her Der er også klor i. Men pas på, det er noget krads noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.