Opfindelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

Flødebollen

Dorthe1986 skriver:

Jamen du skal have fat i nogle rådgivere. Som kan råde iværksættere og vurdere om der er grobund for din opfindelse.og så kan man jo gå videre til banken :-)

Okay - tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Flødebollen

Mumto3 skriver:

Det er sussesfulde forretningsfolk som investere nogle af de penge de har tjent på deres egen virksomhed i projekter som dit. Det første de vil bede dig om at lave er en forretningsplan.

Super - tak!

Det lyder som om, det er noget, du har prøvet?

Anmeld

9. august 2013

Dot D

Kathepige skriver:

Jo jo - det kan jeg godt se, men hvor i alverden skal jeg dog få alle de penge fra -

Hi hi, det er derfor, der sidder en masse gode idéer rundt i landet, der aldrig bliver til noget....

Nej, spøg til side. Du skal lave dig en forretningsplan og handleplan over din idé og fremstilling af samme. Så skal du have fat i nogen, der kan give dig råd og vejledning, og er du heldig, kan det være, de er vilde med idéen og vil hjælpe økonomisk.

Ellers er det banken, du skal have fat i, her vil det være en god idé, først at have rrådgivernes , for så kan banken se, at du ikke er alene om at synes, idéen er god - og at der er mulighed for fabrikation/hjælp til opstart og lignende...

Håber du får hjælp et sted, glæder mig til at se din "ting" i butikkerne

Anmeld

9. august 2013

Flødebollen

Dot D skriver:

Hi hi, det er derfor, der sidder en masse gode idéer rundt i landet, der aldrig bliver til noget....

Nej, spøg til side. Du skal lave dig en forretningsplan og handleplan over din idé og fremstilling af samme. Så skal du have fat i nogen, der kan give dig råd og vejledning, og er du heldig, kan det være, de er vilde med idéen og vil hjælpe økonomisk.

Ellers er det banken, du skal have fat i, her vil det være en god idé, først at have rrådgivernes , for så kan banken se, at du ikke er alene om at synes, idéen er god - og at der er mulighed for fabrikation/hjælp til opstart og lignende...

Håber du får hjælp et sted, glæder mig til at se din "ting" i butikkerne

Du taler til en, der til tider er ligeså dum som vådt bølgepap i regnvejr...

En forretningsplan?

Anmeld

9. august 2013

Mumto3

Kathepige skriver:

Super - tak!

Det lyder som om, det er noget, du har prøvet?

Nej, men min svigerfar er med i et netværk af Bussnies Angels. -og jeg må desværre sige med det samme, at de ser rigtig mange super gode ideer, men at der er meget langt fra en god ide til produktion. Når de inverstere penge i det (og det er rigtig dyrt!!!) så regner de med at der går 8-10 år før de overhovede begynder at tjene penge på det, og de har altid med i overvejelserne at det kan være at de aldrig får de penge igen som de inverstere i det.

De hjælper også med at søge om patent osv.

Anmeld

9. august 2013

Dot D

Kathepige skriver:

Du taler til en, der til tider er ligeså dum som vådt bølgepap i regnvejr...

En forretningsplan?

Det er en plan over, hvordan, hvornår og hvorfor tingene i forbindelse med din idé gøres når/som de gøres.

Feks. skal du have et budget, eventuelle forretningspatnere/fabrikker, der kan hjælpe dig med fabrikation af tingen. Personaleforhold skal være udtænkt - skal det være et enmands firma eller har du brug for ansatte osv osv osv...

Håber det gav lidt mening til " det våde bølgepap", fed kommentar, hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.