skal, skal ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
11 svar
3 synes godt om
8. august 2013

Mami_Ravn

Hej

Nu smider jeg bare lige nogle tanker på bordet..

Min kæreste og jeg bor pt på vesterbro tæt på dybbølsbro station. Vi venter os vores første barn til december. 

Jeg arbejder i brøndby og tager toget til arbejde hver dag, min kæreste læser pt, men er færdig til januar og satser på at få arbejde i københavnsområdet. 

Vi vil rigtig gerne have en bil, ikke mindst da bedsteforældre - og efterhånden flere vennepar bor uden for byen..men jeg ved at bedsteforældrene har mulighed for at hente ved en s-togs station i nærheden af dem. Så i bund og grund er der ikke det store "incitament" for bilen..men ja, det ville jo være rart...

Ville i gøre det?? 

(sikke noget vås, håber i kan finde rundt i det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Trekløver(:

Mami_Ravn skriver:

Hej

Min kæreste og jeg bor pt på vesterbro tæt på dybbølsbro station. Vi venter os vores første barn til december. 

Jeg arbejder i brøndby og tager toget til arbejde hver dag, min kæreste læser pt, men er færdig til januar og satser på at få arbejde i københavnsområdet. 

Vi vil rigtig gerne have en bil, ikke mindst da bedsteforældre - og efterhånden flere vennepar bor uden for byen..men jeg ved at bedsteforældrene har mulighed for at hente ved en s-togs station i nærheden af dem. Så i bund og grund er der ikke det store "incitament" for bilen..men ja, det ville jo være rart...

Ville i gøre det?? 

Hvis jeres økonomi kan bære det, så ville jeg da klart købe en bil.  Det giver en masse frihed. 

Anmeld

8. august 2013

modesty

Mami_Ravn skriver:

Hej

Ville i gøre det?? 

Nej, det ville jeg ikke. En bil er dyr og der er sjældent behov for den når man bor i byen. Så vidt jeg kan se, er det kun for at besøge venner at I har brug for den, og det ville ikke være nok incitament for mig.

Anmeld

8. august 2013

Mami_Ravn

Mor1991 skriver:

Hvis jeres økonomi kan bære det, så ville jeg da klart købe en bil.  Det giver en masse frihed. 

Jeg tror godt økonomien kan bære det. Ved jo ikke helt med kærestens kommende løn, men det er jo i givet fald mere end S.U...

Men er det for meget luksus, når vi bor så tæt på stationen..synes godt nok det er svært! 

Der kommer jo også ÅOP oveni osv.

jeg er forvirret..

Anmeld

8. august 2013

CroQuis

Kun hvis økonomien kan bære det 

Når i bor så tæt på stationen, hvor togene faktisk kører hele tiden - og ikke en gang hver 2. - 3. - 4. time som det offentlige gør på landet/jylland, ja så ville jeg tænke økonomisk...

Men igen, i sparer vel også en del i togbilletter hvis i har bil?

Synes sgu det offentlige er steget vildt på det sidste 

Anmeld

8. august 2013

Trekløver(:

Mami_Ravn skriver:

Jeg tror godt økonomien kan bære det. Ved jo ikke helt med kærestens kommende løn, men det er jo i givet fald mere end S.U...

Men er det for meget luksus, når vi bor så tæt på stationen..synes godt nok det er svært! 

Der kommer jo også ÅOP oveni osv.

jeg er forvirret..

Kan godt se det er en luksus når nu i bor så tæt på stationen, og når bedsteforældre godt kan hente ved s-tog station, men en bil giver helt sikkert mere frihed, men ville KUN gøre det hvis jeg var sikker på at have råd.

men det handler jo meget om at prioterere 

Anmeld

8. august 2013

Mami_Ravn

Mor1991 skriver:

Kan godt se det er en luksus når nu i bor så tæt på stationen, og når bedsteforældre godt kan hente ved s-tog station, men en bil giver helt sikkert mere frihed, men ville KUN gøre det hvis jeg var sikker på at have råd.

men det handler jo meget om at prioterere 

ja vi skal prioritere og det er sgu svært..det ville blive et køb med 0 kr i udbetaling og sådan...men ja, damn der er meget at tænke på

Anmeld

8. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis i vælger at købe ny bilhos en autoriteseret forhandler så kan I få lavet et lån hos dem..

ville kontakte forhandlere og høre om I kan få lavet et tilbud...

ved at der er nogen steder de lige nu har rentetilbud hvor renten hvis man opretter nu er en del lavere end den ellers ville være...

ved at Ford laver en for både med og uden udbetaling..og så sidder i sammen og vælger hvad der skal være med i tilbuddet på bilen osv...

f.eks. GPS, AC, fartpilot, automatisk parkering osv osv... Alle tilvalg kan snakkes om at få med og hvis i virkelig gør det så kan der nogen gange være tilbud på de specifikke tilvalg så de kommer med enten gratist eller med rabatter...

Anmeld

8. august 2013

Mami_Ravn

Wampires skriver:

Hvis i vælger at købe ny bilhos en autoriteseret forhandler så kan I få lavet et lån hos dem..

ville kontakte forhandlere og høre om I kan få lavet et tilbud...

ved at der er nogen steder de lige nu har rentetilbud hvor renten hvis man opretter nu er en del lavere end den ellers ville være...

ved at Ford laver en for både med og uden udbetaling..og så sidder i sammen og vælger hvad der skal være med i tilbuddet på bilen osv...

f.eks. GPS, AC, fartpilot, automatisk parkering osv osv... Alle tilvalg kan snakkes om at få med og hvis i virkelig gør det så kan der nogen gange være tilbud på de specifikke tilvalg så de kommer med enten gratist eller med rabatter...

Ja, den vi har kigget på er en toyota aygo..der kan vi få det for 1371 kr om måneden, men er usikker på om det er en fast rente og hvor meget den skide (undskyld sproget) ÅOP spiller ind i sidste ende..

Det er også svært når man ikke står med bare en smule af beløbet...

Anmeld

8. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mami_Ravn skriver:

Ja, den vi har kigget på er en toyota aygo..der kan vi få det for 1371 kr om måneden, men er usikker på om det er en fast rente og hvor meget den skide (undskyld sproget) ÅOP spiller ind i sidste ende..

Det er også svært når man ikke står med bare en smule af beløbet...

vil sige at da vi fik tilbud fra Ford af med henblik på ny bil så fik vi en fin seddel med ALLE beløbpå og fine streger henover det vi skulle bruge for at kunne udregne præcist om vi havde råd eller ej...

sad hos ham omkring 2 timers tid og snakkede frem og tilbage og fik tilbud både med at sælge vores nuværende til dem og også uden udbetaling...

kan INTET svare på mht ÅOP den er jeg lost omkring... ved bare det er årsrenten og er noget med renters rente at gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.