Sijac skriver:
??????? Kan ikke umiddelbart se hvad søren du skulle blive rystet over?
Er det barnets tarv hvis;
- manden kun vil deltage når det passe ham?
- hans familie fylder barnet med løgne eller forsøger, at få fuld forældremyndighed?
- mor og far konstant skændes?
- man få et sæt regler det ene sted og et andet alt regler det andet sted?
Jeg hverken skriver eller hentyder til, at han er stofmisbruger, psykopat eller andet, jeg gav bare TS nogle spørgsmål som jeg tror måske kunne hjælpe, og som jeg ville stille mig selv, i denne situation.
Beklager at du blev stødt over mit indlæg til TS.
næ men det kan da godt være jeg er total gået af på den.
Jeg tager bare ud fra min erfaring, og jeg har set mange venner eller arbejdskolleger i alle aldre, blive total paf og ikke vide hvad de vil, når deres kæreste eller eks kom og sagde de var gravide (ikke lige aftalt).
Dem har jeg mange gode eksempler på, lige fra fyren der overvejer selvmord forbi han ikke føler han vil kunne give barnet det, barnet har brug for. Alt imens eks kæresten kun får noget af vide og tror han er total ligeglad osv osv.
Eller ham der går i total chok og beslutter sig for INTET at have med barnet eller moderen at gøre, for "det er jo hendes valg" (selvom han også har været med til at stikke den op godt nok).
Men så når barnet er født, så smelter han og ser jo at det hele "Nok skal gå", så bliver han en mand og tager sit ansvar.
Selvfølgelig er der også eks. på det modsatte...
Men mænd er bare meget anderledes end kvinder og må jeg sige, til tider meget svagere end kvinder på visse punkter.
Så længe at ts´s eks ikke er en "grim type" der netop kan gøre livet surt for hende og barnet, så skal han da ha en chance! Og barnet skal ha en chance for at kende sin far.
Jeg er selv vokset op med en far der aldrig var der, men hvis min mor havde forhindret mig i at se min far, så havde det jo været hende der havde taget skylden! hende der var den onde, selvom min far svigtede gang på gang... Det var noget jeg selv måtte finde ud af, så jeg kunne se at det var min far der var en dum røv, og ikke min mor.