Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.438 visninger
18 svar
19 synes godt om
7. august 2013

Anonym trådstarter

Ja jeg sidder lidt i det dilemma at jeg ikke aner hvad jeg skal stille op, jeg venter barn og har termin om få dage, og jeg har ingen kontakt haft til barnets far ELLER familie overhovedet i omkring 3 måneder, og de har heller ikke interesseret sig for deres barnebarn/barn, sidst vi snakkede sammen ville de alle gerne have med vores barn at gøre, men da jeg intet har hørt i så lang tænker jeg, gælder det stadig
Hvad skal jeg gøre i forhold til dem, når jeg har født ?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Ja jeg sidder lidt i det dilemma at jeg ikke aner hvad jeg skal stille op, jeg venter barn og har termin om få dage, og jeg har ingen kontakt haft til barnets far ELLER familie overhovedet i omkring 3 måneder, og de har heller ikke interesseret sig for deres barnebarn/barn, sidst vi snakkede sammen ville de alle gerne have med vores barn at gøre, men da jeg intet har hørt i så lang tænker jeg, gælder det stadig

Giv dem besked om at du har født, og så må de tage stilling til hvad de vil?

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Giv dem besked om at du har født, og så må de tage stilling til hvad de vil?

Okay bare sende en sms omkring at jeg nu har født - hvad han vejer osv og vedhæfte et billede, eller bare sende en sms om at jeg har født uden billede

Anmeld

7. august 2013

Sijac

Anonym skriver:

Tror at du skal gøre op med dig selv, om du ønsker kontakt eller ej - og om du ønsker at dit barn får kontakt! (Vil helst ikke ytre min mening om hvad jeg syntes her, da det helt og holdent er DIN beslutning).
Ønsker du ingen kontakt ville jeg kontakte en advokat og høre om den korrekte procedure og søge om fuld forældremyndighed, ønsker du derimod at have kontakt ville jeg informere dem når du har født og så tage tingene som de kommer.

Anmeld

7. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Okay bare sende en sms omkring at jeg nu har født - hvad han vejer osv og vedhæfte et billede, eller bare sende en sms om at jeg har født uden billede

Jeg ville sende med billed og info, - lidt ligesom man gør til venner og veninder

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Sijac skriver:

Tror at du skal gøre op med dig selv, om du ønsker kontakt eller ej - og om du ønsker at dit barn får kontakt! (Vil helst ikke ytre min mening om hvad jeg syntes her, da det helt og holdent er DIN beslutning).
Ønsker du ingen kontakt ville jeg kontakte en advokat og høre om den korrekte procedure og søge om fuld forældremyndighed, ønsker du derimod at have kontakt ville jeg informere dem når du har født og så tage tingene som de kommer.

Den er bare så svær må indrømme at jeg faktisk er ligeglad med hans familie, men ville jo gerne at far og søn får et forhold sammen, men føler mig også bare på bare bund, da han jo ikke har vist interesse siden vi gik fra hinanden

Anmeld

8. august 2013

Sijac

Anonym skriver:

Den er bare så svær må indrømme at jeg faktisk er ligeglad med hans familie, men ville jo gerne at far og søn får et forhold sammen, men føler mig også bare på bare bund, da han jo ikke har vist interesse siden vi gik fra hinanden

Ja jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre, men som tidligere nævnt er min mening fuldstændig irrelevant, det er din beslutning, og din alene.

Du får lige et på vejen.

Nogle spørgsmål du måske skal stille dig selv...

- hvad er barnets tarv
- vil det blive et helvede mor og far i mellem
- vi det blive 2 familier der intet kan sammen - kommunikation, hvad man må og ikke må osv
- vil de kunne finde på, at søge fuld forældremyndighed
- er barnet bedst tjent uden en far eller en far der ikke involvere sig - hvad gør mest ondt på barnet

Måske det kan hjælpe lidt, om ikke andet er det nogle vigtige spørgsmål

Anmeld

8. august 2013

EnGodMor

Syntes ikke det er dit 'problem' var de interesset, så havde de selvfølgelig holdt sig opdateret fra dig af. 

Og da de ikke har haft gjort det, så ville jeg pænt glemme den.

Anmeld

8. august 2013

lineog4

Jeg tænker de vigtige lige nu og når du har født er dig og dit barn og derefter skal du overveje hvad der der giver dig ro.

Du kan kontakte dem (med SMS, mail, brev). Hvordan vil du have det hvis de ikke vender tilbage? Skuffet, ligeglad, lettet? Jeg kan forestille mig, at jeg ville være enormt skuffet sad jeg der med mit mirakel og far og familie ikke reagerede på min henvendelse.  

Du kan lade være med at kontakte dem. Hvordan vil du have det med de finder ud af det af omveje og måske bliver sure på dig over du ikke har kontaktet dem? Vil du have dårlig samvittighed eller mener du du har handlet korrekt?

Personligt tror jeg, at jeg ville tage den før fødslen. Kontakte dem og høre, hvad forventer I når jeg har født, og måske endda også give udtryk for hvad du kunne ønske. Begrundelsen er man er så sårbar når man sidder der med sit mirakel og man har ret til at nyde den tid og være i den tid helt uden forviklinger. Jo mere sikkerhedsnet, jo mere af de "dumme" ting man kan have ude af verden før fødslen jo bedre.

Held og lykke

Line

Anmeld

8. august 2013

gonefishing

Sijac skriver:

Ja jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville gøre, men som tidligere nævnt er min mening fuldstændig irrelevant, det er din beslutning, og din alene.

Du får lige et på vejen.

Nogle spørgsmål du måske skal stille dig selv...

- hvad er barnets tarv
- vil det blive et helvede mor og far i mellem
- vi det blive 2 familier der intet kan sammen - kommunikation, hvad man må og ikke må osv
- vil de kunne finde på, at søge fuld forældremyndighed
- er barnet bedst tjent uden en far eller en far der ikke involvere sig - hvad gør mest ondt på barnet

Måske det kan hjælpe lidt, om ikke andet er det nogle vigtige spørgsmål

Jeg er faktisk en smule rystet... det lyder som om ts har skrevet at eksen ryger hash og mishandler små dyr.

At manden ikke har kontaktet hende kan der være 110grunde til, måske erxdet også svært for ham. Men ikke alle mænd er "bad guys", så giv dog lige manden en chance.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.