MorDk skriver:
Vi er ikke bange for dyr. Overhovedet. Tror det kom sig af 1 enkelt dårlig oplevelse med en hund som pludselig var for tæt på. Den gjorde ham intet, men den var meget tæt på. Og hunden var MEGET stor (En hun vi kender)
Så har han været rædselsslagen siden! Hunden vi kender er han dog ikke sååå bange for mere så længe den ikke kommer for tæt på.
Vi respekterer at han er bange men vi prøver at berolige ham ved at sætte os ned til ham. Holde om ham og sige at vi passer på ham, og der ikke sker noget.
Vi var i Zoo i sidste uge. Det var ikke noget succes... han gad det ikke rigtig. Han er bange for duer og ænder... ej men bladlus. Det er så synd!
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det, da vi selv har dyr og en meget dyreglad dreng, men jeg studsede lidt ved det med at I sætter jeg ned og holder om ham og siger I passer på ham, når han bliver bange for et dyr... Jeg tænker det måske netop bekræfter ham i at han har grund til at være bange... HVis I nu prøvede at lade som ingenting, altså dvs selv prøvede at være opsøgende med dyrene, lyde glad og fascineret når I ser et dyr, sådan ldit a la "neeeej se lige den søde hund, hvor er den bare fin"-agtigt du ved, og evt spørge nogle gange om I må kæle dyrene I møder...
Og det samme med alle andre dyr, insekter m.m., prøv at forklar ham at de ikke gør noget, og så vær opsøgende og nysgerrige omkring dem og vise ham på den måde at der intet farligt er i dem...
Bare et forslag 
Anmeld