får børn stadig mælk når de er ti måneder..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

raca

1990h skriver:

Ja det slog mig lige..får børn stadig mælk når de er ti måneder?..altså forstå mig ret har de behov for det..kom bare til at tænke på hvad man så gør med dagpleje..giver dagpleje mor dem så flasken eller??

ja det gør de fleste børn, det anbefales at amme til barnet er 1 år som min, eller så længe at barnet og mor ønsker det.

og nej de får nødvendigvis ikke noget når de er i dp, de kan snilt klare sig med hvad de får tidlig morgen-eftermiddag og aften.  måske enda undlade den ene aftentår.

mine har været ammet til de selv sage stop og jeg har stort set friammet dem, det vil sige de har fået når de har bedst om det også som 10mdr og som 2 årige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

MorDk

raca skriver:

ja det gør de fleste børn, det anbefales at amme til barnet er 1 år som min, eller så længe at barnet og mor ønsker det.

og nej de får nødvendigvis ikke noget når de er i dp, de kan snilt klare sig med hvad de får tidlig morgen-eftermiddag og aften.  måske enda undlade den ene aftentår.

mine har været ammet til de selv sage stop og jeg har stort set friammet dem, det vil sige de har fået når de har bedst om det også som 10mdr og som 2 årige

Troede sundhedsstyrelsen andbefalede man ammede mindst 6 mdr.? Ved godt det er bedst at fortsætte... men mente det var 6 mdr.?

Anmeld

6. august 2013

raca

MorDk skriver:

Troede sundhedsstyrelsen andbefalede man ammede mindst 6 mdr.? Ved godt det er bedst at fortsætte... men mente det var 6 mdr.?

FULDamning til 6mdr og derefter amning til min. 1 år.. sammen med fast føde.

Anmeld

6. august 2013

modesty

MorDk skriver:

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Ernaering/Amning.aspx

" Den sundeste ernæring for det nyfødte barn er modermælk, og amning har betydning for en lang række helbredsmæssige forhold hos både mor og barn. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn ammes fuldt, til de er omkring 6 måneder. Delvis amning anbefales til 12 måneder eller længere."

Anmeld

7. august 2013

MorDk

modesty skriver:

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Ernaering/Amning.aspx

" Den sundeste ernæring for det nyfødte barn er modermælk, og amning har betydning for en lang række helbredsmæssige forhold hos både mor og barn. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn ammes fuldt, til de er omkring 6 måneder. Delvis amning anbefales til 12 måneder eller længere."

Takker for link

Anmeld

7. august 2013

Mumto3

MorDk skriver:

De anbefaler fuld amning til 6 mdr, dog med opstart af grød fra 4 mdr hvis SP anbefaler det. De anbefaler amning i 12 mdr og gerne længere. WHO anbefaling er amning i 24 mdr, og der har været lidt rører om hvorfor Danmark ikke følger de internationale anbefalinger, men svaret er at det er kulturelt bestemt og at sundhedsstyrelse vurdere at selvom der er biologiske/fysiske årsager der taler for amning frem til 2årsalderen, så vil der være så meget kulturel modstand, at de er bange for at anbefalingen vil have den modsatte effekt. (Tænk bare på hvor meget postur der er over at de overhovede anbefaler amning! Der er forninger af flaskebørns mødre der har indført begrebet 'ammeregime' og synes det går ud over kvindes ret til at bestemme over egen krop, når sundhedsstyrelsen anbefaler amning, istedet for at 'blande sig uden om'.)

Anmeld

8. august 2013

Tona

1990h skriver:

Ja det slog mig lige..får børn stadig mælk når de er ti måneder?..altså forstå mig ret har de behov for det..kom bare til at tænke på hvad man så gør med dagpleje..giver dagpleje mor dem så flasken eller??

Vores datter fik flaske af dp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.