Beløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
13 svar
26 synes godt om
6. august 2013

Anonym trådstarter

Vist min svigerinde giver mig for 300.- til min fødselsdag og min mand får for 300.-

Hvor meget skal hun så have af os?? skal lige siges, at hendes nye mand ikke gider at give eller få gaver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

AMtrier

Anonym skriver:

Vist min svigerinde giver mig for 300.- til min fødselsdag og min mand får for 300.-

Hvor meget skal hun så have af os?? skal lige siges, at hendes nye mand ikke gider at give eller få gaver.

det handler vel ikke om hvad du SKAL give hende?
du kan vel gå ud fra at hun giver gaver ud fra hvad hendes økonomi er hvis hun tjener rigtig mange penge og giver dyre gaver, håber jeg ikke hun forventer at i giver hende for samme beløb (eller dobbelt fordi i er to) hvis nu i er studerende? men at hun forventer i giver det JERES økonomi kan bære

det vil jeg synes er mest fair

Anmeld

6. august 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Øh 300?? Hvis i går op i beløb og ikke betydning...  

Anmeld

6. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

puha den er svær, det er jo meget forskelligt om man går op i gaver.

Kan sige her er den sådan her:

Min mand betaler gaver til sin familie fra os begge. Hans forældre og hans bror som ingen børn har får typisk for samme beløb (ca 500kr)
Hans søster og svoger som så har 4 børn, har han måtte gå lidt ned på, så det er sådan ca. 250 til hver voksen og 250 til hvert barn.

På min side får min mor typisk for 700kr (jeg har kun min mor tilbage), og min stedfar ønsker sig aldrig noget og gider ikke gaver, så typisk er det en mindre symbolsk ting.

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Begrundelse:

De 300.- er aftalt i min svigerfamilie længe før jeg kom ind i familien. Og ønskeseddelen indholder ofte kun gavekort (og ja, så kan beløbet jo ses - og det bliver også nævnt, vist beløbet ikke stemmer over enes med aftalen)

Nu er det sådan, at min svigerinde forventer (til hendes fødselsdag i okt.), at vi giver hende for 600.- (for hun bruger jo 600.- alt i alt på os), men vi har altid holdt på, at når hun engang ville få en kæreste, skulle de også have for 300.- (altså 600.- alt i alt) Men nu har han meldt ud, at han ønsker ikke at give eller få gaver (hverken til jul eller fødselsdag) - så hvad er mest fair?? At man får 300.- pr. person man er, eller at man giver for det dobbel, bare fordi vi er to (selvom man har jo flere regninger når man er 2 end 1)

Anmeld

6. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Begrundelse:

De 300.- er aftalt i min svigerfamilie længe før jeg kom ind i familien. Og ønskeseddelen indholder ofte kun gavekort (og ja, så kan beløbet jo ses - og det bliver også nævnt, vist beløbet ikke stemmer over enes med aftalen)

Nu er det sådan, at min svigerinde forventer (til hendes fødselsdag i okt.), at vi giver hende for 600.- (for hun bruger jo 600.- alt i alt på os), men vi har altid holdt på, at når hun engang ville få en kæreste, skulle de også have for 300.- (altså 600.- alt i alt) Men nu har han meldt ud, at han ønsker ikke at give eller få gaver (hverken til jul eller fødselsdag) - så hvad er mest fair?? At man får 300.- pr. person man er, eller at man giver for det dobbel, bare fordi vi er to (selvom man har jo flere regninger når man er 2 end 1)

Jeg ville droppe gaver fuldstændigt, hvis modtageren gik så voldsomt op i prisen. Det er jo bare pengebytteri, og så kan man da lige så godt lade være. 

Anmeld

6. august 2013

Frk.S

Anonym skriver:

Begrundelse:

For at være helt ærlig, så synes jeg lidt ideen af at give gaver går lidt af det, hvis det er med dén der på.

Hvis det skal gøres op i kroner og ører at alle får det samme igen som de har givet for (din svigerinde får for 600 fordi det også er det hun giver for samlet til jer) og det altid kun er gavekort, så kan i jo nærmest lige så godt lade være.

Jeg synes det bør handle om, at man finder en ting som personen vil blive glad for (og ligger indenfor rammerne af hvad ens økonomi selv kan bære selvfølgelig) og ikke så meget om hvad beløbet er og hvad der er mest "fair"

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville droppe gaver fuldstændigt, hvis modtageren gik så voldsomt op i prisen. Det er jo bare pengebytteri, og så kan man da lige så godt lade være. 

Havde vi også overvejet (og snakket meget om - både ang. jul og fødselsdag) - men så er der ballade med hele svigerfamilien, for det kan man virkelig ikke byde andre

Anmeld

6. august 2013

Louise H.

Hvis det VIRKELIG kommer an på beløbet, skal hun have for 300 kr.

Men ellers vil jeg sige, hun skal have det du synes hun skal have

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Louise <3 Isabella skriver:

Hvis det VIRKELIG kommer an på beløbet, skal hun have for 300 kr.

Men ellers vil jeg sige, hun skal have det du synes hun skal have

Vi er begyndt at finde ting på tilbud, så hun får 3 mellem pakker (og pris alt i alt: 399.-) - så kan hun i hvertfald ikke sige noget, når vi skal til fødselsdag 5. okt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.