Er han mærkelig/underlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Mumto3

Min datter på 5 år spiser heller ikke is. Det er kun et problem for omgivelserne det er ikke et problem for hende. (Hun kan jo ikke lide det)

Det er meget svært for andre at forstå man kan have et barn der ikke spiser is, men sådan er det. Nogle gange får hun en, bare forbi  andre får is, men så spiser hun den ikke, og spørger om hun godt må smide den ud. Når vi gerne vil have is, spørger jeg altid om der er noget andet hun gerne vil have. f.eks. kiks eller et æble/vandmelon og det vil hun som regel rigtig gerne!  og så får hun jo bare det i stedet for. Så vi kan sagtens tage op til iskiosken og spise is, jeg har bare noget med i tasken til hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Janni. skriver:

Min søn på 2 år (født Marts 2011) spiser bare ikke is. Han kan til nød spise MEGET lidt sorbet is, men ellers er det 1 mundfuld og så takker han nej.  Og han har ingen problemer med hans tænder, så det er ikke derfor han ikke gider det kolde i hans mund. 

Er han virkelig så mærkelig? Nu har han lige været syg fra Lørdag til idag (er stadig påvirket af det) og en del mennesker omkring forslog at give ham is, hvor efter vi til sidst måtte le. Vi vil da ikke tvinge knægten til at spise is, når nu han ikke har lyst? 

Hvis han vil spise is, så må han gerne det for os - i begrænset omfang selvfølgelig. 

Andre hvis børn ikke spiser is? 

Min lille mand (maj 2011) ville heller ikke have is, indtil for nylig hvor vi var på havnen og han fik en vingummibamse skubopis. Den spiste han det hele af og efterfølgende har han gerne ville have både dem, zapp og de der små runde med jordbær flødeis.

før ham havde jeg ærlig talt heller aldrig oplevet et barn som ikke kan lide is! 

Anmeld

6. august 2013

Janni.

Diana2013 skriver:

Synes da bestemt ikke han er mærkelig, for så er jeg det også, jeg kan da godt spise lidt is hvis vi er ude, men gider ikke selv købe det, da det bare ikke siger mig noget som helst, heller ikke kager. Men slik derimod uhhh det spiser jeg

Haha  Det undlader jeg at kommentere på, men slik er nu også godt. 

Anmeld

6. august 2013

Janni.

Mumto3 skriver:

Min datter på 5 år spiser heller ikke is. Det er kun et problem for omgivelserne det er ikke et problem for hende. (Hun kan jo ikke lide det)

Det er meget svært for andre at forstå man kan have et barn der ikke spiser is, men sådan er det. Nogle gange får hun en, bare forbi  andre får is, men så spiser hun den ikke, og spørger om hun godt må smide den ud. Når vi gerne vil have is, spørger jeg altid om der er noget andet hun gerne vil have. f.eks. kiks eller et æble/vandmelon og det vil hun som regel rigtig gerne!  og så får hun jo bare det i stedet for. Så vi kan sagtens tage op til iskiosken og spise is, jeg har bare noget med i tasken til hende.

Præcis, det er også vores oplevelse at andre undres over vores søn. Han får også tilbudt andet når vi køber is. Han skal nemlig ikke undvære bare fordi han ikke spiser is. 

Jeg må også indrømme at vi er stoppet med at forsøge at få ham til at spise is. Tror nu han er så gammel at han nok selv skal sige til hvis han vil smage is. 

Anmeld

6. august 2013

Janni.

sommerbarn<3 skriver:

Min lille mand (maj 2011) ville heller ikke have is, indtil for nylig hvor vi var på havnen og han fik en vingummibamse skubopis. Den spiste han det hele af og efterfølgende har han gerne ville have både dem, zapp og de der små runde med jordbær flødeis.

før ham havde jeg ærlig talt heller aldrig oplevet et barn som ikke kan lide is! 

Lidt sjovt, så har han lige fundet ud af hvilken is han gerne vil have. 

Anmeld

6. august 2013

Mamalou

Janni. skriver:

Min søn på 2 år (født Marts 2011) spiser bare ikke is. Han kan til nød spise MEGET lidt sorbet is, men ellers er det 1 mundfuld og så takker han nej.  Og han har ingen problemer med hans tænder, så det er ikke derfor han ikke gider det kolde i hans mund. 

Er han virkelig så mærkelig? Nu har han lige været syg fra Lørdag til idag (er stadig påvirket af det) og en del mennesker omkring forslog at give ham is, hvor efter vi til sidst måtte le. Vi vil da ikke tvinge knægten til at spise is, når nu han ikke har lyst? 

Hvis han vil spise is, så må han gerne det for os - i begrænset omfang selvfølgelig. 

Andre hvis børn ikke spiser is? 

Min søn har det også svært med is, især sodavandsis. Han bryder sig ikke om at bide i dem, hvilket jeg heller ikke selv gør - det løber mig koldt ned af ryggen bare at tænke på det.

Så nej, han er hverken mærkelig eller underlig 

Vh. Louise 

Anmeld

6. august 2013

NinaNymannMadsen

min datter fra oktober 2011 vil heller ikke. det er meget lidt hun vil ha og hvis vi endelig får lidt is i hende skal den næsten være smeltet eller så skal det være virkelig virkelig varmt uden for.

vi får max 2 skefulde i hende. og hun vil hellere ha frugt og grønt end slik og kager så det jo kun fint hun vil det.

så nej din søn er ikke mærkelig. sådan er nogen børn bare. det kan være at når han bliver ældre begynder at spise mere is hvem ved.

Anmeld

6. august 2013

ramona

min søn kunne heller ikke lide is de første år af hans liv men sidste år tog det en drejning og nu kan han spise is til den store guldmedalje Han bliver 5 til oktober.

Har også haft mange undrende folk over han ikke ville have is og har også stået med ham med høj feber hvor jeg så gerne ville have en is i ham uden held så jeg kender til dine tanker

Anmeld

6. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Janni. skriver:

Lidt sjovt, så har han lige fundet ud af hvilken is han gerne vil have. 

Jeps 

Det kan godt være det lyder lidt mærkeligt, men jeg er så glad for at han endelig vil have is. Det høre da til sommer, sol og udflugter  Og en god måde at få lidt ekstra væske i dem når det er rigtig varmt.

Anmeld

6. august 2013

Lotus86

Han er da bestemt ikke mærkelig Vores søn er så småt begyndt at spise is, men mister hurtigt interessen, han spiser heller ikke slik og kager, og kan heller ikke lide sodavand, juice og saftevand, så generelt kan han ikke lide søde ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.