Dårlig samvittighed over enebarn (endnu)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Loa

Frk. Himmelblå skriver:

Der er gode ting ved både søskendelivet og livet som enebarn.

Tro mig, man kan også have dårlig samvittighed over, at ens datter blev storesøster så tidligt (15 mdr i vores tilfælde). Selvom lillesøster er en kæmpe gave, så betyder det jo også rigtig mange kompromiser, som ikke altid er lige sjove...

Din Isabella får rigtig meget glædeligt med fra sine år som enebarn. Jeg tænker, at hendes selvværd er stærkt og trygheden er stor.

Det håber jeg da helt sikkert

Ja der kan nok være fordele og ulemper ved begge dele...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

mpr

Loa skriver:

Årh ja det kan jeg godt forstå

Især når de er så store at de ligefrem selv kan spørge om/efter søskende.... Der er Isabella heldigvis ikke endnu....

Præcis.. Jeg må bare trøste mig selv med at vi da i det mindste er igang med at prøve.. Så må jeg bare håbe jeg kan blive gravid inden hendes 6 års fødselsdag så en evt. søskende da er ude inden hun bliver 7..  

Anmeld

6. august 2013

Loa

Juliekp skriver:

Synes ikke du skal have dårlig samvittighed over der går noget tid før hun får en søskende. Det fylder nok mere i dit hovedet, end det gør i din datters. Tror hun har det helt fint med at være enebarn, lidt endnu

Min datter er enebarn og vi ønsker ikke flere børn, skal jeg så have dårlig samvittighed resten af hendes liv? Hun har heller ikke fætre og kusiner på hendes alder hun kan få glæde af. Da de er 4, 12 og 16 år gamle. 

Og så vil jeg lige sige, at selvom man får en søskende med få år imellem, er det jo ikke sikkert de kan lide hinanden og vil få noget ud af hinanden. Jeg ser kun min lillebror til højtider og jeg er ellers kun 3 år ældre end ham..

Næh det er selvfølgelig rigtig nok. Har man valgt de skal være enebørn, så er det jo ikke synd for dem. Men, ja, synes bare jeg føler hun mangler nogle andre. Men måske er det indbildning fra min side...

Anmeld

6. august 2013

Carina:-)

Loa skriver:

Ja jeg har faktisk rigtig dårlig samvittighed over at Isabella bliver min. 5 år før hun bliver storesøster.

Allerede nu, har jeg dårlig samvittighed over at hun ingen søskende har
Hun elsker andre børn. Elsker hendes fætter og kusine, snakker om dem hele tiden. Overfalder nærmest andre børn når vi er på legeplads, på ferie eller andet.
Og er der ikke andre børn så leger hun de er der, altså går og snakker med dem og leger med dem, og nævner deres navne....
Er det normalt?
Jeg føler jeg mega svigter hende fordi hun ikke har/får lige med det samme, de søskende som jeg tror hun rigtig gerne vil ha

Det gør mine også -de elsker andre børn.

Vil gerne have legekammerater med hjem hele tiden og er glad for venner og families børn.

Og mine kan jo ikke "klage" over ikke at have søskende 

I stedet for at have dårlig samvittighed over noget som jeg slet ikke tror er noget -andet end i dit hoved 

Så glæd dig over de muligeheder i har for f.eks ferie (synes at kunne huske i skulle til USA? )muligheder for max opmærksomhed der ikke skal deles med mindre søskende og muligheder økonomisk ved kun at have et barn. 

Anmeld

6. august 2013

Juliekp

Næh det er selvfølgelig rigtig nok. Har man valgt de skal være enebørn, så er det jo ikke synd for dem. Men, ja, synes bare jeg føler hun mangler nogle andre. Men måske er det indbildning fra min side...

Må da også indrømme at tanken har strejfet mig, om jeg nu er en tarvelig mor fordi min datter ikke får nogle søskende. Men hvem ved, måske vi har ændret mening om nogle år.

Det kan jeg ikke svare dig på, det er jo dig der kender dit barn bedst. Jeg tror bare ikke at børn i den alder ligefrem tænker over at de mangler en bror/søster. Sådan som du skriver det, lyder det bare til at hun er en meget udadvendt pige, der elsker andre børn, og som ikke har noget imod at tage det første skridt og invitere andre børn på at lege.

Anmeld

6. august 2013

Loa

Carina:-) skriver:

Det gør mine også -de elsker andre børn.

Vil gerne have legekammerater med hjem hele tiden og er glad for venner og families børn.

Og mine kan jo ikke "klage" over ikke at have søskende 

I stedet for at have dårlig samvittighed over noget som jeg slet ikke tror er noget -andet end i dit hoved 

Så glæd dig over de muligeheder i har for f.eks ferie (synes at kunne huske i skulle til USA? )muligheder for max opmærksomhed der ikke skal deles med mindre søskende og muligheder økonomisk ved kun at have et barn. 

Hmm så det er ikke en "enebarns ting", ja det er jo meget rart at vide

Jo er bestemt også glad for den ene opmærksomhed jeg kan give hende, og også på ferier feks (jeps USA til september)
Håber det bare er fordi hun er meget udadvendt at hun gør sådan

Anmeld

6. august 2013

SjeBets

Loa skriver:

Men du ville ikke tro, når hun nærmest overfalder andre børn på legepladser og når vi er på ferie, at det er udtryk for hun "mangler" nogen?

Nej egenligt ikke fordi det gør min datter også og hun er bestemt ikke enebarn mere, hun har fået 2 halve søskende og 2 bonus søskene ved hendes far, 1 halv og 2 bonus her hos mig og endnu en på vej, og det har hun nu altid gjort.  Både da hun var ene barn og efter alle de her små søskende er kommet til.

Tror bare nogle børn er sådan.

Anmeld

6. august 2013

Loa

SjeBets skriver:

Nej egenligt ikke fordi det gør min datter også og hun er bestemt ikke enebarn mere, hun har fået 2 halve søskende og 2 bonus søskene ved hendes far, 1 halv og 2 bonus her hos mig og endnu en på vej, og det har hun nu altid gjort.  Både da hun var ene barn og efter alle de her små søskende er kommet til.

Tror bare nogle børn er sådan.

Haha nej så er det nok ikke på grund af Isabella igen søskende har....

Hmm måske hun vitterligt bare er sådan så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.