Loa skriver:
Ja jeg har faktisk rigtig dårlig samvittighed over at Isabella bliver min. 5 år før hun bliver storesøster.
Allerede nu, har jeg dårlig samvittighed over at hun ingen søskende har 
Hun elsker andre børn. Elsker hendes fætter og kusine, snakker om dem hele tiden. Overfalder nærmest andre børn når vi er på legeplads, på ferie eller andet.
Og er der ikke andre børn så leger hun de er der, altså går og snakker med dem og leger med dem, og nævner deres navne....
Er det normalt?
Jeg føler jeg mega svigter hende fordi hun ikke har/får lige med det samme, de søskende som jeg tror hun rigtig gerne vil ha 
Lasse er 3 år nu, og der går også noget tid før der er udsigt til nr. 2... Jeg har ikke dårlig samvittighed - men jeg får det rigtig træls og føler tanker som "er jeg en dårlig mor fordi han er enebarn i så "sen" en alder" - NÅR folk spørger "skal i ikke have nr.2" "og det er da synd for ham".. osv...
Jeg var enebarn i 11 år, før min lillebror kom til verdenen... min mand er 31 - hans storebror er 46.. så vi er begge "enebørn" i hver sin ende - og vi har ikke taget skade af det
Tværtimod, så er det netop nu, der er tid til ekstra kys og kram, kreative udfoldelser osv.
5 års forskel - er jo ingen alder

Tværtimod, så er storesøster Isabella jo ved at være så stor, at det nemmere for hende at forstå, hvorfor lille-baby skal have den opmærksomhed som baby nu skal have....
Anmeld