Grimt navn..? (Og ny på siden!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Demata

Havre74 skriver:

Hvorfor skulle det være en mobbegrund`?

Hvis børn har det så dårligt med dem selv, finder de nogen at mobbe uanset hvad (tror jeg).

Det er klart også min mening.

hvis nogle vil mobbe, skal de nok finde på et eller andet, ligegyldig hvad du hedder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

E.J.mor.

hej

jeg syntes at det er et rigtigt sødt navn

jeg ville tænke sikke et fedt navn, og et specielt et.

i skal vælge det i selv syntes passer til jeres barn,ikke hvad andre syntes.

spørger man herinde har folk mange forskellige meninger, og så må man selv sortere i de forskellige svar

Anmeld

4. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg kan kun tænke på Sunny beach... og det er ikke lige en association jeg ville ønske for mit barn

Men man er jo forskellig

Vi tænkte meget over risikoen for mobning i forhold til navnet.. og ville gerne have et navn der virkede på både dansk og engelsk og som lød nordiskt

det blev til Erik

Anmeld

4. august 2013

Demata

E.J.mor. skriver:

hej

jeg syntes at det er et rigtigt sødt navn

jeg ville tænke sikke et fedt navn, og et specielt et.

i skal vælge det i selv syntes passer til jeres barn,ikke hvad andre syntes.

spørger man herinde har folk mange forskellige meninger, og så må man selv sortere i de forskellige svar

Tak, det er også det jeg selv tænker om navnet 

Min lillesøster hedder Nickie, og hun er super glad for at have et "drengenavn" og får kun positive ting afvide. Så det at det ikke er et klassisk pigenavn, er slet ikke noget problem for mig, synes kun det er fedt 

Anmeld

4. august 2013

Demata

Wampires skriver:

jeg kan kun tænke på Sunny beach... og det er ikke lige en association jeg ville ønske for mit barn

Men man er jo forskellig

Vi tænkte meget over risikoen for mobning i forhold til navnet.. og ville gerne have et navn der virkede på både dansk og engelsk og som lød nordiskt

det blev til Erik

Haha det har jeg slet ikke selv tænkt  men det er ikke noget der går mig på. 

min kæreste er amerikaner, så det er også vigtigt for os at det er engelsk, og også virker på dansk.

Anmeld

4. august 2013

E.J.mor.

Demata skriver:

Tak, det er også det jeg selv tænker om navnet 

Min lillesøster hedder Nickie, og hun er super glad for at have et "drengenavn" og får kun positive ting afvide. Så det at det ikke er et klassisk pigenavn, er slet ikke noget problem for mig, synes kun det er fedt 

det er også et super sødt navn til en pige og et sjældent et

så det ka jeg godt forstå din lillesøster kan lide

Anmeld

4. august 2013

FrkZier

Demata skriver:

Hej alle!

Jeg er ny på siden smed p-pillerne i marts, og mig og kæresten er nu så stille begyndt at prøve at blive gravide 

Vil lige høre jer angående en oplevelse jeg havde i går, til min søsters fødselsdag. Mig og min kæreste er begge rigtig glade for navnet Sunny til en pige, det er noget der har en stor betydning for os, og er også navnet på "vores" sang. Vi synes selv det er fantastisk.

Nævnte så navnet for min familie i går, og de mente det var et forfærdeligt navn, og direkte strengt at give et barn  De sagde blandt andet at det vil være let at mobbe med.. Jeg blev ret overrasket, og kan da godt se det er et anderledes navn, men er det så slemt? Vi er selv glade for det, så deres mening kan selvfølgelig være ligegyldig. Men har alligevel tænkt lidt over det, og ville gerne høre nogle flere meninger. 

Så hvad tænker i? Selv hvis i ikke synes det er det pæneste navn i verden, ville i så direkte mene det er så galt? Ville i tænke noget særligt over det, hvis i mødte en pige med navnet?

kunne rigtig godt bruge nogle svar! Tak 

Sangen <3

http://m.youtube.com/watch?v=uRWyxzmNdJc

jeg tænker umiddelbart at Sunny = Sonny/Sonni, som er et drenge navn.

til en dreng er det ok, men ville aldrig kalde en pige for Sunny

Anmeld

4. august 2013

Demata

FrkZier skriver:

jeg tænker umiddelbart at Sunny = Sonny/Sonni, som er et drenge navn.

til en dreng er det ok, men ville aldrig kalde en pige for Sunny

Tak for dit svar

Sjovt nok kan jeg slet slet ikke lide navnet til en dreng.

Anmeld

4. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville aldrig kalde mit barn det. I min verden er det et drengenavn (Sonny) og øgenavnet bliver hurtigt Sonny Boy. Jeg ville helt sikkert tænke over, hvad de kunne blive drillet med og det er et oplagt navn.

Der findes masser af pigenavne der både kan udtales på dansk og engelsk, så jeg ville have fundet et andet.

Men det er jo jeres barn og jeres valg, og så er det jo ligegyldig, hvad andre folk tænker og mener. Man skal bare have gjort op med sig selv om man er villig til, at give et navn som er oplagt mobe-navn.

Anmeld

4. august 2013

Demata

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville aldrig kalde mit barn det. I min verden er det et drengenavn (Sonny) og øgenavnet bliver hurtigt Sonny Boy. Jeg ville helt sikkert tænke over, hvad de kunne blive drillet med og det er et oplagt navn.

Der findes masser af pigenavne der både kan udtales på dansk og engelsk, så jeg ville have fundet et andet.

Men det er jo jeres barn og jeres valg, og så er det jo ligegyldig, hvad andre folk tænker og mener. Man skal bare have gjort op med sig selv om man er villig til, at give et navn som er oplagt mobe-navn.

Du har ret i der findes mange, vi har også en del navne på listen 

Men Sunny er en klar favorit  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.