Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anonym skriver: altså amningen i sig selv er ikke noget problem.. eller, hun ammer ikke for at få mælk, men for at få opfyldt sit suttebehov/trygheds behov. det er MEGET tydeligt. og her på det sidste er det faktisk også kun hen af aftenen at jeg kan mærke mælken løber til når hun ammer, (hun ammer 3-4 gange på en dag) + når hun er ked... så ja, det er jo tydeligt at det kun er trøst/tryghed.. og som sagt skal jeg starte i aftenskole om 2 uger, og der skal far kunne putte.. ja og så var det så jeg fik den ide med sutten... min mor synes vi skal prøve, men du ved, man er lidt tilbageholden alligevel, da hun jo ER en "stor" pige.... læste i en debat om det samme et sted på nettet, folk skrev "h*n har kunne klare sig uden sut indtil nu, så hvorfor starte nu", og det er jo rigtig nok i dét tilfælde, men her der har hun jo haft/har mit bryst, som jo har ageret sut for hende altid...... så hun har jo ikke "klaret" sig uden sut...... hmmm..
altså amningen i sig selv er ikke noget problem.. eller, hun ammer ikke for at få mælk, men for at få opfyldt sit suttebehov/trygheds behov. det er MEGET tydeligt. og her på det sidste er det faktisk også kun hen af aftenen at jeg kan mærke mælken løber til når hun ammer, (hun ammer 3-4 gange på en dag) + når hun er ked... så ja, det er jo tydeligt at det kun er trøst/tryghed.. og som sagt skal jeg starte i aftenskole om 2 uger, og der skal far kunne putte.. ja og så var det så jeg fik den ide med sutten... min mor synes vi skal prøve, men du ved, man er lidt tilbageholden alligevel, da hun jo ER en "stor" pige.... læste i en debat om det samme et sted på nettet, folk skrev "h*n har kunne klare sig uden sut indtil nu, så hvorfor starte nu", og det er jo rigtig nok i dét tilfælde, men her der har hun jo haft/har mit bryst, som jo har ageret sut for hende altid...... så hun har jo ikke "klaret" sig uden sut...... hmmm..
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
VIPpigen skriver: Har ingen erfaringer da min datter afviste bryst som 10 måneder, og stoppede flaske som 13 måneder. Sutte bruger hun kun om natten, og har gjort i et år. Jeg ville se om jeg kunne tilvænne hende til en sut, men så tror jeg også i skal gøre det nu, og så måske netop afvænne hende med aften og natamning, og se om sutten ikke kan erstatte det. For mig er det op til den enkelte person hvornår amning stopper helt. Bare jeg ikke skal se på en 3 årig går hen og hiver op i mors bluse for at få en tår
Har ingen erfaringer da min datter afviste bryst som 10 måneder, og stoppede flaske som 13 måneder. Sutte bruger hun kun om natten, og har gjort i et år.
Jeg ville se om jeg kunne tilvænne hende til en sut, men så tror jeg også i skal gøre det nu, og så måske netop afvænne hende med aften og natamning, og se om sutten ikke kan erstatte det.
For mig er det op til den enkelte person hvornår amning stopper helt. Bare jeg ikke skal se på en 3 årig går hen og hiver op i mors bluse for at få en tår
vi har også besluttet at prøve med sutten. det var også meningen sutten skulle erstatte aften/nat amningen, netop så far kan putte.
l.kjoeller skriver: min datter startede først da hun var 5-6 måneder og bruger den kun når hun skal falde i søvn eller er rigtig ked. tror ikke det bliver svært at vende hende af med den for hun er ikke decideret afhængig. vi har nogengange glemt den. synes i skal prøve for du skal kunne tage afsted uden at få ondt i maven. men i skal selvfølgelig gøre hvad der er rigtigt for jer
min datter startede først da hun var 5-6 måneder og bruger den kun når hun skal falde i søvn eller er rigtig ked. tror ikke det bliver svært at vende hende af med den for hun er ikke decideret afhængig. vi har nogengange glemt den. synes i skal prøve for du skal kunne tage afsted uden at få ondt i maven. men i skal selvfølgelig gøre hvad der er rigtigt for jer
vi har besluttet at prøve med sutten. så håber det fungere og jeg tror egetnlig også sutten er nemmere at vænne hende af med når hun bliver ældre, end brystet er. og noget vi som forældre begge kan være med i. kan godt mærke engang imellem at det er lidt træls jeg er den eneste der dur. igen, når det jo kun handler om tryghed og trøst.. udover det elsker jeg at amme, men det skal jo stoppe på et tidspunkt og da vi også er igang med pb 2, så ville det være rimelig rart hvis jeg lige kunne lade lidt op til en lillebrøster kommer og overtager
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128