hjælp sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
12 svar
10 synes godt om
3. august 2013

Anonym trådstarter

vores datter er 1 år ( 2 til oktober)

hun HÆNGER i mine patter for at sige det mildt.. vi har prøvet ALT.. hun bliver SÅ ulykkelig (jeg går hjemme med hende)..

fik pludselig en ide.. prøve at give hende en sut som "overgangsfase" og kun om aftenen selvfølgelig.. jeg skal starte i aftenskole om få dage, og der skaæ far kunne putte. det kan han IKKE nu. hun bliver SÅ ulykelig. og jeg vil ikke have hun falder i søvn af gråd  det mener jeg bestemt ikke kan være sundt. 

hvad synes i? jeg tænker... hun er jo ikke vandt til at bruge sut. så den der "afhængighed" om dagen og hele tiden har hun jo ikke, og får heller ikke, da den udelukkende bliver præsenteret til puttetid... 

når hun så kan sove i egen seng uden at skulle have pat 4 gange om natten + uden at falde i søvn med den om aftenen, så kunne vi så begynde at trappe ud af det sutteværk stille og roligt, evt med en bamse eller lign, ( det virker dog ikke pt) men til den tid er hun jo også over 2 år....

hvad tænker i ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

hun HÆNGER i mine patter for at sige det mildt.. vi har prøvet ALT.. hun bliver SÅ ulykkelig (jeg går hjemme med hende)..

fik pludselig en ide.. prøve at give hende en sut som "overgangsfase" og kun om aftenen selvfølgelig.. jeg skal starte i aftenskole om få dage, og der skaæ far kunne putte. det kan han IKKE nu. hun bliver SÅ ulykelig. og jeg vil ikke have hun falder i søvn af gråd  det mener jeg bestemt ikke kan være sundt. 

hvad synes i? jeg tænker... hun er jo ikke vandt til at bruge sut. så den der "afhængighed" om dagen og hele tiden har hun jo ikke, og får heller ikke, da den udelukkende bliver præsenteret til puttetid... 

når hun så kan sove i egen seng uden at skulle have pat 4 gange om natten + uden at falde i søvn med den om aftenen, så kunne vi så begynde at trappe ud af det sutteværk stille og roligt, evt med en bamse eller lign, ( det virker dog ikke pt) men til den tid er hun jo også over 2 år....

hvad tænker i ???

Jeg forstår slet ikke at i ikke endnu har taget kampen med hende - hun bliver 2 lige om lidt, og bliver stadig ammet 4 gange om natten  

Derudover, så ville jeg tage en kold tyrker. Af med pat, ind med bamse ! - Jeg tror ikke på det vil lykkedes at trappe ned, når hun er så gammel. 

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg forstår slet ikke at i ikke endnu har taget kampen med hende - hun bliver 2 lige om lidt, og bliver stadig ammet 4 gange om natten  

Derudover, så ville jeg tage en kold tyrker. Af med pat, ind med bamse ! - Jeg tror ikke på det vil lykkedes at trappe ned, når hun er så gammel. 

hun bliver ammet fordi at hun har et stort sutte behov. jeg er for langtidsamning, så ingen problemer der. det er nu heller ikke amningen der er problemet, men putningen.. vi har haft taget kampen 1 gang før, men det lykkedes aldrig helt, uanset metoder. lige fra bare lade hende græde til ja... 

Anmeld

3. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

hvad tænker i ???

Jeg synes det er væsentligt bedre med sutten, end at hun er brystafhængig. vi fik at vide de skulle være trappet ud af flaske og spise som vi gør når de er et år ca (men ved ikke om det er det samme når man ammer). Sutten tror jeg selv de bliver trætte af når de gerne vil være "store" så jeg ville helt klart ty til den

Anmeld

3. august 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

hun bliver ammet fordi at hun har et stort sutte behov. jeg er for langtidsamning, så ingen problemer der. det er nu heller ikke amningen der er problemet, men putningen.. vi har haft taget kampen 1 gang før, men det lykkedes aldrig helt, uanset metoder. lige fra bare lade hende græde til ja... 

Det er jo netop fordi hun har et for stort suttebehov hos dig, at far ikke kan putte. 

Og hvis ikke man holder ved, bliver det aldrig bedre, tværtimod  

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg synes det er væsentligt bedre med sutten, end at hun er brystafhængig. vi fik at vide de skulle være trappet ud af flaske og spise som vi gør når de er et år ca (men ved ikke om det er det samme når man ammer). Sutten tror jeg selv de bliver trætte af når de gerne vil være "store" så jeg ville helt klart ty til den

altså amningen i sig selv er ikke noget problem.. eller, hun ammer ikke for at få mælk, men for at få opfyldt sit suttebehov/trygheds behov. det er MEGET tydeligt. og her på det sidste er det faktisk også kun hen af aftenen at jeg kan mærke mælken løber til når hun ammer, (hun ammer 3-4 gange på en dag) + når hun er ked... så ja, det er jo tydeligt at det kun er trøst/tryghed.. og som sagt skal jeg starte i aftenskole om 2 uger, og der skal far kunne putte.. ja og så var det så jeg fik den ide med sutten... min mor synes vi skal prøve, men du ved, man er lidt tilbageholden alligevel, da hun jo ER en "stor" pige.... læste i en debat om det samme et sted på nettet, folk skrev "h*n har kunne klare sig uden sut indtil nu, så hvorfor starte nu", og det er jo rigtig nok i dét tilfælde, men her der har hun jo haft/har mit bryst, som jo har ageret sut for hende altid...... så hun har jo ikke "klaret" sig uden sut...... hmmm.. 

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Det er jo netop fordi hun har et for stort suttebehov hos dig, at far ikke kan putte. 

Og hvis ikke man holder ved, bliver det aldrig bedre, tværtimod  

ja det er rigtigt mht suttebehovet.. men hvis man siger at mit bryst har været hendes sut altid, og antager at hun har et stort suttebehov, så er det vel også lige lovligt tidligt at skulle presse hende til en kold tyrker? børn der har brugt sut altid, stopper jo sjædent som 1-2 årige? 

ved ikke om min tankegang er helt hen i vejret.....

og nu snakker jeg kun om aften/nat. altså putning. amningen om dagen må komme når hun vælger fra, da jeg som sagt er for langtidsamning 

Anmeld

3. august 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

ja det er rigtigt mht suttebehovet.. men hvis man siger at mit bryst har været hendes sut altid, og antager at hun har et stort suttebehov, så er det vel også lige lovligt tidligt at skulle presse hende til en kold tyrker? børn der har brugt sut altid, stopper jo sjædent som 1-2 årige? 

ved ikke om min tankegang er helt hen i vejret.....

og nu snakker jeg kun om aften/nat. altså putning. amningen om dagen må komme når hun vælger fra, da jeg som sagt er for langtidsamning 

Tidligt? Nej, det er det bestemt ikke. Normalt stopper man med at amme når de bliver 1 år - så nej, jeg synes bestemt ikke det er tidligt at sige at det er slut. 

Jeg tror ganske enkelt ikke hun vil kunne finde ud af at en gang imellem må hun gerne, og andre gange må hun ikke. Derfor er jeg sikker på en kold tyrker vil være det bedste. Og har hun dette store suttebehov som du har givet hende, så prop en sut i munden på hende. 

Men det kræver at du er parat til at stoppe også. For jeg er ret overbevist om at hun altså ikke vil kunne finde ud af at babsen er der om dagen i hverdagene, og hele dagen, aftenen og natten i weekenderne. 

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Tidligt? Nej, det er det bestemt ikke. Normalt stopper man med at amme når de bliver 1 år - så nej, jeg synes bestemt ikke det er tidligt at sige at det er slut. 

Jeg tror ganske enkelt ikke hun vil kunne finde ud af at en gang imellem må hun gerne, og andre gange må hun ikke. Derfor er jeg sikker på en kold tyrker vil være det bedste. Og har hun dette store suttebehov som du har givet hende, så prop en sut i munden på hende. 

Men det kræver at du er parat til at stoppe også. For jeg er ret overbevist om at hun altså ikke vil kunne finde ud af at babsen er der om dagen i hverdagene, og hele dagen, aftenen og natten i weekenderne. 

øh? er det mig der er følsom eller skriver du ikke særlig pænt?

jeg snakker ikke om amningen, jeg snakker om sutten.... andre børn smider ikke sutten som 1 årige? eller?? 

normalt stopper man med at amme når børnene er 1 år?? hvor kom den fra? hvorhenne er det "normalt"? når, men det er altså en helt anden debat............

tak for dine svar 

Anmeld

3. august 2013

VIPpigen

Har ingen erfaringer da min datter afviste bryst som 10 måneder, og stoppede flaske som 13 måneder. Sutte bruger hun kun om natten, og har gjort i et år.

Jeg ville se om jeg kunne tilvænne hende til en sut, men så tror jeg også i skal gøre det nu, og så måske netop afvænne hende med aften og natamning, og se om sutten ikke kan erstatte det.

For mig er det op til den enkelte person hvornår amning stopper helt. Bare jeg ikke skal se på en 3 årig går hen og hiver op i mors bluse for at få en tår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.