Lilje82 skriver:
Tarteletter med høns i asparges (Jeg laver en ordentlig portion, så der er til flere gange)
Rugbrød med diverse pålæg (Dette kan være kyletter, æg, leverpåstej evt. lun, rester af evt. kartofler osv.
Lasagne med salat (Lav så der er nok til 2 dage eller flere)
Pasta og kødsovs (igen kan du lave til flere dage)
Pasta med bacon, pølser og bønner i mornaysovs (Jeg steger en pakke bacon i tern, og kommer pølser skåret i små skiver og steger med, kommer en mornaysovs i og til sidst grønner bønner i, man og barn elsker det)
Æggekage på rugbrød med grønt til (Jeg laver æggemassen og krydre med lidt aromat, kommer en pakke skinketern i bunden af et ildfastfad, hælder æggemassen over, kommer tomater i skiver i og stegt bacon skiver og så i ovnen. ved siden af kommer jeg ekstra tomater, agurkstave, rød peberfrugt i stave osv og til sidst kommer jeg purløg på æggekagen, når den er færdig.)
Toast
Frikadeller og kartofler (Laver gerne så der er til flere og spiser dem på rugbrød eller kommer dem i fryseren)
Millionbøf med enten kartoffelmos eller pasta (Der laver jeg også til en ekstra dag)
Koteletter i fad (Her har vi også til 2 dage)
Hjemmelavet hotdogs
Wok med kyllling (Også til 2 dage)
Små kyllinge frikadeller med frisk pasta og hjemmelavet tomatsovs
Pasta/spinatfad (Spinat i bunden af en bradepande, frisk pasta (forkogt) Skinke/kyllinge tern, revet ost og til sidst fløde eller cremfine og så i ovnen 15 min. ca.)
Pasta i fad (Pasta, bacontern, skinke i strimler, revet ost og ½ fløde eller cremefine - Kog pastaen, steg bacon og skinke, kom pastaen i et fad og hæld bacon og skinken over - Tilsæt fløden og kom ost over. I ovnen ved 200 grader til osten er smeltet. Du kan med fordel tilsætte porrer, hvidløg, tomater osv.)
Boller eller kylling i karry med ris (Her kan der også laves ekstra)
Og det pasta med spinat. Hvilken spinat køber du? Er den frossen? Hehe