Hjælp lavbudget madplan søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.137 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. august 2013

Little_me

Jeg står i en lidt dårlig situation og vi skal derfor leve på smalkost noget af denne måned....

Har I gode idéer til billige og nemme madplaner, som også er varieret kost... Alle råd, opskrifter, idéer og lign modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

ESV

Little_me skriver:

Jeg står i en lidt dårlig situation og vi skal derfor leve på smalkost noget af denne måned....

Har I gode idéer til billige og nemme madplaner, som også er varieret kost... Alle råd, opskrifter, idéer og lign modtages med kyshånd

Lav til 2 dage af alt
Frikadeller godt med grønt i farsen og havregryn i det fylder og mætter
Kylling i karry med ris
Spagetti og kødsovs
Pastasalat med en dåse tun og lidt hjemmebagt brød

Anmeld

3. august 2013

serinasmor

Little_me skriver:

Kød er dyrt - bliv vegetar denne måned -husk bønner og linser så du får protein
Grillen en nogo ... Den er dyrere end komfuret

Kartofler mætter godt : kartoffelmos med stegte gulerødder eller svampe kunne være en idé
Bagte kartofler med krydderier og skyr

Salater gerne med basis-grøntsager som gulerod og agurk der er billige og hvidkål - hvidkål mætter godt og er billig 1 hoved rækker ofte til 3 dage som hoved ingrediens

Køb ind i aldi ( vi har erfaret at alt andet end rugbrød er lige godt fra aldi som mange andre steder)

Anmeld

3. august 2013

Svenne

Grøntsagssuppe

Kartoffel/tun - deller

Anmeld

3. august 2013

Little_me

Tusind tak til jer begge for gode idéer

Jeg vil straks gå i gang med at lave madplanen...

Jeg bor i en lille by og har kun rema1000 og netto, men rema1000 er også meget billig....

Kom gerne med flere mad idéer

Anmeld

3. august 2013

Little_me

Svenne skriver:

Grøntsagssuppe

Kartoffel/tun - deller

nå ja grøntsagssuppe

Anmeld

3. august 2013

ESV

Hvis du laver kylling i karry kan du koge kyllingen i vand uden karry gemme vandet og tilsætte grønt så har du en klar suppe med grøntsager. En ordenlig spand kartoffelmos og så bag resten dagen efter evt med bacon (som er på tilbud i dansk supermarked butikker i hele august)

Anmeld

3. august 2013

Lilje82

Tarteletter med høns i asparges (Jeg laver en ordentlig portion, så der er til flere gange)

Rugbrød med diverse pålæg (Dette kan være kyletter, æg, leverpåstej evt. lun, rester af evt. kartofler osv.

Lasagne med salat (Lav så der er nok til 2 dage eller flere)

Pasta og kødsovs (igen kan du lave til flere dage)

Pasta med bacon, pølser og bønner i mornaysovs (Jeg steger en pakke bacon i tern, og kommer pølser skåret i små skiver og steger med, kommer en mornaysovs i og til sidst grønner bønner i, man og barn elsker det)

Æggekage på rugbrød med grønt til (Jeg laver æggemassen og krydre med lidt aromat, kommer en pakke skinketern i bunden af et ildfastfad, hælder æggemassen over, kommer tomater i skiver i og stegt bacon skiver og så i ovnen. ved siden af kommer jeg ekstra tomater, agurkstave, rød peberfrugt i stave osv og til sidst kommer jeg purløg på æggekagen, når den er færdig.)

Toast

Frikadeller og kartofler (Laver gerne så der er til flere og spiser dem på rugbrød eller kommer dem i fryseren)

Millionbøf med enten kartoffelmos eller pasta (Der laver jeg også til en ekstra dag)

Koteletter i fad (Her har vi også til 2 dage)

Hjemmelavet hotdogs

Wok med kyllling (
Også til 2 dage)

Små kyllinge frikadeller med frisk pasta og hjemmelavet tomatsovs

Pasta/spinatfad (Spinat i bunden af en bradepande, frisk pasta (forkogt) Skinke/kyllinge tern, revet ost og til sidst fløde eller cremfine og så i ovnen 15 min. ca.)

Pasta i fad (Pasta, bacontern, skinke i strimler, revet ost og ½ fløde eller cremefine - Kog pastaen, steg bacon og skinke, kom pastaen i et fad og hæld bacon og skinken over - Tilsæt fløden og kom ost over. I ovnen ved 200 grader til osten er smeltet. Du kan med fordel tilsætte porrer, hvidløg, tomater osv.)

Boller eller kylling i karry med ris (Her kan der også laves ekstra)

Anmeld

3. august 2013

LLN

Little_me skriver:

Start med at se hvad du har af madvare i fryseren og skabe og få brugt godt ud i det. Du kan evt liste op hvad du har så kan man komme med forslag ud fra det.

Anmeld

3. august 2013

Little_me

LLN skriver:

Start med at se hvad du har af madvare i fryseren og skabe og få brugt godt ud i det. Du kan evt liste op hvad du har så kan man komme med forslag ud fra det.

Jeg har allerede lavet madplan over det jeg har i fryseren men det var en super god ide...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.