(Mis)brugen af anonym-funktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
18 svar
53 synes godt om
2. august 2013

Flødebollen

... Overvejede at være anonym

Ej - spøg til side.

Jeg må sige, at jeg synes, der er rigtig mange, der bruger den der anonym funktion. Der er situationer, hvor jeg sagtens kan relatere til, at man ikke har lyst til at stå frem med navn og profil osv.

Men come on - hvorvidt et gulv skal vaskes i rodalon eller ej? Hvorfor er man anonym der.

Synes det hurtigt bliver et eller andet med, at man så kan "gemme" sig bag alt muligt..

Synes personligt, det er skørt..

Sommer-udbrud fra mig, som er ved at smelte ihjel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Havre74

Kathepige skriver:

Ej - spøg til side.

Jeg må sige, at jeg synes, der er rigtig mange, der bruger den der anonym funktion. Der er situationer, hvor jeg sagtens kan relatere til, at man ikke har lyst til at stå frem med navn og profil osv.

Men come on - hvorvidt et gulv skal vaskes i rodalon eller ej? Hvorfor er man anonym der.

Synes det hurtigt bliver et eller andet med, at man så kan "gemme" sig bag alt muligt..

Jeg synes det er helt i orden, at være anonym.

Jeg synes det må være op til den enkelte at vurdere, hvorvidt behovet er der. Der er altid en grund til, at mennesker tager de valg, de tager.

Anmeld

2. august 2013

Stumpen

Det kan der jo være mange grunde til, at personen synes det er pinligt at man ikke ved det, at personen er flov over spørgsmålet eller noget helt 3.4. Eller noget helt 5. 

men forstår ikke hvorfor specifikke indlæg altid skal peges ud som sære ano indlæg, når der sættes spørgsmålstegn ved brugen af ano-funktionen, hvad der er sært for dig er måske ikke sært for mig 

Anmeld

2. august 2013

Monski

Kathepige skriver:

Ej - spøg til side.

Jeg synes også det er ret underligt noglegange, men til gengæld synes jeg også det sker ofte herinde at folk bare farer lige i flæsket på ts hvis man spørger/fortæller noget som ikke lige falder i deres smag ..
Kvinder ..

Anmeld

2. august 2013

Wimmie

Nu står der jo omkring anonymitet: 

Anonymitetsfunktionen er til spørgsmål, hvor det er relevant at du er anonym. Dvs. hvis du har spørgsmål af meget personlig karakter, eller af den ene eller anden årsag har brug for, at din identitet ikke afsløres.

Anonymitetsfunktionen skal IKKE bruges, hvis du har brug for at vide, hvor lang tid æg skal koge, hvilken type mel der er bedst at bage med, eller hvornår feriepengene udbetales.

Brug funktionen med omtanke.

Anmeld

2. august 2013

Flødebollen

Wimmie skriver:

Nu står der jo omkring anonymitet: 

Anonymitetsfunktionen er til spørgsmål, hvor det er relevant at du er anonym. Dvs. hvis du har spørgsmål af meget personlig karakter, eller af den ene eller anden årsag har brug for, at din identitet ikke afsløres.

Anonymitetsfunktionen skal IKKE bruges, hvis du har brug for at vide, hvor lang tid æg skal koge, hvilken type mel der er bedst at bage med, eller hvornår feriepengene udbetales.

Brug funktionen med omtanke.

Og det var netop også med udgangspunkt i dette, jeg skrev indlægget.

Anmeld

2. august 2013

Flødebollen

Stumpen skriver:

Det kan der jo være mange grunde til, at personen synes det er pinligt at man ikke ved det, at personen er flov over spørgsmålet eller noget helt 3.4. Eller noget helt 5. 

men forstår ikke hvorfor specifikke indlæg altid skal peges ud som sære ano indlæg, når der sættes spørgsmålstegn ved brugen af ano-funktionen, hvad der er sært for dig er måske ikke sært for mig 

Nu udpegede jeg lige et enkelt på sige 7 (på min computer), og havde jeg nu ikke udpeget et, ville der med garanti have været en, som havde spurgt ind til, hvilke specifikke emner, jeg mente.

Anmeld

2. august 2013

Flødebollen

Havre74 skriver:

Jeg synes det er helt i orden, at være anonym.

Jeg synes det må være op til den enkelte at vurdere, hvorvidt behovet er der. Der er altid en grund til, at mennesker tager de valg, de tager.

Er fuldstændig enig i, at der er emner, der kræver anonymitet af den ene eller anden grund.

Men som der står, når man skal vælge funktionen til, så skal man bruge den med omtanke .. altså kan man (læs: jeg) godt være forundret over, at den bruges i situationer, hvor der intet er "på spidsen" eller "på spil".

Anmeld

2. august 2013

FrkZier

Kathepige skriver:

Ej - spøg til side.

jeg er i bund og grund skide ligeglad hvornår folk vælger at være anonyme - men der står altså nu engang i retningslinierne at det IKKE skal bruges for at spørge til ting som madlavning osv. og jeg er altså bare regelrytter nok til at det så alligevel på et eller andet punkt irritere mig når folk STADIG vælger at være anonyme for at spørge hvor længe en tærte skal bages

Anmeld

2. august 2013

Havre74

Kathepige skriver:

Er fuldstændig enig i, at der er emner, der kræver anonymitet af den ene eller anden grund.

Men som der står, når man skal vælge funktionen til, så skal man bruge den med omtanke .. altså kan man (læs: jeg) godt være forundret over, at den bruges i situationer, hvor der intet er "på spidsen" eller "på spil".

Jeg kan huske, at der for nogle dage siden, var en der skrev om, at hun blev konfronteret af svigerfamilien, hver gang hun skrev herinde.

I sådan en situation er det jo fint at bruge anonym til eks. opskrifter, synes jeg.

Jeg mener bare, man kan aldrig vide, hvad der ligger til grund for andres valg.

Der er regler her på forummet ang. anonymitet.

-Men hvilken forskel gør det, at en bruger vælger at være anonym ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.