Flodkilling skriver:
vi har en datter på 2,5 år
Hun har altid været utrolig god motorisk, hun gik ved 8 måneder, begyndte hurtigt at løbe osv.
Men... hun har aldrig været en der talte så meget. Dette var jeg, ligesom du er nu, meget bekymret for men fik hele tiden af vide fra pædagogerne at : "det skal nok komme".
Men nu er det sådan at vi lige har fået af vide, at hun skal til talepædagog (der er ingen problemer med ørene).
Når vi læser bøger vil hun selv sidde med dem, hvis vi sidder og fortæller og forklarer blev hun førhen meget sur og stædig og så "Kunne det være lige meget". Og selvom vi altid sagde hvad farve ting havde osv, hjalp det lige meget.
Men det tog så en vending for 2 uger siden - og hun er IKKE begyndt til talepædagog endnu. Jeg blev bare mega meget pædagogisk i mine fortællinger, og nok rimlig "tosset" at hører på, jeg havde store armbevægelser når jeg fortalte om ting, og min datter begyndte at synes det var sjovt, og abe efter. Og hver gang hun abede efter lavede jeg store øjne og sagde "high five store pige".
2 uger efter siger hun alle farver, alle dyr, hun kan tælle til 10, synge og folk forstår hende meget bedre.
Men når alt kommer til alt, så vil jeg bare berolige dig med..... Hvornår har du set en teenager på 13 som sidder og siger "gaga dada?", aldrig vel?
så det skal nok komme.
Ha ha...til den med teenageren... Nej tror aldrig at jeg har mødt sådan en
Jeg er som sådan heller ikke vildt bekymret over sproget. Han går i DP med 7 andre, som er omkring 6 måneder eller mere ældre end ham, men de er heller ikke ret langt i sproget, kan jeg høre... Jeg tænker lidt at det også kan være derfor at han måske ikke har meget sprog endnu. At han ligesom mangler noglet at spejle sig i, hvis du forstår.
Jeg har lige holdt 5 ugers ferie med ham og der har jeg virkelig været omhyggelig med at tale med og til ham hele tiden, og her den sidste uges tid, er han begyndte at virkelig prøve på at gentage ord...Så jeg tænker( håber) at det er på vej.
Dejligt at din datter pludselig rykker sig så meget
Anmeld