Elgaard73 skriver:
Ja, jeg henvender mig jo nok mest til jer som har en tumling på omkring de 20 måneder (eller kan huske hvad jeres barn ca kunne omkring den alder)
Jeg er som sådan ikke bekymret, for om Junior er bagud (eller forud). Han er rigtig stærk motorisk, men ikke særlig god sproglig. Han har godt nok, mere eller mindre, fuld sprogforståelse, men kan max sige ca 25 ord. Og mange af dem, bliver ikke sagt rent.
Som jeg skrev, så er jeg ikke bekymret, og så alligevel... Som mor, er man vel altid en smule bekymret for om ens guldklump nu følger "normen". Og jeg mangler lidt noget at holde hans "evner" (eller mangle på samme
) op imod... Så søde piger, fortæl mig lidt om jeres tumlinger...
vi har en datter på 2,5 år
Hun har altid været utrolig god motorisk, hun gik ved 8 måneder, begyndte hurtigt at løbe osv.
Men... hun har aldrig været en der talte så meget. Dette var jeg, ligesom du er nu, meget bekymret for men fik hele tiden af vide fra pædagogerne at : "det skal nok komme".
Men nu er det sådan at vi lige har fået af vide, at hun skal til talepædagog (der er ingen problemer med ørene).
Når vi læser bøger vil hun selv sidde med dem, hvis vi sidder og fortæller og forklarer blev hun førhen meget sur og stædig og så "Kunne det være lige meget". Og selvom vi altid sagde hvad farve ting havde osv, hjalp det lige meget.
Men det tog så en vending for 2 uger siden - og hun er IKKE begyndt til talepædagog endnu. Jeg blev bare mega meget pædagogisk i mine fortællinger, og nok rimlig "tosset" at hører på, jeg havde store armbevægelser når jeg fortalte om ting, og min datter begyndte at synes det var sjovt, og abe efter. Og hver gang hun abede efter lavede jeg store øjne og sagde "high five store pige".
2 uger efter siger hun alle farver, alle dyr, hun kan tælle til 10, synge og folk forstår hende meget bedre.
Men når alt kommer til alt, så vil jeg bare berolige dig med..... Hvornår har du set en teenager på 13 som sidder og siger "gaga dada?", aldrig vel?

så det skal nok komme.