kommunen vil ikke hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

Havre74

Princesspigen skriver:

problemet er at kommunen har fået nye regler, de sal garantere min datter et hjem, ikke mig, så deres egne ord er at de kan tage hende i pleje til jeg finder et sted at bo.. det skal hun ikke udsættes for

Ej altså, sikke dog en forfærdelig regel. Som om det skulle hjælpe hende, at blive taget fra sin mor. Det er vist bare en ny regel fra kommunens side, for at de skal bruge så få penge som muligt.

DK er ved at være et menneskeligt fattigt land. Alt handler om penge.

Det er synd for dig og din datter. Din eks. må jo være forblændet af forelskelse, siden han slet ikke tænker sig om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Princesspigen

kesuh skriver:

Husk at få bopælen med dig, så dit barn har adresse hos dig.

Hvis han altså er faren til barnet

han er faren, men hvordan gør man det ?

Anmeld

3. august 2013

Princesspigen

Patriark skriver:

Hvis du tager kontakt til krisecentre under regionerne, kan de faktisk bevillige en plads til dig, HVIS de vurderer, at du, og eller dit barn, er kriseramt.

Samlivsophør kan i visse situationer være grundlag nok.

På den måde bypasser du kommunen, der skal stå for betaling af ophold.

Det du udsætter din datter for i øjeblikket er, i mine øjne grænsende til følelsesmæssig omsorgssvigt!! Det er din, jeres, pligt at sikre hendes trivsel- det gør i altså ikke i øjeblikket.

Hendes far skal tage sig sammen, men du må altså også selv træde i karakter!

Ønsker jer held og lykke

jeg gør ALT der står i min magt for at gøre det bedste for min datter, skal ud og kikke på en lejlighed imorgen, samarbejder med kommune(selv om de ikke er til meget hjælp), har fået akut tid til min psykolog samt jeg skal ringe til vores sundhedsplejeske på mandag når hun er tilbage fra ferie og have hende med ind over også så hun kan hjælpe mig med hvordan det går mindst ud over vores datter det her..

vi er venner og krammer, og taler pænt til hinanden når hun er i nærheden og tager problemer og diskutioner når hun sover..

Anmeld

3. august 2013

kesuh

han er faren, men hvordan gør man det ?

https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&id=17056

Taget fra linket ovenfor^

Enighed om bopælen
Bopælen fastlægges efter aftale, afgørelse eller de faktiske forhold.

I kan selv aftale, hvor jeres barn skal bo, og aftalen skal ikke anmeldes til statsforvaltningen. I skal dog selv sørge for at give meddelelse til folkeregistret om barnets bopæl.

I skal være opmærksomme på, at den, der flytter fra den fælles bolig, ikke bare kan tage barnet med og melde ny folkeregisteradresse. Det kræver en accept fra den anden forælder.

Hvis den ene af jer flytter fra det fælles hjem, og den anden af jer bliver boende med barnet, vil den forælder, der bliver boende anses som bopælsforælder, og den der flytter som samværsforælder.

Jeg mener blanketterne kun er til når i er uenig omkring bopælen.

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=4883

Ellers ring til mødrehjælpen og spørg dem om hjælp. De er rigtig søde derinde

Anmeld

3. august 2013

Mettefpigen

Britt88 skriver:

Det var måske lidt hårdt sagt ? 

Måske der stikker dybere ting bag ? Måske der ingen familie er tæt på eller måske man ikke har et sted man bare lige kan flytte hen?

Er enig i at man skal bruge sit netværk - men at fraskrive sig retten til hjælp når man er i nødt når man "bare" kunne bruge sit netværk kommer vidst fra en som ikke kan sætte sig ind i situationen....

Til TS: Se og komme væk derfra hurtigst muligt så du ikke kører ned på det. Kan du ikke flytte til familie eller lignende så kontakt kommunen igen så må de kunne hjælpe med akutbolig..

Jeg har stået lidt i samme situation, og jeg er enig..... Det er pisse hårdt, men man må gøre alt hvad man kan og høre alle dem man kender om hjælp....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.