kommunen vil ikke hjælpe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.786 visninger
24 svar
18 synes godt om
1. august 2013

Princesspigen

nogle kan måske huske mit indslag med min x der var en røvhul reng ud sagt..

jeg kæmper på livet løst for at finde et sted at bo til prinsessen og jeg..

xen er stoppet med at tage ud og sove hos sin nye dulle da det går ud over vores datter og hun er meget ulykkelig, men de smser hele tiden sammen og han er ikke ligefrem god til at skjule det   det stikker dybt i mit hjerte  han betyder jo stadig alt for mig selv om hans føelser ikke er gengældt.. så jeg syndes godt nok det er  meget hårdt at vi skal bo under samme tag

jeg har forsøgt og forsøgt at få hjælp men uden held.. kommunen vil ikke hjælpe mig ind på akut listen fordi der står i nogle papier nogle måneder tilbage at min datter trives! så altså straffes jeg for at være en god forældre!?!?  det er ikke fair

jeg har skrevet mig op i boligselvskaber, kontaktet kommune, prøvet at få fat i sundhedsplejeske, min psykolog, jamen alle jeg kunne komme i tanke om.. og lige pt er de fleste på ferie og resten vil eller kan ikke hjælpe mig

ved snart ikke hvad jeg skal gøre, min datter ligger og græder højlydt og vil ikke sove og hverken jeg eller far må forlade rummet uden hun bliver ked, så jeg mener jo det er i barnets tarv at det hjælpe mig.. men nej..

vi prøver at samarbejde og lave en hverdag men nej hvor er det svært ikke at være ked  og det kan hun jo mærke

åh ved ik hvad jeg skal gøre......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

Mamalou

Mit bedste bud er at få fat på en sundhedsplejerske og fortæl hvordan din datter reagerer. Hun må kunne trække i nogle tråde, så du får hjælp til at komme videre. Hvordan er det med din familie? Kan du ikke tage væk, så du og din datter kan få noget ro. Din datter mærker med garanti de ting der ske med dig - og dig og eksen imellem, hvilket gør hende utryg og derfor reagerer hun. Ellers må du sparke eksen ud, han har tydeligvis et sted han kan være. 

Det gør mig virkelig ondt, at du får så dårlig behandling fra din eks. Han burde kunne holde sig i skindet mens du er i nærheden. Har han indrømmet, at han har en anden?

Kæmpe knus herfra!

Anmeld

1. august 2013

hekran

Er der ingen bedsteforældre du og din datter kunne flytte ud til indtil du fandt en mere varigt sted at bo? Og hvorfor er det egentlig dig, der skal flytte og ikke din x?

Anmeld

1. august 2013

gonefishing

Princesspigen skriver:

nogle kan måske huske mit indslag med min x der var en røvhul reng ud sagt..

jeg kæmper på livet løst for at finde et sted at bo til prinsessen og jeg..

xen er stoppet med at tage ud og sove hos sin nye dulle da det går ud over vores datter og hun er meget ulykkelig, men de smser hele tiden sammen og han er ikke ligefrem god til at skjule det   det stikker dybt i mit hjerte  han betyder jo stadig alt for mig selv om hans føelser ikke er gengældt.. så jeg syndes godt nok det er  meget hårdt at vi skal bo under samme tag

jeg har forsøgt og forsøgt at få hjælp men uden held.. kommunen vil ikke hjælpe mig ind på akut listen fordi der står i nogle papier nogle måneder tilbage at min datter trives! så altså straffes jeg for at være en god forældre!?!?  det er ikke fair

jeg har skrevet mig op i boligselvskaber, kontaktet kommune, prøvet at få fat i sundhedsplejeske, min psykolog, jamen alle jeg kunne komme i tanke om.. og lige pt er de fleste på ferie og resten vil eller kan ikke hjælpe mig

ved snart ikke hvad jeg skal gøre, min datter ligger og græder højlydt og vil ikke sove og hverken jeg eller far må forlade rummet uden hun bliver ked, så jeg mener jo det er i barnets tarv at det hjælpe mig.. men nej..

vi prøver at samarbejde og lave en hverdag men nej hvor er det svært ikke at være ked  og det kan hun jo mærke

åh ved ik hvad jeg skal gøre......

Det lyder også som et stresset hjem med sådan en kæreste (eks) er det hans lejlighed?

Jeg synes du skal bede din eks om at skrive under på at du er smidt ud med 3 måneders varsel, og gå til kommunen. De SKAL hjælpe dig hvis du står med barn og ikke har et sted at bo.

Problemet med kommuner er tit at hvis du har et sted (også selvom det er uholdbart) så er de ligeglade..
De vil også spørger om du ikke kan bo hos familie, det skal du så sige nej til.

Anmeld

1. august 2013

Celine89

Hvis du virkelig har behov for at flytte nu og her, så køb et login til boligportalen. Det er gennemsnitligt dyrere en boligforeningerne, men til gengæld kan man som regel finde noget at flytte ind i indenfor 14 dage - medmindre du bor i en af de store studiebyer, hvor det er en del sværere.

Facebook er også et udemærket netværk til at søge bolig, jeg synes jævnligt, jeg ser opslag fra folk der lejer deres lejlighed ud. Der er også deciderede boligsider derinde, hvis man leder efter, eller ønsker at udleje sin bolig.

Eftersom du har tag over hovedet, får du nok svært ved at overbevide kommunen om, at du skal på akutlisten - og der kan i øvrigt også være ventetid (så vidt jeg ved, helt op til seks måneder her i Århus).

Anmeld

1. august 2013

lille fnug

Nu lyder jeg nok som en dum kælling. Men har aldrig forstået at det kan være kommunens problem? Brug dit netværk og søg selv noget. Bed evt exen om at flytte hen til dullen indtil du finder noget andet, flyt selv hen til en veninde eller familie....

Anmeld

1. august 2013

wamse

Har du set i lokal aviser for private udlejere?

Brug facebook til at gøre opmærksom på, at du mangler et sted at bo. 

Opret indlæg i forskellige grupper på facebook

Se boligportalen

Jeg har ikke oplevet, at kommunen går ind og hjælper med akutbolig her over. 

Hvad med krisecenter? Ved ikke om det er en mulighed, men lige nu lever du jo i noget, som psykisk belaster dig meget. 

Jeg kendte en, som kunne leje en hytte på et vandrehjem indtil hun fandt en bolig.

Det var lige de ideer, som jeg havde 

Håber du finder noget 

Anmeld

1. august 2013

Hullabullabulla

lille fnug skriver:

Nu lyder jeg nok som en dum kælling. Men har aldrig forstået at det kan være kommunens problem? Brug dit netværk og søg selv noget. Bed evt exen om at flytte hen til dullen indtil du finder noget andet, flyt selv hen til en veninde eller familie....

Det var måske lidt hårdt sagt ? 

Måske der stikker dybere ting bag ? Måske der ingen familie er tæt på eller måske man ikke har et sted man bare lige kan flytte hen?

Er enig i at man skal bruge sit netværk - men at fraskrive sig retten til hjælp når man er i nødt når man "bare" kunne bruge sit netværk kommer vidst fra en som ikke kan sætte sig ind i situationen....

Til TS: Se og komme væk derfra hurtigst muligt så du ikke kører ned på det. Kan du ikke flytte til familie eller lignende så kontakt kommunen igen så må de kunne hjælpe med akutbolig..

Anmeld

1. august 2013

Princesspigen

Mamalou skriver:

Mit bedste bud er at få fat på en sundhedsplejerske og fortæl hvordan din datter reagerer. Hun må kunne trække i nogle tråde, så du får hjælp til at komme videre. Hvordan er det med din familie? Kan du ikke tage væk, så du og din datter kan få noget ro. Din datter mærker med garanti de ting der ske med dig - og dig og eksen imellem, hvilket gør hende utryg og derfor reagerer hun. Ellers må du sparke eksen ud, han har tydeligvis et sted han kan være. 

Det gør mig virkelig ondt, at du får så dårlig behandling fra din eks. Han burde kunne holde sig i skindet mens du er i nærheden. Har han indrømmet, at han har en anden?

Kæmpe knus herfra!

han har indrømmet at han har føelser for didde.. de går hele tiden rundt sammen hvis de kan komme til det.. de smser hele tiden.. og den første nat efter vores ferie sagde han han tog hjem til didde i bad (vi har ikke noget varmt vand) og han endte med at sove der..

da jeg bad ham og didde vise bare lidt respekt og lade være med at være sammen heletiden for næsen af mig sagde han ikke imod(hvilke bekræfter at han er sammen med hende)

han har lovet ikke at lave noget med hende så længe jeg bor her men tvivler..

Anmeld

1. august 2013

Princesspigen

hekran skriver:

Er der ingen bedsteforældre du og din datter kunne flytte ud til indtil du fandt en mere varigt sted at bo? Og hvorfor er det egentlig dig, der skal flytte og ikke din x?

er ham der lejer huset, ham der er på kontrakten.. han borede her først..

og nej ingen vi kan være hos :-s

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.