Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. august 2013

Anonym trådstarter

Hvor længe skal man arbejde på sit nye arb før man har ret til at holde barsel ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Hvor længe skal man arbejde på sit nye arb før man har ret til at holde barsel ? 

Du har altid ret til at holde barsel. 

- Din overenskomst bestemmer bare hvor længe du skal have arbejdet på arbejdspladsen før du kan få noget betalt barsel af arbejdspladsen. 

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Du har altid ret til at holde barsel. 

- Din overenskomst bestemmer bare hvor længe du skal have arbejdet på arbejdspladsen før du kan få noget betalt barsel af arbejdspladsen. 

Hvad hvis man ikke har fagforening ? Jeg er på kh og melder mig ind ligeså snart jeg har et arb 

Anmeld

1. august 2013

LilleChelle

Anonym skriver:

Hvad hvis man ikke har fagforening ? Jeg er på kh og melder mig ind ligeså snart jeg har et arb 

Det har ikke noget med din fagforening at gøre Det er den overenskomst arbejdet har som tæller. 

For at du kan få barselsdagpenge skal du have arbejdet min. 120 timer over 13 uger op til at du går af. 

Ellers kunne jeg forestille mig at du får kontanthjælp i din barsel. 

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Det har ikke noget med din fagforening at gøre Det er den overenskomst arbejdet har som tæller. 

For at du kan få barselsdagpenge skal du have arbejdet min. 120 timer over 13 uger op til at du går af. 

Mange tak for svar det var bare mig og kæresten som snakket om hvornår vi kan begynde på nr 2 men det blir først når jeg har optjent ret til barsels penge  

keg troede man skulle arbejde et sted 1 min 1 år før

Anmeld

1. august 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

Mig bekendt er det ikke arbejdet, der har en overenskomst, men medlemmer af en given fagforening.. Jeg er uddannet pædagog og er organiseret i BUPL. Med jeg har da kollegaer, der er medhjælpere, og de er ikke ansat under samme overenskomst som mig. 

men ja alle har ret til barsel 

/ Taco78 

Anmeld

1. august 2013

Anonym trådstarter

Taco78 skriver:

Mig bekendt er det ikke arbejdet, der har en overenskomst, men medlemmer af en given fagforening.. Jeg er uddannet pædagog og er organiseret i BUPL. Med jeg har da kollegaer, der er medhjælpere, og de er ikke ansat under samme overenskomst som mig. 

Jeg tænker nemlig ret til barsel med løn

Anmeld

1. august 2013

LilleChelle

Taco78 skriver:

Nu har jeg efterhånden været inde for en del forskellige brancher, og der har det alle steder været arbejdspladsen der har været underlagt en overenskomst. 

- At man er medlem af en fagforening gør kun at man har ret til hjælp hvis der bliver problemer eller andet man behøver hjælp til. 

Har arbejdspladsen ikke en overenskomst, har du ikke ret til andet end hvad arbejdspladsen bestemmer. 

Anmeld

1. august 2013

SjeBets

det er heller ikke alle overenskomster der giver ret til løn under barsel.  men så længe man har haft 13 ugeres arbejde har før barsel har man ret til barselsdagpenge, og det er vel mere end KH

Anmeld

1. august 2013

ønskebørn74

SjeBets skriver:

det er heller ikke alle overenskomster der giver ret til løn under barsel.  men så længe man har haft 13 ugeres arbejde har før barsel har man ret til barselsdagpenge, og det er vel mere end KH

En hel del mere og man skal være i en a-kasse.. Ellers er det kontanthjælp.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.