Jeg har valgt at være anonym, for ikke at støde nogen.
jeg har datter på 12 år, som går i 6. Klasse, hun har gået på den skole hun går på nu i ca. 1,5 år, hun er meget glad for at gå i denne klasse, og er meget vellidt. Hun har en rigtig god veninde i klassen, denne veninde er utrolig sød og høflig. Pigen bor alene med sin mor, som er førtidspensionist pga. slidgigt i ryggen.
da min datter netop var startet i klassen, havde hende og denne pige åbenbart problemer med at enes. Jeg hørte dog først noget da jeg en dag helt tilfældigt mødte en mor til en af de andre piger, hun spurgte ind til "problemerne", som jeg slet ikke kendte til. Denne mor kunne så fortælle mig at pigens mor havde haft ringet rundt til de andre mødre for at høre hvad min datter " er for en". Jeg blev helt paf, og skyndte mig at spørge min datter hvad det bundede i, hun kendte intet til det, og mente bestemt ikke at hun havde haft problemer med denne pige, men hun ville selvfølgelig tage en snak med hende for at høre om hun uden at vide det, var kommet til at støde hende. Pigen valgte så at sige at der ingen problemer var, og heller ikke havde været det? Dette virkede selvfølgelig ret underligt nu hendes mor havde haft kontakt til flere forældre, fordi hun tilsyneladende synes min datter var et problem. Jeg gjorde ikke noget, men lod det hele ligge. Min datter og denne pige er efterfølgende blevet meget tætte, og jeg synes det efterhånden giver en del underlige situationer.
jeg kan nævne et hav af underlige episoder osv., men jeg vil prøve at begrænse mig lidt. For det første må min datter ikke besøge denne pige, da moren har slideligt i ryggen har pigen forbud mod at have veninder med hjem. Hun holder heller ikke fødselsdag osv., ligesom moren også kun MEGET sjældent deltager i arrangementer på skolen.
når der uddeles karakterbog, skal pigen have topkarakter i alle fag, ellers bliver moren rasende. Pigen er utrolig klog, jeg har sjældent mødt et barn i den alder med så stor en viden.
for noget tid siden havde min datter en aftale med pigen om at de skulle ses, men pigen tog ikke telefonen, og min datter blev meget urolig, hun ringede til hendes mor om heller ikke tog telefonen. efter 3 dage ville min datter have mig til at ringe til sygehuset for at høre om der var sket dem noget. Men pludselig får hun en SMS fra pigen "Hej, jeg kunne ikke lige tage telefonen de sidste dage, for vi skulle have ny sofa". ??????? Jeg var paf!
pigen har sovet her hos os i 4 dage nu, hun kom lørdag og fik lyst til at blive, jeg sagde ok, og den ene dag tog den anden, da det skete spontant, har hun selvfølgelig ikke haft rent tøj med (vi bor 15-20 km fra hinanden). I går havde vi et ærinde, hvor vi ikke kunne have pigen med, vi aftalte så, at hun skulle mødes med sin mor imens. Jeg sagde til pigen om ikke hun kunne få sin mor til at tage noget rent tøj og undertøj med. Hun sagde jo og ringede til sin mor, og fik følgende besked "jeg har lige puttet alt vores tøj i vaskemaskinen, så det kan jeg desværre ikke". ????? Øhhhh alt deres tøj?
I siger bare til hvis i vil høre flere historier, for jeg kunne fortælle et helt hav.
min datter er naturligvis dybt frustreret ind i mellem, hun forstår ikke hvad der foregår, hvilket man ikke kan bebrejde hende. Jeg har prøvet at forklare hende at alting ikke altid er som det ser ud på overfladen. Hvad kan jeg ellers gøre?