Vores søn kan spise selv uden problem, han er 17måneder. Men en anden forskellige ting er at han gider at spise. Nogle gange er han lidt for hurtigt til at sige jeg er færdig. Jeg hjælper ham meget tit, hvis jeg kan se, at han ikke har spist særligt meget. Nogle gange er det fordi han ikke længere gider at sidde og han vil hellere ned at løbe. Så vi kører en blanding af spise selv og giver ham mad efter behov.
Forresten jeg har glemt at svare til spørgmålet!

Han var ca. 9 måneder, da han begyndt at spise selv. Men det var ikke altid maden kom ind i selve munden, for meget tit har han tabt inholdet fra skeen inden han nå munden

. Men i et styk tid spiste han selv både tingene som skulle spises med ske og med gaffel. Fingrene har han også brugt og det må han gerne her i huset også. Og ja, der var meget at tørre efter ham. Han har brugt i noget tid så en hægesmakke som er en hel dragt og den var super. Stille og rollig var der mindre og mindre rod på sig selv og gulvet. På bordet bruger vi stadig en voksdug, da der stadig sker der meget ved bordet. Men det jeg mente før var, at han på et eller andet tidspunk mistede lidt interese. Han sidder, tager 3 eller 4 hapser og så synes han, at han har spist færdig. Han har altid været lidt utålmodig med at sidde længe i et sted så jeg er begyndt at "hjælpe" ham lidt. Han spiser selv, men jeg fylder lidt efter, hvis jeg synes, at han ikke har taget særligt meget. Mange siger, at det er forkert at gøre det, men han er kun 17 måneder og det tager jeg ikke særligt tung. Han skal nok blive større og sidde i længere tid. Så lige nu er 50 - 50 (spise selv og mor mader lidt til).
Anmeld