Hvornår og hvordan begyndte jeres børn at spise selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.194 visninger
22 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

Mormilla

Nå min søn har gjort tegn på at han gerne vil spise aften`s mad selv, han spiser middagsmad og frugt og div. selv. Han er 14 mån.

Jeg synes at det er helt fint med mig, men manden mener at han skal vente lidt i nu.

Her til aften lod jeg ham spise selv. Han spiste lidt med han`s ske ellers var det med fingerne Ved godt at der var mad over alt, men mener at der er kun en måde at lære det på og det er at lade ham prøve.

Hvordan lærte jeres børn og spise og hvor gammel var de ca?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

TbCp

Jeg mener Liva var omkring 8-9 mdr. da hun selv fik lov at spise selv. Det meste blev spist med fingrene.
Fra hun var 15 mdr. kunne hun uden problem styre gaffel og ske.
Her fik hun også bare lov at prøve. Vi har æagt en voksdug under hendes højstol så er det nemmere at gøre rent efter hende

Anmeld

13. juli 2009

Cris

Vores søn kan spise selv uden problem, han er 17måneder. Men en anden forskellige ting er at han gider at spise. Nogle gange er han lidt for hurtigt til at sige jeg er færdig. Jeg hjælper ham meget tit, hvis jeg kan se, at han ikke har spist særligt meget. Nogle gange er det fordi han ikke længere gider at sidde og han vil hellere ned at løbe. Så vi kører en blanding af spise selv og giver ham mad efter behov.

Anmeld

13. juli 2009

LotteN

uha, herhjemme har Lærke prøvet det selv et par gange, men jeg er sandelig ikke god til at det svineri der kommer ud af det
og jeg synes helleri kkerigtig der kommer noget ind. hun sidder bare og trykker det mellem hænderne
men jeg må nok snart tage mig sammen og se på det svineri, ellers lærer hun det jo aldrig!

Anmeld

13. juli 2009

Mormilla

- skriver:

Omkring et år og de fik en ske i hånden og så kom det, ja, hænder blev også brugt lidt og mad var der også lidt af over det hele.

Men så havde vi bare en ekstra ske i vores hånd og sørgede for der rent faktisk var noget der ramte munden ind i mellem...

Det kommer helt af sig selv...

Pas på ikke at vent for længe, så bliver han bare doven og forventer i alligevel gør det... (sådan et 2 årig barn kender jeg) og hvem gider made en 2 årig?

Han får spist meget selv bare mest med hænderne

Anmeld

13. juli 2009

Mormilla

Jeg mener Liva var omkring 8-9 mdr. da hun selv fik lov at spise selv. Det meste blev spist med fingrene.
Fra hun var 15 mdr. kunne hun uden problem styre gaffel og ske.
Her fik hun også bare lov at prøve. Vi har æagt en voksdug under hendes højstol så er det nemmere at gøre rent efter hende

Vi har to dejlige hunde som får lov til at gøre gulvet rent når han er færdig med at spise

Men det lyder da til at jeg gjorde det rigtige her til aften

Det skal lige siges at han godt kan styre han`s ske...

Anmeld

13. juli 2009

Mormilla

LotteN skriver:

uha, herhjemme har Lærke prøvet det selv et par gange, men jeg er sandelig ikke god til at det svineri der kommer ud af det
og jeg synes helleri kkerigtig der kommer noget ind. hun sidder bare og trykker det mellem hænderne
men jeg må nok snart tage mig sammen og se på det svineri, ellers lærer hun det jo aldrig!

Han fik spist meget her til aften, nok os fordi han meget gerne vil selv!
Det der lander på gulvet er til vores hunde Så det er væk igen på 2 sek

Anmeld

13. juli 2009

starsofheaven

Min datter er 13 mdr og spiser alt selv nu, morgenmad, miiddags mad, frugt, aftensmad. Hun spiser selv med gaffel el ske og hun rigtig dygtig. det kom helt af sig selv.

Anmeld

13. juli 2009

Mormilla

starsofheaven skriver:

Min datter er 13 mdr og spiser alt selv nu, morgenmad, miiddags mad, frugt, aftensmad. Hun spiser selv med gaffel el ske og hun rigtig dygtig. det kom helt af sig selv.

Okay det er da flot!!!

Har hun svinet meget???

Anmeld

13. juli 2009

Ni-ko-li-ne

Nikoline er 7½ mdr nu og der går ikke længe inden hun selv får lov.... der er kun een måde at lære det på og man kan kune forvente at de grisser en del...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.