inspireret af "min kæreste synes jeg er grim" tråden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2013

Hyacinth

raca skriver:

læs mine første 2 indlæg.. jeg har ikke en gang skrevet ordet smukt, ellers har jeg forklaret at smugt ikke nødvendigvis kan defineres ud fra en bunke krav.

det er meget bevist... men jeg finder helt ærligt ikke et mennekse der er svært overvægtig smuk.. men frastødende.. måske er det tabu men jeg finder heller ikke ultra tynde mennekser smukke..

og nu brugte jeg så ordet smukt forde du fiskede efter at få mit til det.

men min deffinistion på smuk er ikke model smuk. men andet og mere og det kan godt være den glød i øjnene folk får der lever men det blik har jeg nu sjældet set ved 50kg for store mennesker, der har jeg nærmest set slukkede øjne og dorkse propulisktisske menneskee fjenske kommentare. 

da jeg mener og jeg faktisk heller ikke sjuskede undervægtige der intet gør for dem selv og ders udsende og sind.

jeg skrive LADE STÅ TIL... dette har jo intet at gøre med en en midlertidig stition..

og for mig er smuk langt bredere end din deffinision.. jeg kener meget få grimme mennekser, faktisk ingen, men rigitg mange smukke.. forde de er sjove spændende og gider at holde dem selv i gang både åndeligt og fysisk..

og næ sådan en som karoline flemming fremstilles som i dvs tv seres ville jeg ikke kunne holde ud at være sammen med selvom hun både er slank og smuk. jf folkemændend

Fiskede efter? Nej, jeg prøvede at komme til bunds i dine holdninger.

Personligt ser jeg nok personens værdier som noget smukt/mindre kønt. Dvs. gode værdier for mig = smukt menneske - uanset udseende. Jeg synes, mennesker med lavt menneskesyn i mine øjne mister gløden og det smukke.

Bredere end min definition? Hvad er min definition?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2013

raca

Hyacinth skriver:

Fiskede efter? Nej, jeg prøvede at komme til bunds i dine holdninger.

Personligt ser jeg nok personens værdier som noget smukt/mindre kønt. Dvs. gode værdier for mig = smukt menneske - uanset udseende. Jeg synes, mennesker med lavt menneskesyn i mine øjne mister gløden og det smukke.

Bredere end min definition? Hvad er min definition?

jeg ved ikke hvad din def. af smukt er.

og nej den er sikkert ikke dårlige eller bedre end min bare forskellig.

men et mennekse kan være nok så smukt indvendigt, med de rigtige holdninger osv.. men hvis menneske var ligeglad med sig selv og sin krop, så var det bare ikke det mennekse jeg skulle havde til kærste.

jeg kunne fint være venner med dem og havdet et rigtigt godt venskab, men sexuelt tænder jeg altså ikke på alle mine venner.

at tænde på en er for mig både noget fyskisk og noget føelsesmessigt.

Anmeld

1. august 2013

Hyacinth

raca skriver:

jeg ved ikke hvad din def. af smukt er.

og nej den er sikkert ikke dårlige eller bedre end min bare forskellig.

men et mennekse kan være nok så smukt indvendigt, med de rigtige holdninger osv.. men hvis menneske var ligeglad med sig selv og sin krop, så var det bare ikke det mennekse jeg skulle havde til kærste.

jeg kunne fint være venner med dem og havdet et rigtigt godt venskab, men sexuelt tænder jeg altså ikke på alle mine venner.

at tænde på en er for mig både noget fyskisk og noget føelsesmessigt.

Det kan vi godt blive enige om
Jeg synes da også det ydre tænder, men nok mere som en del af en større pakke, hvor personligheden fylder mere efterhånden kontra da man mødte sin kæreste, hvor det ydre oftest er mere i fokus, da man ikke kender personen så godt.

Dog er jeg altså uenig i, at overvægtige mennesker er frastødende. Det synes jeg er et hårdt ord at bruge.

Anmeld

1. august 2013

raca

Hyacinth skriver:

Det kan vi godt blive enige om
Jeg synes da også det ydre tænder, men nok mere som en del af en større pakke, hvor personligheden fylder mere efterhånden kontra da man mødte sin kæreste, hvor det ydre oftest er mere i fokus, da man ikke kender personen så godt.

Dog er jeg altså uenig i, at overvægtige mennesker er frastødende. Det synes jeg er et hårdt ord at bruge.

jemmen det er sådan jeg har det..

jeg kan slet slet ikke med de der kæmpe mænd med ektrem stor vom og patter til langt ud uder deres arme så armene ikke kan komme ind til siden..

og da slet ikke når det er tilsat et par forsmå badebukser..

jeg finder lige netop dette frastødende..

Anmeld

4. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

Jeg er helt enig med dig i at man sagtens kan elske et menneske selvom den fysiske tiltrækning måske ikke er helt i top længere. Det kan der være forskellige årsager til. Vægtøgning, som du nævner, måske bare at årene går og sætter sine mærker, eller at manden (eller kvinden) måske tænder på noget som partneren ikke er (f.eks 15-årige piger, muskuløse sorte mænd eller hvad ved jeg). Tingene er ikke så sort/hvide at det er enten eller. Det vil man måske, i sin usikkerhed, gerne bilde sig selv ind ("min mand synes at jeg er smukkest i hele verden, ellers ville han ikke være sammen med mig"), men sådan er det jo nok sjældent, eller i hvert fald ikke altid.

Forhåbentlig, og sandsynligvis, vil man så have andre kvaliteter der vil opveje de ulemper der måtte være.

Kunne ikke have skrevet det bedre.

Anmeld

4. august 2013

Mor og meget mere skriver:

Kærlighed er jo et vidt begreb, der også omfatter følelser for nære venner, familiemedlemmer osv., så selvfølgelig kan han stadig elske hende uden at føle seksuelt begær. Spørgsmålet er så, om de vil og skal nøjes med et kærlighedsliv uden sex og begær - jeg mener, at man med rette kan forvente af sin partner, at han også begærer én med hud og hår og ekstra kilo. Alternativt kunne man jo lige så godt leve sammen med sin bedste ven. 

Jeg ved ikke om jeg er enig i at man bør forvente at manden finder en seksuel attraktiv med 40kg ekstra, men jeg synes man bør arbejde på at finde frem til en løsning, netop fordi kærligheden stadig er tilstede i forholdet.

Anmeld

4. august 2013

Loa skriver:

Jo man kan nok godt stadig elske hinanden, men det kan ikke være særlig gavnligt for kærligheden at man ikke synes om hinandens udseende, tænker jeg.

Jeg ville da godt nok blive ked af det hvis jeg vidste min mand synes jeg var grim....

Og hvis den anden part "blot" mister interessen udseendemæssigt, pga et par fødsler eller lign, så er synes jeg det er grobund for noget meget negativt i forholdet....

Nej selvfølgelig er det ikke gavnligt. Jeg mener det heller ikke som i tilfældet med den anden tråd, men kan manden ikke synes at hun er pæn, men at han ikke tænder på hendes fysik?

Min krop har også ændret sig betydeligt efter en fødsel, men jeg synes ikke man kan læne sig tilbage og sige: jeg har født 3 børn.
Jeg har trænet meget for og tabt en del, fordi jeg vil føle mig smuk igen og fordi jeg vil have min kæreste skal synes jeg er smuk. (Ikke fordi han på noget tidspunkt har sagt andet)

Anmeld

4. august 2013

Carina:-) skriver:

Hvis man elsker sin kæreste for det hun er altså det indre ville man i min verden aldrig synes ens kæreste er grim.

Alle ændrer sig med aldren ,og hvis man virkelig kun kan synes om det man i starten har forelsket sig i ,undrer det mig at der overhovedet er nogen der holder sølvbryllup-For der kan man da snakke om at der sker en forandring udseende mæssigt på 25 år...

Og nej jeg mener ikke man kan elske en person som man så synes er grim,det hænger slet ikke sammen i mine øjne

Grim er nok også et forkert ordvalg, men man kan vel godt miste tiltrækkelsen af fysikken hvis der kommer 40kg på i løbet af få år. (For lige at tage mit eksempel)
Jeg vi ændrer os allesammen med årene. Men jeg mener i tilfælde hvor forandringen sker hurtigt, ligesom mit eksempel. Kan man virkelig forvente at manden skal tænde på konen og kan der være tale om kærlighed selvom han lige pt. ikke tænder på hende?

Anmeld

4. august 2013

wamse skriver:

For mig betyder det seksuelle MEGET, og jeg vil ikke kunne blive i et forhold, hvor det ikke fungerer. Jeg tænder ikke kun ud fra udseende, men mere en fast partners personlighed. Var det en engangsforestilling, så ville udseende have en større betydning, men ikke alt. 

Jeg ville ikke være i et forhold, hvor min mand/kæreste ikke fandt mig tiltrækkende, fordi jeg ville føle mig mindre værd så  Min kærlighed til ham ville uden tvivl mindskes, fordi han ikke kan se det dejlige i mig uanset hvad. 

Jeg ville helt ærligt have et kæmpe problem med, at min faste partner tændte på teenage piger frem for mig. 

Men ville du være villig til at arbejde på at finde gnisten igen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.