Hjemmepleje arbejde og..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.644 visninger
11 svar
2 synes godt om
31. juli 2013

Anonym trådstarter

Heeej dejlige baby brugere

Jeg står midt i alt kaos i mit liv og samtidig prøver at få et barn med min dejlige kæreste /

Står og på nuværende tidspunkt ved jeg ikke om jeg har et sted at starte pr. 2/9 da jeg har fået afslag på alle studie steder og nu spørger min mor så ude på sit arbejde i morgen om de mangler folk til vikar.

Hvis jeg ikke får den studie plads jeg har re ansøgt og jeg kommer i hjemmeplejen selvfølgelig så mange timer som muligt.. Men er der så noget jeg skal have i forbehold? 

Jeg har på nuværende tidspunkt en menstruation der er så lidt eksisterende at det er helt utroligt.. hvis jeg kommer ind som vikar hos dem skal jeg sandsynligvis være på cykel rute.. Så jeg kommer jo til at tabe mig en del og forhåbentligt kommer der en cyklus.. Men i hvert fald skal jeg til undersøgelse i slut aug. Men hvis man prøver at blive gravid eller jeg ender med at blive gravid er der så nogle forbehold? Det er jo et meget fysisk arbejde med rengøring, bæren på folk, osv.. 

Og hvordan filan klare jeg det hvis jeg bliver gravid og derfor intet kan hvis jeg bliver syg... Min mor skal intet vide.. Ihh mit hoved er fyldt med alle mulige spørgsmål og kan bare slet ikke finde ro over dem..

Kloge kvinder hjælp mig.. 

Og bare lige hvis nogen mener jeg er uansvarlig og at jeg burde lade være med at forsøge at blive gravid så er det ikke en mulighed jeg tør løbe hvis jeg ikke bliver mere frugtbar end jeg er i dag.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2013

pcoramt

Du kan sagtens have et almindelig job som det hvis du er overvægtig, så er det en klar fordel at tabe sig da det kan bringe din krop i cyklus.. Når du er gravid kan du stadig fortsætte dit arbejde i lang tid medmindre der er komplikationer.

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Du kan sagtens have et almindelig job som det hvis du er overvægtig, så er det en klar fordel at tabe sig da det kan bringe din krop i cyklus.. Når du er gravid kan du stadig fortsætte dit arbejde i lang tid medmindre der er komplikationer.

Okay super

Det var bare fordi jeg har hørt noget om at man ikke må bære på tunge ting, hvilket jo man kan komme ud for i det job hvis folk skal fra et sted til et andet hvor man kan risikere at bære på deres vægt

Anmeld

31. juli 2013

Janni.

Man bærer ikke på de ældre. Der findes hjælpemidler, dog kan du i få tilfælde være nød til at hjælpe dem op fra gulvet, men det er muligt at tilkalde hjælp fra en kollega.

Jeg arbejder selv indenfor faget.

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Man bærer ikke på de ældre. Der findes hjælpemidler, dog kan du i få tilfælde være nød til at hjælpe dem op fra gulvet, men det er muligt at tilkalde hjælp fra en kollega.

Jeg arbejder selv indenfor faget.

Okay tusind tak for dit input

Anmeld

31. juli 2013

Miss-86

Altså i hjemmeplejen bærer man ikke på de ældre mennesker - Arbejder der selv, der er en masse hjælpemidler til dette, så det skal du ikke bekymre dig så meget om Dvs. man MÅ ikke bære rundt på folk, nogle vælger så at gøre det, men det er jo deres valg.

Men husk på GOD hygiejne og dine arbejdsstillinger - Men det skal man jo uanset om man er gravid eller ej!

Anmeld

31. juli 2013

Janni.

Anonym skriver:

Okay tusind tak for dit input

Velbekom. Du er velkommen til at skrive igen, hvis du mangler svar på mere.

Anmeld

31. juli 2013

Camille Mørch Andersen

Anonym skriver:

Okay super

Det var bare fordi jeg har hørt noget om at man ikke må bære på tunge ting, hvilket jo man kan komme ud for i det job hvis folk skal fra et sted til et andet hvor man kan risikere at bære på deres vægt

bliver lidt sur når du skriver bærre på folk..

er selv uddannet ssh''er.. og bruger du de rigtige hjælpe midler og de hjælpe midler der er visiteret til hver enkelte borger! og gør forflytningerne korekt! er der ingen fysisk overlast.. er selv gravid og arbejder stadig som ssh'er..       men du skal dog være opmærksom på, bliver du gravid.. må du ikke komme ind til folk som får kemo behandling.. da det kan skade fosteret.. og undgå helst for ''tunge'' borgere ( for mange forflytninger ) og undgå for mange smitsomme sygdomme..

for der er en spirre som sætter sig..

Anmeld

31. juli 2013

Alexander&Lærke

jeg har været i ældre regi i over 10 år og samtidig fået mine 2 børn. Det er gået super godt begge gange. Dog har jeg begge gange måtte gå på nedsat tid et par md før barsel =4 før termin. Første gang pga iskas nerve som låste sig fast da min dreng lå uheldigt i mit bækken. Og anden gang havde jeg også ryg problemer og blev sygemeldT 2 uger før barsel. Men de første mange md arbejdet jeg på lige fod som de andre, tog dog mine forbehold og gjorde som jeg fandt bedst for mit barn og krop. 

arbejde med ældre skal i adelheid ikke gå ud over kroppen og der finden mange hjælpe midler og metoder til at arbejde hensigts mæssig, hvis ikke spøger man sin forflytningsvejleder til råds så det ikke går ud over ens ryg og krop. 

Syntes roligt du kan taget et job i ældre plejen, du er endnu ikke gravid og hvis du bliver afløser kan du jo også være med til at bestemme hvor mange vagter du skal have og hvornår på døgnet. Og når du bliver gravid så alliere dig med en god kollega/ teamleder så de ved det og kan hjælpe dig til ikke lige at få de tungeste borger.

Anmeld

31. juli 2013

Anonym trådstarter

Camille Mørch Andersen skriver:

bliver lidt sur når du skriver bærre på folk..

er selv uddannet ssh''er.. og bruger du de rigtige hjælpe midler og de hjælpe midler der er visiteret til hver enkelte borger! og gør forflytningerne korekt! er der ingen fysisk overlast.. er selv gravid og arbejder stadig som ssh'er..       men du skal dog være opmærksom på, bliver du gravid.. må du ikke komme ind til folk som får kemo behandling.. da det kan skade fosteret.. og undgå helst for ''tunge'' borgere ( for mange forflytninger ) og undgå for mange smitsomme sygdomme..

for der er en spirre som sætter sig..

Det var en lidt uheldig formulering, men ved min mor har brokket sig rigtig meget over at hun er endt med at støtte folk meget når de skulle flyttes fordi de ikke havde de hjælpemidler i hjemmet.. Det var ikke for at gøre dig sur

Men mange tak for dine råd! det vil jeg tage med mig og håbe nogen vil ansætte mig som afløser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.