Jeg har givet min barsel væk :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
29 svar
6 synes godt om
30. juli 2013

Trinemn

Sagen er den at vi herhjemme nu er blevet enige om at jeg starter på arbejde  på fuldtid pr 1/9 og Kasper får derfor resten af min barsel til den 4. Januar vi har hele tiden haft det oppe og vende, men efter Kasper har fået svar på at han starter på uddannelse til februar først, er det først blevet bestemt nu.. Der er flere grunde: 

1: jeg er ikke den store hjemme type

2: rent økonomisk er vi meget bedre stillet hvis jeg starter op 

3: jeg har altid syntes at faderen også skulle have barsel sammen med mine børn 

nu er det så bare at jeg er kommet til at tænke at jeg højst sandsynligt ikke er hjemme 1. Gang Leander kravler, rejser sig op af noget osv, og det er egentlig det der gør mig mest ked af det, selvom jeg hele tiden har været indstillet på kort barsel.. 

jeg har derfor brug for at høre fra andre der holdt kort barsel og hvordan de oplevede det .. Det ska siges at Leander er 6 en halv måned når jeg starter  

mange knus til jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

SjeBets

da jeg fik den første ,var 6 mdr det man fik i barsel, så jeg har prøvet det ved nummer to var barslen forlænget, men han var 7 mdr da jeg startede.

Jeg er ikke bare ikke typen der kan gå hjemme når de ikke er fuldstændig afhængig af mig, så det passede mig fint med skole, fordi der fik jeg tidlig fri, og jeg ammede ikke mere, så jeg synes ikke det var så slemt. Mine kom så i dagpleje.

Anmeld

30. juli 2013

Trinemn

SjeBets skriver:

da jeg fik den første ,var 6 mdr det man fik i barsel, så jeg har prøvet det ved nummer to var barslen forlænget, men han var 7 mdr da jeg startede.

Jeg er ikke bare ikke typen der kan gå hjemme når de ikke er fuldstændig afhængig af mig, så det passede mig fint med skole, fordi der fik jeg tidlig fri, og jeg ammede ikke mere, så jeg synes ikke det var så slemt. Mine kom så i dagpleje.

Jeg tænker også  selv at det er garanteret bare er til at jeg er startet og kommet i gang.. Mange tak for svar  

Anmeld

30. juli 2013

Juliekp

Trinemn skriver:

Sagen er den at vi herhjemme nu er blevet enige om at jeg starter på arbejde  på fuldtid pr 1/9 og Kasper får derfor resten af min barsel til den 4. Januar vi har hele tiden haft det oppe og vende, men efter Kasper har fået svar på at han starter på uddannelse til februar først, er det først blevet bestemt nu.. Der er flere grunde: 

1: jeg er ikke den store hjemme type

2: rent økonomisk er vi meget bedre stillet hvis jeg starter op 

3: jeg har altid syntes at faderen også skulle have barsel sammen med mine børn 

nu er det så bare at jeg er kommet til at tænke at jeg højst sandsynligt ikke er hjemme 1. Gang Leander kravler, rejser sig op af noget osv, og det er egentlig det der gør mig mest ked af det, selvom jeg hele tiden har været indstillet på kort barsel.. 

jeg har derfor brug for at høre fra andre der holdt kort barsel og hvordan de oplevede det .. Det ska siges at Leander er 6 en halv måned når jeg starter  

mange knus til jer 

Min barsel slutter d. 12/08 og min datter starter i dp d. 05/08 og til den tid er hun næsten 7 mdr. 

Er indstillet på at det er sådan det skal være, men hold nu op hvor er det hårdt alligevel... Det jo lige om lidt. Tænk at første gang hun kravler muligvis er i dp og jeg ikke er der til at se det... Det med blandede følelser, så jeg har det lige som dig. Er vildt spændt på det hele samtidig.

Anmeld

30. juli 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Min barsel slutter d. 12/08 og min datter starter i dp d. 05/08 og til den tid er hun næsten 7 mdr. 

Er indstillet på at det er sådan det skal være, men hold nu op hvor er det hårdt alligevel... Det jo lige om lidt. Tænk at første gang hun kravler muligvis er i dp og jeg ikke er der til at se det... Det med blandede følelser, så jeg har det lige som dig. Er vildt spændt på det hele samtidig.

Hvordan kan det være du allerede skal starte op igen der?
Jeg synes det virker lidt lidt med 1 uge til indkøring ?

Anmeld

30. juli 2013

emsaroto

Har ingen erfaring med det ..

Men vil bare sige at jeg er SÅ missundelig
Ikke at jeg ikke vil hygge hjemme med den lille, men ville ønske jeg havde muligheden for også at korte det hele lidt af.

Anmeld

30. juli 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Hvordan kan det være du allerede skal starte op igen der?
Jeg synes det virker lidt lidt med 1 uge til indkøring ?

Fordi jeg skal starte i skole der og der er kun er opstart i August, så det skulle være i år

En uge er helt fint for os. Vores sp sagde vi på ingen måde behøvede længere tid til indkøring.

Anmeld

30. juli 2013

Lukas&Liam<3

Juliekp skriver:

Fordi jeg skal starte i skole der og der er kun er opstart i August, så det skulle være i år

En uge er helt fint for os. Vores sp sagde vi på ingen måde behøvede længere tid til indkøring.

Arh okay
Håber også vi ikke har brug for mere, Lukas er god til nye mennesker.

Anmeld

30. juli 2013

Juliekp

Maria&Lukas skriver:

Arh okay
Håber også vi ikke har brug for mere, Lukas er god til nye mennesker.

Ja så kan det jo godt være i ikke skal bruge så længe

Det samme er Nicoline, derfor en uge er hel fin for os. Og så tror jeg hun har godt af at komme lidt væk fra sin moar

Anmeld

30. juli 2013

Trinemn

Juliekp skriver:

Hvor er det dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der både er spændt men også lidt ked af hvis ikke jeg oplever det hele 1. Gang der sker.. En klem til dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.