Loyalitet mellem veninde.. Råd ønskes.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Det lyder som en rigtig god ide.

Men synes du fx. at det er okay jeg tager Majas parti ift hun siger.

For jeg må være ærlig at sige at jeg IKKE aner hvem der har ret og hvem der holder sig til sandhed. Da det ikke som sådan er Maja der har sagt noget, men derimod hendes eks kæreste, som siger noget som har fået Maja op i det røde felt og hun har så konfronteret Amalie med det, og Amalie siger jo så det modsatte af hvad ham eks kæresten siger..

Hvad synes du at jeg skal gøre ved det at jeg rent faktisk ved de her ting, burde jeg bare lade som ingen ting fremover og bare forestille mig at samtalen ikke har fundet sted..

Jeg synes faktisk godt, man kan være der for en person uden som sådan at tage dennes parti... Altså, du kan jo godt være der for hende uden at sige, hun har ret i alt. Fx kan du jo se, hun er ked af det/frustreret, og har brug for en god ven - og det vil jo være tilfældet uanset, om hun har ret eller ej..

Håber, det giver mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Så ville jeg fortælle Maja at du har talt med Amalie og at hun er rigtig ked af det samt at du ser det som en misforståelse, da de ser tingene så forskelligt og opfordre til at de skal få talt ud. 

Hvis du ikke vil tage parti, fortæller du dem begge to at du gerne vil lytte men at du ikke vælger side. 

Hvis jeg fortælle Maja at Amalie har ringet, så vil Maja helt klart høre mere om det.. Og når jeg står der så vil jeg højst sandsyndlig komme til at sige noget, da jeg heller ikke i den situation kan finde ud af at sige at jeg ikke ønsker at fortælle det.

Sikke noget lort..

Jeg tror jeg bliver nødt til at snakke med Amalie og spørge hende om det hun har sagt til mig, er noget jeg må fortælle Maja, hvis ikke så får Maja det ikke at vide, for så er det Amalies ønske og det vil derfor ikke have noget med mig at gøre. Jeg vil gerne være en bedste veninde, men jeg ønsker ikke at miste mig selv.

Anmeld

30. juli 2013

moraarhus

Anonym skriver:

Okay fantatisk, for det er lige præcis det jeg gennemgår lige nu..

Jeg føler nogle gange en trang til at nærmest være en mægler mellem dem, fordi de begge har misforstået hinanden så utrolig meget, og nu er det sådan at den ene siger noget om den anden og alt det, og det er et kæmpe spild af venskab..

som Frk. S siger, så bliver man let det sorte får. Så hellere tie og så vente på at det går over

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes faktisk godt, man kan være der for en person uden som sådan at tage dennes parti... Altså, du kan jo godt være der for hende uden at sige, hun har ret i alt. Fx kan du jo se, hun er ked af det/frustreret, og har brug for en god ven - og det vil jo være tilfældet uanset, om hun har ret eller ej..

Håber, det giver mening.

Jeg kan sagtens følge dig og det lyder helt klart som noget jeg vil gøre. For selvføælgelig vil jeg støtte dem, jeg vil bare ikke have at mit navn pludselig bliver blandet ind i det, og der pludselig bliver snakket om mig, for så ville jeg føle mig fuldstændig røvrendt, og der tænker jeg mest på at det er Amalie der kunne finde på det, jeg kender hende jo knap, og Maja har altid været reel over for mig.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

moraarhus skriver:

som Frk. S siger, så bliver man let det sorte får. Så hellere tie og så vente på at det går over

Jeg vil give dig ret, for som jeg har skrevet lige før, er jeg faktisk bange for at blive blandet ind i det på den ene eller den anden måde, og jeg er bange for at mit navn pludselig bliver en snak, og det føler jeg faktisk at Amalie ville have nemt ved at gøre, hvis jeg blev blandet for meget og for lidt ind i sagen..

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

JEg ville sige ærligt at jeg ikke ønsker at være en del af det, for i sidste ende så ender det nok med du bliver det sorte får.  

Så hellere ignorere deres skænderi, og lade dem om det.

Ved du hvad. Det er det jeg gør, jeg skrev lige før at jeg ville ringe til Amailie og spørge om jeg måtte fortælle Maja hvad hun har sagt til mig.

Lysten til det er fuldstændig væk nu. Jeg vil trække mig tilbage og lade dem om det, det sidste jeg har brug for lige nu er drama og at folk måske snakker grimt om mig..

Anmeld

30. juli 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Ved du hvad. Det er det jeg gør, jeg skrev lige før at jeg ville ringe til Amailie og spørge om jeg måtte fortælle Maja hvad hun har sagt til mig.

Lysten til det er fuldstændig væk nu. Jeg vil trække mig tilbage og lade dem om det, det sidste jeg har brug for lige nu er drama og at folk måske snakker grimt om mig..

Fornuftigt! 

Har prøvet det SÅ mange gange, man prøver jo i virkeligheden bare at være den loyale og søde at sige sandheden, men det er bare ikke altid det er det rette at gøre Så helleropholde afstand fra det, så ender man ikke ud i nogen ubehagelig situation.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.