Loyalitet mellem veninde.. Råd ønskes.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
16 svar
3 synes godt om
30. juli 2013

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Jeg har aldrig haft en bedste veninde før, veninder i mit liv har altid kommet og gået, og efter jeg har fået barn har jeg fundet mig en rigtig god, faktisk en bedste og eneste veninde, og vi har nu været veninder i nogle år.

Vi har et rigtig godt forhold, vi har det sådan at fordi vi er så tætte så skal vi også kunne sige ting til hinanden både gode og dårlige ting, og vi skal først og fremmest være ærlige!

Vi er forresten et veninde par i starten af tyverne.

Mit dilemma er nu sådan her.

Fordi jeg aldrig har haft en bedste veninde før, så har jeg utrolig svært ved at vide hvor grænsen for min loyalitet mod denne veninde burde være. Sagen er at min veninde (lad os kalde hende) Maja har en veninde som jeg også kender ( lad os kalde hende ) Amalie. Maja, Amalie og jeg har alle tre mødtes igennem en gruppe vi er i, men Maja og Amalies forhold har udviklet sig mere end Amalies og mit forhold, og Amalie og jeg er bekendte, dog er vi venner på facebook.

Amalie og Maja er nu uvenner og Maja har fortalt mig sin version. Amalie ringede så i går og var ked af det og ville have min tid og det gav jeg hende, og før jeg vidste af det sagde hun en masse ting som strider fuldstændig imod den version Maja har fortalt mig.

Og jeg kan nu ikke finde ud af om jeg burde fortælle Maja at Amalie siger disse ting.

Kan I ikke hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville fortælle Amalie at jeg helst ikke vil blandes ind i det da det er et problem mellem de to. Jeg ville også fortælle at min loyalitet ligger hos Maja og jeg derfor føler at jeg går bag om Majas ryg når jeg hører sådan nogle ting. 

Jeg ville fortælle Maja at jeg synes de skal tale om det,  da situationen bliver opfattet forskelligt. 

Anmeld

30. juli 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hejsa. 

Jeg har aldrig haft en bedste veninde før, veninder i mit liv har altid kommet og gået, og efter jeg har fået barn har jeg fundet mig en rigtig god, faktisk en bedste og eneste veninde, og vi har nu været veninder i nogle år.

Vi har et rigtig godt forhold, vi har det sådan at fordi vi er så tætte så skal vi også kunne sige ting til hinanden både gode og dårlige ting, og vi skal først og fremmest være ærlige!

Vi er forresten et veninde par i starten af tyverne.

Mit dilemma er nu sådan her.

Fordi jeg aldrig har haft en bedste veninde før, så har jeg utrolig svært ved at vide hvor grænsen for min loyalitet mod denne veninde burde være. Sagen er at min veninde (lad os kalde hende) Maja har en veninde som jeg også kender ( lad os kalde hende ) Amalie. Maja, Amalie og jeg har alle tre mødtes igennem en gruppe vi er i, men Maja og Amalies forhold har udviklet sig mere end Amalies og mit forhold, og Amalie og jeg er bekendte, dog er vi venner på facebook.

Amalie og Maja er nu uvenner og Maja har fortalt mig sin version. Amalie ringede så i går og var ked af det og ville have min tid og det gav jeg hende, og før jeg vidste af det sagde hun en masse ting som strider fuldstændig imod den version Maja har fortalt mig.

Og jeg kan nu ikke finde ud af om jeg burde fortælle Maja at Amalie siger disse ting.

Kan I ikke hjælpe mig.

Jeg synes, du skal sige til både Maja og Amalie, at du ikke vil blandes ind i deres interne strid. Men at du i øvrigt vil støtte Maja, når og hvis hun er ked af det/ har brug for at snakke. Dette fordi, hun jo er din bedste veninde. 
Du må melde klart ud, at du synes, det er en ubehagelig situation at stå i, men at du selvfølgelig vil være der for din gode veninde, Maja.

Du skal ikke begynde at sige noget videre - hverken den ene eller den anden vej. Det fører intet godt med sig.

Anmeld

30. juli 2013

optimistmor

lad være at sige noget, det kan ende med det er dig og den ene der kommer splid imellem istedet. fortæl du gerne lytter, men du vil ikke tage parti:-)

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg ville fortælle Amalie at jeg helst ikke vil blandes ind i det da det er et problem mellem de to. Jeg ville også fortælle at min loyalitet ligger hos Maja og jeg derfor føler at jeg går bag om Majas ryg når jeg hører sådan nogle ting. 

Jeg ville fortælle Maja at jeg synes de skal tale om det,  da situationen bliver opfattet forskelligt. 

Okay pyyyhaa. Jeg er så glad for dit svar, da jeg virkelig ikke vil blandes ind i noget, og det var også min mening at sige til Amalie da hun ringede at jeg ikke ville høre om det, da jeg vidste at det var det hun ville snakke med mig om, men jeg kunne ikke få mig selv til at sige noget, da hun virkede så ked af det over telefonen..

Anmeld

30. juli 2013

moraarhus

Jeg har lige været turen igennem med mine to veninder, der også blev uvenner. Jeg lyttede til deres historier hver især. Jeg kom ikke med mine vurderinger. Men lyttede bare.

Jeg lod intet gå videre til den anden.

Nu kan de godt tåle hinanden igen, men det bliver aldrig som før desværre. Men begge tænker at jeg er en god veninde. Også selvom jeg ikke har sagt hvad jeg mener.

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes, du skal sige til både Maja og Amalie, at du ikke vil blandes ind i deres interne strid. Men at du i øvrigt vil støtte Maja, når og hvis hun er ked af det/ har brug for at snakke. Dette fordi, hun jo er din bedste veninde. 
Du må melde klart ud, at du synes, det er en ubehagelig situation at stå i, men at du selvfølgelig vil være der for din gode veninde, Maja.

Du skal ikke begynde at sige noget videre - hverken den ene eller den anden vej. Det fører intet godt med sig.

Det lyder som en rigtig god ide.

Men synes du fx. at det er okay jeg tager Majas parti ift hun siger.

For jeg må være ærlig at sige at jeg IKKE aner hvem der har ret og hvem der holder sig til sandhed. Da det ikke som sådan er Maja der har sagt noget, men derimod hendes eks kæreste, som siger noget som har fået Maja op i det røde felt og hun har så konfronteret Amalie med det, og Amalie siger jo så det modsatte af hvad ham eks kæresten siger..

Hvad synes du at jeg skal gøre ved det at jeg rent faktisk ved de her ting, burde jeg bare lade som ingen ting fremover og bare forestille mig at samtalen ikke har fundet sted..

Anmeld

30. juli 2013

Anonym trådstarter

moraarhus skriver:

Jeg har lige været turen igennem med mine to veninder, der også blev uvenner. Jeg lyttede til deres historier hver især. Jeg kom ikke med mine vurderinger. Men lyttede bare.

Jeg lod intet gå videre til den anden.

Nu kan de godt tåle hinanden igen, men det bliver aldrig som før desværre. Men begge tænker at jeg er en god veninde. Også selvom jeg ikke har sagt hvad jeg mener.

Okay fantatisk, for det er lige præcis det jeg gennemgår lige nu..

Jeg føler nogle gange en trang til at nærmest være en mægler mellem dem, fordi de begge har misforstået hinanden så utrolig meget, og nu er det sådan at den ene siger noget om den anden og alt det, og det er et kæmpe spild af venskab..

Anmeld

30. juli 2013

EnSødMor

JEg ville sige ærligt at jeg ikke ønsker at være en del af det, for i sidste ende så ender det nok med du bliver det sorte får.  

Så hellere ignorere deres skænderi, og lade dem om det.

Anmeld

30. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Okay pyyyhaa. Jeg er så glad for dit svar, da jeg virkelig ikke vil blandes ind i noget, og det var også min mening at sige til Amalie da hun ringede at jeg ikke ville høre om det, da jeg vidste at det var det hun ville snakke med mig om, men jeg kunne ikke få mig selv til at sige noget, da hun virkede så ked af det over telefonen..

Så ville jeg fortælle Maja at du har talt med Amalie og at hun er rigtig ked af det samt at du ser det som en misforståelse, da de ser tingene så forskelligt og opfordre til at de skal få talt ud. 

Hvis du ikke vil tage parti, fortæller du dem begge to at du gerne vil lytte men at du ikke vælger side. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.