Indkøring i vuggestue går bare ikke!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Her tog det altså en måned! før det lykkes
Vores datter var ikke særlig social eller vant til andre børn, hun klisterede sig op af de voksne, og på ALLE billederne fra VS sidder hun på armen, og det var tit vi fik af vide at hun hang ret meget.
Men det er altså ændret!
Min erfaring er at når de er "de mindste" så er de typsik mere "sarte" og vil hænge ect. men på et tidpsunkt er de ikke de mindste længere og så sker der et eller andet.

I dag er vores datter super glad for sin vuggestue, og hun er så glad at selvom vi flytter et par km væk her i næste måned, så får hun lov at gå i den gamle VS indtil hun skal i børnehave (hun er 2,5år).

Det kan sagtens lade sig gøre, men for nogen tager det bare længere tid end andre.

Det er rart at høre, selvom det er hårdt lige nu, lyder det som om jeg godt kan tro på det bedste, og hun bare skal ha lidt mere tid!

De sige i VG, at når hun har "knyttet" sig til en, eksempelvis indkøringspersonen, når hun så skal hen til anden, pga pauser eller noget, så vælter verdenen for hende. Når indkøringspersonen så kommer retur, har hun fundet tryghed i den anden voksne, og vil ikke tilbage til indkøringspersonen! Så det er lidt hårdt... Jeg håber hun lærer at acceptere det inden længe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det lyder til at det går fremad og nogle børn har lidt sværere ved at tilvænne sig end andre. Hvis du føler det er et godt sted at være og din lille pige kan trives der, så skal det nok komme med tiden.

Men det kan også være at din pige måske bedre ville kunne klare overgangen fra mor til dp mor. Der er ikke så mange mennesker hun skal forholde sig til på en gang. Børn er jo vidt forskellige, så selvom du måske er rigtig glad for stedet og ved det er kompetente pædagoger der arbejder, så er det ikke sikkert at det er ideelt for din datter.

Men jeg håber da for jer, at det hele kommer til at gå bedre og bedre.

/Fenja

Det går stille og roligt fremad, og jeg har heldigvis 2 uger endnu, til jeg skal starte job!
Jeg vælger at tro på at det nok skal lykkedes for hende

Anmeld

29. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Det er rart at høre, selvom det er hårdt lige nu, lyder det som om jeg godt kan tro på det bedste, og hun bare skal ha lidt mere tid!

De sige i VG, at når hun har "knyttet" sig til en, eksempelvis indkøringspersonen, når hun så skal hen til anden, pga pauser eller noget, så vælter verdenen for hende. Når indkøringspersonen så kommer retur, har hun fundet tryghed i den anden voksne, og vil ikke tilbage til indkøringspersonen! Så det er lidt hårdt... Jeg håber hun lærer at acceptere det inden længe!

Det var HELT det samme her! Vores datter var total klæbende til én person, hvis den person så havde ferie, gik hun helt amok, men "overlevelses" agtigt fandt "en anden" voksen at klæbe sig til.

Anmeld

29. juli 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Kære alle,
først og fremmest, vil jeg lige sige at grunden til jeg skriver anonymt, er at jeg ved ikke om nogen fra min datters vuggestue, bruger dette site?!

Jeg har en datter på 11 måneder, hun startede i vuggestue for 14 dage siden, og det går bare rigtig dårligt!

Hun er et barn, som aldrig har brudt sig om at andre hilste på hende, eller tog hende op. Heller ikke engang familie, nogle få gange er det gået okay, men er jeg i nærheden, skriger og græder hun indtil hun kommer over til mig. Når familie/venner taler til hende, drejer hun hovedet væk, og vil bare absolut ikke ha kontakt med andre. Når vi har været ude sammen, eksempelvis i mødregruppe, klister hun sig også op af mig. Jeg har prøvet alt for at hun skal give lidt mere slip på mig, og gøre hende tryg ved, at andre mennesker også er okay!

Nu har hun været/er under indkøring i vuggestuen,i 14 dage. Den første uge, var jeg der, hvor jeg et par gange prøvet at gå lidt ud af stuen, men hun var dybt ulykkelig, så vi har taget små skridt!

Fra onsdag sidste uge (hendes anden uge i vuggestuen) der sagde vi farvel, og hun var dybt ulykkelig, i ca 10-15 min, men blev taget sig godt af af pædagogen, og efter 10.-15 min var hun glad, og hyggede sig på legepladsen. Da jeg kom, var hun stadig glad og det var rart at se.
siden da, har hun været dybt ulykkelig når jeg er gået om morgenen, men de voksne ringer, når det er overstået - som regel kun 5 min efter. Når jeg så henter hende efter formiddagslur og lidt mad, så peger hun mod døren, græder og vil hjem.

Der er der sket lidt fremskridt i disse 14 dage, første dag jeg gik, kunne de ikke få hende til at sove, eller spise. Det gør hun så nu, ikke meget, men lidt.

Jeg er så ked af det, og føler ALDRIG dette kommer til at fungere, men det SKAL det, jeg skal starte på job snart, men det kan jeg jo ikke så længe jeg ved hun ikke er tryg og glad.

Sidder bare herhjemme og tænker, hvornår ringer de, og ber til at hun snart bare acceptere omstændighederne, og kommer til at nyde at komme i vuggestue!

ER der andre der har haft lignende oplevelser, og har nogle gode råd?

her brugte vi også omkring en mdr før det gik rigtig godt i vs! Jeg fandt ud af at det var et godt tidspunkt at aflevere når de fik frugt.. Så var der ro på stuen, ingen unger der skriger og løber rundt.. Alle sad stille rundt om bordet og spiste frugt og så kunne jeg aflevere hende til en voksen og sige farvel uden problemer hvis du har tillid til stedet så skal det nok komme pas på du ikke stresser over afleveringen for det mærker hun selvfølgelig med det samme.. Hvis det presser på at skulle starte arbejde snart så ring til chefen og hør om du kan holde lidt ferie før du starter, for at få ro på situationen.. Jeg holdte selv en uge lige efter endt barsel fordi det ikke spillede helt endnu og det gav rigtig meget ro på

Anmeld

29. juli 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hvor var det bare et sødt svar! 1000 tak...
Jeg har et barn på 3, som går i samme institution, og derfor kender jeg huset og mennekserne! Jeg føler mig helt tryg ved de voksne. De er rigtig søde til at informere, og de pakker ikke noget ind, for at gøre det nemmere for mig! De er med på små skridt, men også lidt mere og mere for hver dag, så hun kommer ind i rytmen! Håber virkelig snart at det hele bliver bedre! igen 1000 1000 tak for dig søde svar!

Hvor er det godt at høre, at institutionen er god .

Jeg er sikker på, det nok snart skal blive bedre.

Anmeld

29. juli 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Hvor er det godt at høre, at institutionen er god .

Jeg er sikker på, det nok snart skal blive bedre.

Det håber og tror jeg også på! Hvorfor skal en barsel, også gå så hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.