Kære alle,
først og fremmest, vil jeg lige sige at grunden til jeg skriver anonymt, er at jeg ved ikke om nogen fra min datters vuggestue, bruger dette site?!
Jeg har en datter på 11 måneder, hun startede i vuggestue for 14 dage siden, og det går bare rigtig dårligt!
Hun er et barn, som aldrig har brudt sig om at andre hilste på hende, eller tog hende op. Heller ikke engang familie, nogle få gange er det gået okay, men er jeg i nærheden, skriger og græder hun indtil hun kommer over til mig. Når familie/venner taler til hende, drejer hun hovedet væk, og vil bare absolut ikke ha kontakt med andre. Når vi har været ude sammen, eksempelvis i mødregruppe, klister hun sig også op af mig. Jeg har prøvet alt for at hun skal give lidt mere slip på mig, og gøre hende tryg ved, at andre mennesker også er okay!
Nu har hun været/er under indkøring i vuggestuen,i 14 dage. Den første uge, var jeg der, hvor jeg et par gange prøvet at gå lidt ud af stuen, men hun var dybt ulykkelig, så vi har taget små skridt!
Fra onsdag sidste uge (hendes anden uge i vuggestuen) der sagde vi farvel, og hun var dybt ulykkelig, i ca 10-15 min, men blev taget sig godt af af pædagogen, og efter 10.-15 min var hun glad, og hyggede sig på legepladsen. Da jeg kom, var hun stadig glad og det var rart at se.
siden da, har hun været dybt ulykkelig når jeg er gået om morgenen, men de voksne ringer, når det er overstået - som regel kun 5 min efter. Når jeg så henter hende efter formiddagslur og lidt mad, så peger hun mod døren, græder og vil hjem.
Der er der sket lidt fremskridt i disse 14 dage, første dag jeg gik, kunne de ikke få hende til at sove, eller spise. Det gør hun så nu, ikke meget, men lidt.
Jeg er så ked af det, og føler ALDRIG dette kommer til at fungere, men det SKAL det, jeg skal starte på job snart, men det kan jeg jo ikke så længe jeg ved hun ikke er tryg og glad.
Sidder bare herhjemme og tænker, hvornår ringer de, og ber til at hun snart bare acceptere omstændighederne, og kommer til at nyde at komme i vuggestue!
ER der andre der har haft lignende oplevelser, og har nogle gode råd?