Rejse under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2009

Ox.

Rosa skriver:

Hej I kloge koner derude!

Kæresten og jeg snakker for tiden om at det kunne være fantastisk med en 2-3 ugers tur til Thailand i egen hytte ved stranden i januar....

Nu er det sådan at vi planlægger at sætte gang i projekt baby i august - dvs jeg i januar kan være alt mellem 0 og 5,5 mdr henne i min graviditet. Ville I mene at det var forsvarligt at tage afsted? Det bliver ikke den vilde adventure-tur, bare en romantisk getaway for os lige inden vores liv ændrer sig for altid, hvor vi kan få ekstra tid til at dyrke hinanden...

Men jeg er alligevel lidt i tvivl, da jeg jo ikke aner hvordan jeg vil reagere...

Nogen som har erfaringer med at rejse under graviditeten?

Og nogen som har en holdning til hvornår man ikke bør rejse længere?

Kram fra Rosa

Jeg blev lige helt nysgerrig angående rejser under graviditet, og fandt lige lidt tekst jeg håber du kan bruge

Knus.

"Der er visse forholdsregler i forbindelse med vaccination, hvis du er gravid eller har planer om at blive det. Mange vacciner bør ikke gives til gravide, og fx skal vaccination med levende virus helt undgås. Spørg din læge eller vaccinationsstedet."

"Gul feber vaccinen er en levende vaccine, og må ikke gives til gravide. Uden at være vaccineret, bør du absolut ikke rejse. I lande med malaria kan man  ikke tilbyde dig en sikker forebyggelse, da de 3 lægemidler, man kan bruge, alle frårådes idenfor de første 4 måneder af graviditeten eller under hele graviditeten. Vi foreslår derfor, at du finder et andet rejsemål, hvor der hverken er risiko for gul feber eller malaria"

"Der er en del mæslinger i Thailand, og jeg vil forvente, at osgå ririko for smitte med røde hunder er betydeligt større i Thailand end i Danmark.
MFR vaccinen indeholder levende virus og må under ingen omstændigehder gives til gravide.
Jeg kan ikke finde aktuelle statistikker for forekomst af røde hunde i Thailand, men en oversigt fra 1999 angiver at 5 per 1000 gravide i Thailand smittes med røde hunde. Det ville svare til 300 tilfælde per år i Danmark hvor vi måske har et tilfælde om året, så det er en stærkt øget risiko.
Hvis disse tal er de rigtige, bør du nok blive hjemme. Medfødt infektion med røde hunde skader barnet, og du bør MFR vaccineres når du har født og er holdt op med at amme. "

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg havde lige skrevet :
Daaaajligt!! Jamen så lægger jeg bekymringerne på hylden og koncentrerer mig om at finde en billig tur til Koh Pagnan i stedet for

Mange tak for jeres svar.

Jeg har lige chekket og vaccinerne som kræves er heldigvis kompatible med graviditet

Men det var inden jeg læste dit indlæg...

Jeg så på www.rejsedoktor.dk/ at han havde svaret at disse vacciner (hepatitis A og stivkrampe) var de eneste man skulle have...

Anmeld

13. juli 2009

Ox.

Rosa skriver:

Jeg havde lige skrevet :
Daaaajligt!! Jamen så lægger jeg bekymringerne på hylden og koncentrerer mig om at finde en billig tur til Koh Pagnan i stedet for

Jeg har lige chekket og vaccinerne som kræves er heldigvis kompatible med graviditet

Jeg så på www.rejsedoktor.dk/ at han havde svaret at disse vacciner (hepatitis A og stivkrampe) var de eneste man skulle have...

Det var godt!
Bliver da en super oplevelse for jer ..

Anmeld

13. juli 2009

Ox.

Rosa skriver:

Jeg havde lige skrevet :

Jeg ved selvfølgelig ikke om det kun er bestemte områder i Thailand de advare imod når man er gravid  ..

Men mon ikke lægen ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.