Rejse under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hej I kloge koner derude!

Kæresten og jeg snakker for tiden om at det kunne være fantastisk med en 2-3 ugers tur til Thailand i egen hytte ved stranden i januar....

Nu er det sådan at vi planlægger at sætte gang i projekt baby i august - dvs jeg i januar kan være alt mellem 0 og 5,5 mdr henne i min graviditet. Ville I mene at det var forsvarligt at tage afsted? Det bliver ikke den vilde adventure-tur, bare en romantisk getaway for os lige inden vores liv ændrer sig for altid, hvor vi kan få ekstra tid til at dyrke hinanden...

Men jeg er alligevel lidt i tvivl, da jeg jo ikke aner hvordan jeg vil reagere...

Nogen som har erfaringer med at rejse under graviditeten?

Og nogen som har en holdning til hvornår man ikke bør rejse længere?

Kram fra Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Henriette72

Jeg ville klart tage afsted og nyde det Jeg tror det er 8-10 uger før fødsel at de anbefaler at man ikke rejser. Ikke pga fare men at fly-personalet ikke vil stå med det ansvar hvis fødslen nu skulle gå igang.

Så "God tur"

Anmeld

13. juli 2009

1977

Profilbillede for 1977
Ja da  Da jeg var gravid var vi 3 uger på ferie i nov/dec. Og jeg fødte i februar, så smut du bare afsted.

Anmeld

13. juli 2009

Moderator

Hejsa

Det er jo meget svært at sige på forhånd. Hvis du har det godt, og der ikke er nogen komplikationer i graviditeten, synes jeg sagtens, at man kan tage afsted. 2. trimester er nok den bedste tid i graviditeten at rejse i - der er man ovre den værste kvalme og træthed, og man er endnu ikke så besværet af maven, ømhed i kroppen etc.

Du kan evt. læse i vores videnssektion og lidt gode råd til rejse under graviditeten: https://www.baby.dk/videnom/4p277/graviditet-rejse.aspx

Held og lykke med baby-produktionen

Mvh
Karoline

Anmeld

13. juli 2009

Ox.

Rosa skriver:

Hej I kloge koner derude!

Kæresten og jeg snakker for tiden om at det kunne være fantastisk med en 2-3 ugers tur til Thailand i egen hytte ved stranden i januar....

Nu er det sådan at vi planlægger at sætte gang i projekt baby i august - dvs jeg i januar kan være alt mellem 0 og 5,5 mdr henne i min graviditet. Ville I mene at det var forsvarligt at tage afsted? Det bliver ikke den vilde adventure-tur, bare en romantisk getaway for os lige inden vores liv ændrer sig for altid, hvor vi kan få ekstra tid til at dyrke hinanden...

Men jeg er alligevel lidt i tvivl, da jeg jo ikke aner hvordan jeg vil reagere...

Nogen som har erfaringer med at rejse under graviditeten?

Og nogen som har en holdning til hvornår man ikke bør rejse længere?

Kram fra Rosa

Nu har jeg aldrig rejst så "eksotiske" steder hen, men når det nu er Thailand, er der så ikke en masse sprøjter man skal ha'? ...
Tænkte bare om det var noget den bette ikke ville kunne tåle?

Anmeld

13. juli 2009

MaleneGærup

Synes bestemt også at I skal afsted, hvis du syntes at du kan klare det. Er selv lige kommet hjem fra en uge på Samos og det gik rigtig godt. Trods at jeg synes det var lidt hårdt at sidde stille i flyet i 4 timer, men nu er jeg heller ikke særlig god til at flyve.

Anmeld

13. juli 2009

Moderator

Hejsa

Det er jo meget svært at sige på forhånd. Hvis du har det godt, og der ikke er nogen komplikationer i graviditeten, synes jeg sagtens, at man kan tage afsted. 2. trimester er nok den bedste tid i graviditeten at rejse i - der er man ovre den værste kvalme og træthed, og man er endnu ikke så besværet af maven, ømhed i kroppen etc.

Du kan evt. læse i vores videnssektion og lidt gode råd til rejse under graviditeten: https://www.baby.dk/videnom/4p277/graviditet-rejse.aspx

Held og lykke med baby-produktionen

Mvh
Karoline

Mange tak - god god læsning!!

Og tak til jer alle for jeres svar

Er der tilfældigvis nogen der ved hvilke vacciner man skal have for at tage til Thailand??

(og hvor man finder de billigste billetter?   )

Anmeld

13. juli 2009

Ox.

Er der tilfældigvis nogen der ved hvilke vacciner man skal have for at tage til Thailand??

Lige umiddelbart ved jeg det faktisk ikke, men min venindes forældre flyver altid fra Tyskland når de skal så langt, da man tilsyneladende spare en hel del på det

Anmeld

13. juli 2009

ekzunz

Rosa skriver:

Du kan tjekke på Statens Seruminst. - der står hvilke vacciner man skal have.

Mht. Thailand, afhænger det vist af hvor i Thailand man skal hen og om det er i turist områder eller mere primitivt. Vi var afsted for 10 år siden, og da var det vist kun hepatitis - og evt. malaria.

Lyder nu skønt med et par uger i en hygge på en dejlig strand....

Anmeld

13. juli 2009

Nanna1985

Du kan rolig rejse  

Jeg har selv lige været i spaninen, en flyvetur på 5 ½ time, det havde jeg ingen problemer med overhovedet  Jeg nød varmen og vandet hverdag  Vi havde hverdag mellem 30 & 34 grader  Det var LÆKKERT..

Så jeg vil sige I skal tage afsted og NYD DET

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.