E.J.mor. skriver:
hej piger
Som overskriften lyder,giver i jer selv lommepenge..??
eller køber i bar når i har brug for ting, eller giver i jer selv penge og sparer sammen til makeup,smykker,tøj,skønhedspleje,sko,negle,tasker
you name it, kan være hvadsomhelst 
der er tit så mangler jeg så mange ting...øhmm og har sagt til min mand om ikke vi kan give os selv lommepenge så man havde en chance for at købe noget til en.
feks hvis nu det er noget dyrt 
jeg vil gerne have en ny tatoo til og en ny flot taske, og tøj mangler jeg så ekstremt meget da jeg nu har tabt 30 kg så der er så lidt tøj tilbage i mit skab 
er lidt nysgerrig hvordan i gør,så lad mig hører, og ja selvfølgelig er der forskel på ens økonomi,hvad der kan lade sig gøre.
hilsen charlotte
Nu har jeg altid været "Finansministeren" herhjemme.

Manden er ikke særlig god til at passe på pengene, og jeg har altid været af den holdning at penge ikke gør lykkelig, men pengemangel kan gøre ulykkelig. Jeg gør hvad jeg kan for at få alting til at køre rundt.
Derfor har det alle dage været mig der har styret buget, husholdning gaver mv.
Da vi boede i lejlighed havde vi masser af penge, og det var værdsat fra begges side at vi havde de 2500 hver i lommepenge.
Efter vi er blevet gift/forældre og har købt hus med dertilhørende 2 biler, er økonomien noget mere stram. Der er derfor ikke råd til et fast beløb til os hver pr mdr.
Vi venter barn nr 2 om 9 uger, og om ca 1,5 år vil vi have 3000 mere pr mdr. Det vil vi dog ikke komme til at mærke det store til, eftersom at der så skal spares sammen til en større brugt bil der kan rumme os alle, og en opsparing til uforudsete udgifter i forbindelse med biler og vedligehold af hus. Jeg er ved at få grå hår af ikke at have en større opsparing pt, for jeg er kæmpe tryghedsnarkoman

Mht at købe tøj osv så kommer børnene selvfølgelig i første række - men de vokser jo også, så man kan ikke trække den så langt som med os andre.
Når det er tandlægetid, tjah, så finder jeg jo pengene. Desværre er manden ret dyr på det område.
Når der er større ting vi ønsker os snakker vi om det. For mandens vedkommende er det jo som regel tekniske dimser, tlf osv. Ting jeg mener er dybt åndssvage at bruge penge på når vi ikke har flere til rådighed.
Men omvendt, så spiser jeg jo også engang imellem en unødvendig frokost ude med en veninde - eller køber et stk legetøj til Bassen som han egentlig ikke har brug for. Så i ny og næ får manden de større dyre ting alligevel.