Giver i jer selv lommepenge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2013

Ciss

Min mand er arbejdsløs, så vores økonomi er alt andet end romslig. Her "fungerer" det sådan, at regninger, mad og husleje betales først. Derefter ting, børnene har brug for (tøj, sko hårklip osv). Det, som er tilbage, går det til tandlæge, reparation af bilen, kontaktlinser mm. Hvis der er noget tilbage efter det, går det til frisør, tøj til os voksne og evn forlystelser for familien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2013

Masig

hvis ikke det er alt for dyrt, så køber vi når vi mener vi har brug for det.... Fx nyt tøj, tasker, frisør osv.... Er det dyrere ting bliver der sparet op eller i hvert fald snakket om hvornår vi har råd.... Der bliver dog stort set altid snakket om tingene medmindre det er småting til fx 100 kr....

vores søns behov for tøj, sko, legetøj osv kommer altid først, der er ingen diskussion, når han mangler skal han have, det samme med dyrene og så må vores behov vente, men er der penge til det, så køber vi når vi har brug for/lyst til noget...

vi har forresten semi-fælles økonomi. Vi har hver vores lønkonto, fælles budget- og madkonto, men vi overfører til hinandens konti eller giver hinanden penge hvis den ene er lidt i underskud en måned.... Så der er ikke rigtigt noget "dit og mit" her...

Anmeld

28. juli 2013

FrkZier

Flodkilling skriver:

ja - som noget nyt fra næste måned...
Jeg plejer at bruge ALLE mine penge på mine børn.
Det er tit jeg tænker: "ok jeg mangler en ansigt cream og jeg ved at den til 330 kr er den bedste til mig", så står jeg nede i Matas og kigger på prisen og tænker : "ej det er også mange penge at bruge på mig selv"..
Alligevel går jeg ud og køber en ny lampe til 550 kr til børneværelset...

Haha klassisk mor 

Jeg var for nærig til at give 300kr for en kjole jeg ville have på til isaaks barnedåb, går derefter ud og køber tøj til ham for 1000kr

Anmeld

28. juli 2013

Happiness

Jep vi får lommepenge Barnligt eller ej, det er hvad vi kalder dem Kan nu heller ikke se hvorfor det skulle være barnligt...? Det er jo bare penge som vi hver især bestemmer over.

Begge vores løn går ind på budgetten, hvorefter pengene bliver delt ud på opsparring, børneopsparring, madkonto og så får vi hver 2000kr på hver vores konto.

Det resterende bliver enten på budgetten, eller hvis det er mange penge, går der lidt ekstra over på opsparringen Vi går og overvejer om vi skal have 2 opsparringer. En til ferier, og en anden til ting til hjemmet og uforudsette regninger. Mere så vi kan komme mere spændende steder hen og ikke tænke på hvor mange penge vi nu kan tillade os at bruge

Anmeld

29. juli 2013

gædde/gitte

E.J.mor. skriver:

hej piger

Som overskriften lyder,giver i jer selv lommepenge..??

eller køber i bar når i har brug for ting, eller giver i jer selv penge og sparer sammen til makeup,smykker,tøj,skønhedspleje,sko,negle,tasker

you name it, kan være hvadsomhelst

der er tit så mangler jeg så mange ting...øhmm og har sagt til min mand om ikke vi kan give os selv lommepenge så man havde en chance for at købe noget til en.

feks hvis nu det er noget dyrt

jeg vil gerne have en ny tatoo til og en ny flot taske, og tøj mangler jeg så ekstremt meget da jeg nu har tabt 30 kg så der er så lidt tøj tilbage i mit skab

er lidt nysgerrig hvordan i gør,så lad mig hører, og ja selvfølgelig er der forskel på ens økonomi,hvad der kan lade sig gøre.

hilsen charlotte

tja.......... man kan vel godt sige jeg giver mig selv lommepenge

Jeg har et fast beløb om måneden, jeg giver mig selv lov til at bruge - bruget jeg dem ikke, så er der lidt ekstra til næste gang eller opsparring...

Anmeld

29. juli 2013

banana3

E.J.mor. skriver:

hej piger

eller køber i bar når i har brug for ting, eller giver i jer selv penge og sparer sammen til makeup,smykker,tøj,skønhedspleje,sko,negle,tasker

der er tit så mangler jeg så mange ting...øhmm og har sagt til min mand om ikke vi kan give os selv lommepenge så man havde en chance for at købe noget til en.

jeg vil gerne have en ny tatoo til og en ny flot taske, og tøj mangler jeg så ekstremt meget da jeg nu har tabt 30 kg så der er så lidt tøj tilbage i mit skab

er lidt nysgerrig hvordan i gør,så lad mig hører, og ja selvfølgelig er der forskel på ens økonomi,hvad der kan lade sig gøre.

hilsen charlotte

Ja, vi har "lommepenge"

Vi har fælles økonomi, og når ALT er betalt til faste udgifter, opsparing, mad-konto osv. så deler vi beløbet der er tilbage! Vi har lige ændret i budgettet, da vi skal være forældre (om 4 dage) Så vi kommer til at have ca 3000 hver, som så går til frisør, makeup, tandlæge, egen opsparing osv. Det har helt klart været det rigtige for os at gøre, da vi jo ikke prioritere ens Er det fælles ting til hjemmet, rejser (sammen selvfølgelig) osv. Så tager vi fra vores fælles opsparing

Det kan klart anbefales

Anmeld

29. juli 2013

M (:

tja.......... man kan vel godt sige jeg giver mig selv lommepenge

Jeg har et fast beløb om måneden, jeg giver mig selv lov til at bruge - bruget jeg dem ikke, så er der lidt ekstra til næste gang eller opsparring...

Sådan er det også her. Vi får hver vores løn, og betaler begge ind til budgetkonto, madkonto og børneopsparing. 

Vi har desuden en børnekonto, hvor ekstra su-klip, børnepenge m.m. sættes ind, så der altid er råd til det Hjalte har brug for.

Det vi så hver især har tilbage kan vi bruge eller spare op som vi vil. Vi har hver vores opsparing. 

Jeg giver mig selv et fast beløb om måneden, resten går til opsparing.

Har været vant til at leve skrabet på SU, så nu hvor lønnen er bedre, opsparer jeg en del, for at de ikke bare skal klattes væk.. 

Anmeld

29. juli 2013

Rockertand

E.J.mor. skriver:

hej piger

hilsen charlotte

Ingen lommepenge her.
Ordningen i vores husstand er, at min mand tjener pengene og jeg bruger dem, det fungerer helt vildt godt.
Når han en sjælden gang synes, at der er noget, han gerne vil have, så køber han det bare (brugte f.eks. 4000 kr. i går), og det er der så også plads til, og der er ikke nogen, der skal spørge om lov. Hvis det er større ting som nyt fjernsyn eller en bil mere, så snakker vi lige kort om det, men det er mere for at blive enige om modellen osv.

Anmeld

29. juli 2013

Chili

E.J.mor. skriver:

hej piger

hilsen charlotte

Vi har også "lommepenge", vi kalder det bare hver et rådighedsbeløb..
Min mand vil også gerne have tattoo, så han spare sine op og jeg bruger mine på tøj og cafe
Derudover har vi en fælles opsparing, fælles penge til mad osv

Anmeld

29. juli 2013

Holbæktrunten

E.J.mor. skriver:

hej piger

hilsen charlotte

Nu har jeg altid været "Finansministeren" herhjemme.

Manden er ikke særlig god til at passe på pengene, og jeg har altid været af den holdning at penge ikke gør lykkelig, men pengemangel kan gøre ulykkelig. Jeg gør hvad jeg kan for at få alting til at køre rundt.
Derfor har det alle dage været mig der har styret buget, husholdning gaver mv.

Da vi boede i lejlighed havde vi masser af penge, og det var værdsat fra begges side at vi havde de 2500 hver i lommepenge.

Efter vi er blevet gift/forældre og har købt hus med dertilhørende 2 biler, er økonomien noget mere stram. Der er derfor ikke råd til et fast beløb til os hver pr mdr.

Vi venter barn nr 2 om 9 uger, og om ca 1,5 år vil vi have 3000 mere pr mdr. Det vil vi dog ikke komme til at mærke det store til, eftersom at der så skal spares sammen til en større brugt bil der kan rumme os alle, og en opsparing til uforudsete udgifter i forbindelse med biler og vedligehold af hus. Jeg er ved at få grå hår af ikke at have en større opsparing pt, for jeg er kæmpe tryghedsnarkoman

Mht at købe tøj osv så kommer børnene selvfølgelig i første række - men de vokser jo også, så man kan ikke trække den så langt som med os andre.

Når det er tandlægetid, tjah, så finder jeg jo pengene. Desværre er manden ret dyr på det område.
Når der er større ting vi ønsker os snakker vi om det. For mandens vedkommende er det jo som regel tekniske dimser, tlf osv. Ting jeg mener er dybt åndssvage at bruge penge på når vi ikke har flere til rådighed.

Men omvendt, så spiser jeg jo også engang imellem en unødvendig frokost ude med en veninde - eller køber et stk legetøj til Bassen som han egentlig ikke har brug for. Så i ny og næ får manden de større dyre ting alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.