Afmelde enlig ydelsen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Du kontakter bare udbetaling danmark, der står for udbetalingen af ydelsen, og informerer om, at du ikke længere er enlig

Tak for svar
Prøver lige borger.dk først

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2013

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Jeg skrev bare en mail til udbetaling Danmark.. Så blev det afmeldt

Tak, prøver lige borger.dk først.
Men hvordan fandt du emailen?

Anmeld

27. juli 2013

Xolia

Anonym skriver:

Hej

Nogen der ved hvordan jeg afmelder det der tilskud til enlige hvert kvartal?

Du ringer eller skriver til Udbetaling Danmark.

Tlf.: 70 12 80 62 (man-ons 8-16, tors 8-18, fre 8-15)

Skriver: www.borger.dk/familieydelser og logger ind med din NemID og skriver fra din digitale postkasse.

-Xolia- (kunderådgiver hos Udbetaling Danmark Familieydelser (dog først retur efter barsel )

Anmeld

27. juli 2013

Xolia

Kofoed. skriver:

så er du jo bare ikke single længere, men stadig enlig. så længe han ikke bidrager økonomisk eller med husholdning, så er du stadig enlig forsørger.

Undskyld jeg er lidt skarp i min vending - HUN ER IKKE LÆNGERE ENLIG. "Lunten" er MEGET kort når man finder sammen med barnets far igen. Hun gør det HELT rigtige.

Jeg ville som kunderådgiver/sagsbehandler på ingen måde betragte hende som enlig. Og det er mit arbejde :-)

-Xolia-

Anmeld

27. juli 2013

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Du ringer eller skriver til Udbetaling Danmark.

Tlf.: 70 12 80 62 (man-ons 8-16, tors 8-18, fre 8-15)

Skriver: www.borger.dk/familieydelser og logger ind med din NemID og skriver fra din digitale postkasse.

-Xolia- (kunderådgiver hos Udbetaling Danmark Familieydelser (dog først retur efter barsel )

Tak for svar
Vi starter op i det små, men nu, da vi danner par igen må jeg jo tage konsekvensen af det
Har ikke lyst til at risikere noget og er jo ikke ude på at snyde

Anmeld

27. juli 2013

Kofoed.

Anonym skriver:

Jeg vil ikke være bundet af alle de regler der er, derfor jeg har valgt det skal afmeldes
Jeg vil bare gerne have hjælp til hvordan

det er fair nok

Anmeld

27. juli 2013

Kofoed.

Xolia skriver:

Undskyld jeg er lidt skarp i min vending - HUN ER IKKE LÆNGERE ENLIG. "Lunten" er MEGET kort når man finder sammen med barnets far igen. Hun gør det HELT rigtige.

Jeg ville som kunderådgiver/sagsbehandler på ingen måde betragte hende som enlig. Og det er mit arbejde :-)

-Xolia-

men det er forkert af dig. håber vis du har afgjort det sådan overfor nogen, at de har kørt den videre i retten. så længe han ikke bidrager økonomisk eller med det huslige, så er hun enlig forsørger og det er kommunen der har bevis byrden.

man kan jo vende den rundt. hvis begge er på kh og de bor hver for sig, ergo mor som forsørger og far som ikke forsørger. er han så berettet til forsørger kh, selvom han ikke bor på adressen, men "dater" bare moren? nej, derfor er mor enlig forsørger.

Anmeld

27. juli 2013

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

det er fair nok

Anmeld

27. juli 2013

Xolia

Kofoed. skriver:

men det er forkert af dig. håber vis du har afgjort det sådan overfor nogen, at de har kørt den videre i retten. så længe han ikke bidrager økonomisk eller med det huslige, så er hun enlig forsørger og det er kommunen der har bevis byrden.

man kan jo vende den rundt. hvis begge er på kh og de bor hver for sig, ergo mor som forsørger og far som ikke forsørger. er han så berettet til forsørger kh, selvom han ikke bor på adressen, men "dater" bare moren? nej, derfor er mor enlig forsørger.

Nu er det ikke SÅ let - og det er en individuel vurdering hver gang - jeg kender jo heldigvis lovgivningen og den er desværre grå. Men jeg synes ud fra det hun skriver at det er fornuftigt at afmelde - specielt fordi vi ser "skræppere" på når den formoede samlever er barnefar.

Tro mig - vi har MANGE retningslinjer og ting der skal vurderes og tages hensyn til - men nogle gange skriver folk ting som "hvis han kun overnatter 2 gange om uge så er det ok" - det er ikke "godt nok", så sort/hvidt er det ikke.

Når jeg skriver min mening herinde, så skriver jeg ud fra det folk skriver - hvilket sjældent er hverken det hele eller halve billede - og efter min personlige mening, så hellere et tilskud for lidt end for meget, da det hele er SÅ dumt hvis man senere bliver beskyldt for at være social bedrager.

Så min opfordring generelt - hvis man er i tvivl, så spørg, men forvent også at hvis du selv "har en fornemmelse af at være social bedrager" så er du det nok/tæt på.

Lovgivning er rar - men noget hø - når den er grå = vurderingssag hver gang, da der så ikke er nogle klare ja/nej svar...

Når jeg sidder og afgør sager så er folk reelt bare et cpr-nr - og så er det de fakta der ligger i sagen der er afgørende - vi har jo ingen personlig kontakt, så vores personlige meninger om folk bliver heldigvis liggende "udenfor" :-) Og bare fordi vi af og til tager tilskud for folk, kan vi jo godt have en personlig mening om at det ikke er "helt fair" - men lovgivningen ændrer sig ikke...

Så håber at folk ser mine indlæg vedr. disse ting som en hjælp - ikke som et "slag oven i hovedet" - jeg ønsker netop at så FÅ får problemer - det er aldrig sjovt at skulle betale penge tilbage - enlige har sjældent for mange i forvejen, så hver en krone bliver jo brugt :-) Og generelt skriver jeg også at de skal kontakte f.eks. Udbetaling Danmark og få en snak - vi er slet ikke så farlige :-)

-Xolia-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.