Bare læs med - hvis det lyster..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

Føj da! kan godt forstå du er fyldt op...

Men jeg tror pigebarnet bruger dig fordi du reagere og måske fordi du er en mor2...

HUSK at negativ opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed...og det har hun jo nok desværre lært af mor??

Kan godt forstå at alt virke umuligt, når man har prøvet alt... men jeg tror ikke det kun er adfærdseksperter - men derimod TIDEN det kræver... nogen er år om at få tilliden tilbage...også er hun jo præteenager OG DE ER FANDME BARE MONSTER PROVOKERENDE...og de fatter det ikke

nu er jeg jo ikke ekspert... SLET ikke...men mon ikke du trænger til nogen dage "fri" så du kan få overskudet til at være den voksne og ikke gå i flint... Det trænger vi alle jo til engang imellem

Tusind tak for svar!

Har mere end brug for et par dage for mig selv? Men hvordan?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

ja jeg kan godt forstå at det er hårdt, men hvis du tager din datter og rejser vil hun føle sig svigtet igen og at du ikke elsker hende ligeså meget som din datter. det vil gøre det endnu værre.

hun er 7 år og har oplevet ting som en 7årig slet ikke burde opleve, hun er bange for at blive svigtet igen, at ingen vil ikke have hende. Hun har mén, efter hvad hun har oplevet og hendes arrigskab, går udover dig, fordi at hun faktisk føler sig tryg ved dig, fordi at hun kan være sig selv omkring dig, hun behøver ikke at holde det inde. Selvom at det ikke er rart, så opgiv hende ikke. Bliv ved med at kæmp for hende, hjælp hende, ligemeget hvor hårdt det er.

Tag den store med uden lillesøster, når hun bliver gal, så lad vær med at råb igen, lad hende rase, men lad hende vide at du er der. Vis hende at hun ikke er alene og at du ikke forlader hende, for som jeg skrev tidligere, jeg tror det er det hun er bange for, og for at blive som mormor, mor og moster. Det må være skræmmende for sådan en lille pige.

Problemet er nok også at jeg tænker utrolig meget på min egen datter, hvordan det går udover hende og hvad hun skal stå ansigt til

Jeg må prøve at kæmpe!

Anmeld

26. juli 2013

TNBC

Anonym skriver:

Problemet er nok også at jeg tænker utrolig meget på min egen datter, hvordan det går udover hende og hvad hun skal stå ansigt til

Jeg må prøve at kæmpe!

jeg forstår dig godt, og det må være hårdt for jer alle sammen, men det er jo ikke noget pigen gør med vilje.

Hvor meget er du sammen med kun hende??? Uden far og lillesøster

Anmeld

26. juli 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Goddag damer og muligvis mænd

Dette vil måske blive utrolig langt og kringlet. Jeg har bare brud for at komme ud med en hel masse og måske få et par råd med på vejen. Jeg er ikke interesseret i at blive hakket på, i så fald er det mine følelser i træder på!

Jeg har en dejlig mand, hvor vi sammen har en fantastisk datter på 2 år.
Min mand har så en datter(X) på 7 fra et tidligere ægteskab.

X's mor er stærkt psykisk syg (bla. ADD og parnoid skizofren) og bor på en anstalt for psykisk syge, X ser sin mor hjemme hos hendes mormor og morfar hver 4. weekend. Hendes mormor og moster er også psykisk syge. De tror alle på jehova.
X har tidligere boet fast hos sin mor, og har derved oplevet en masse ting. Efter hun blev indlagt, er X flyttet hjem til os og skal bo her altid.
Hun har nu boet hos os i 2,5 år.

Jeg har så mange problemer med hende, vi skændes konstant! Der går ikke mange timer imellem vi skændes. Hun er direkte led overfor mig og hun vil jo sikkert også mene, at jeg er direkte led overfor hende.
Hun kræver opmærksomhed konstant, hopper og danser og kravler på væggene.
Hun skriger og råber og kalder mig lede ting.
Jeg prøver alt, alt - vi har taget forældrekursuser, hun har fået hjælp via. psykolog og gruppe-samtale-terapi, vi har virkelig prøvet meget.
Det er så frustrende, hun er en skide sød pige bare med alt for meget i sin rygsæk.

Der er slet ikke ro herhjemme, når hun er her. Vi kan ikke nyde den mindste, som er mit guld pga. hende.

Jeg er i et kæmpe dilemma, jeg vil min mand så meget - men vil overhoved ikke hans datter og hendes mor. De har ført så meget negativt ind i mit liv.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal pakke mine og mine datters ting og få ro på bare os to, eller om jeg skal kæmpe videre indtil hun flytter hjemmefra?

puha, det er så tårene triller!

Selvom det er svært, så kan jeg ikke se andre løsninger end at du må tilside sætte dig selv og at du bliver såret, og så rumme din steddatter, hun er ikke særlig gammel. DU er den voksne og hun er barnet. Selvom det er svært og hårdt så må du stoppe med at skændes med hende, i stedet gå din vej eller ignorer hende når hun gerne vil skændes.

Det værste du kan gøre er at opfører dig som hende.

Anmeld

26. juli 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Tusind tak for svar!

Har mere end brug for et par dage for mig selv? Men hvordan?!

en uge, 14 dage eller for altid??

For det er sgu da 100% iorden at sige "skat, jeg har brug for en uge uden drama og til at samle ny energi" i jeres tilfælde.

Så kan han jo også prøve at have hende alene og være FAR....ja nu ved jeg jo ikke hvor meget han er med til dagligt? er det kun dig hun søger??

Har i overvejet en aflastningsfamilie??

Anmeld

26. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Goddag damer og muligvis mænd

Dette vil måske blive utrolig langt og kringlet. Jeg har bare brud for at komme ud med en hel masse og måske få et par råd med på vejen. Jeg er ikke interesseret i at blive hakket på, i så fald er det mine følelser i træder på!

Jeg har en dejlig mand, hvor vi sammen har en fantastisk datter på 2 år.
Min mand har så en datter(X) på 7 fra et tidligere ægteskab.

X's mor er stærkt psykisk syg (bla. ADD og parnoid skizofren) og bor på en anstalt for psykisk syge, X ser sin mor hjemme hos hendes mormor og morfar hver 4. weekend. Hendes mormor og moster er også psykisk syge. De tror alle på jehova.
X har tidligere boet fast hos sin mor, og har derved oplevet en masse ting. Efter hun blev indlagt, er X flyttet hjem til os og skal bo her altid.
Hun har nu boet hos os i 2,5 år.

Jeg har så mange problemer med hende, vi skændes konstant! Der går ikke mange timer imellem vi skændes. Hun er direkte led overfor mig og hun vil jo sikkert også mene, at jeg er direkte led overfor hende.
Hun kræver opmærksomhed konstant, hopper og danser og kravler på væggene.
Hun skriger og råber og kalder mig lede ting.
Jeg prøver alt, alt - vi har taget forældrekursuser, hun har fået hjælp via. psykolog og gruppe-samtale-terapi, vi har virkelig prøvet meget.
Det er så frustrende, hun er en skide sød pige bare med alt for meget i sin rygsæk.

Der er slet ikke ro herhjemme, når hun er her. Vi kan ikke nyde den mindste, som er mit guld pga. hende.

Jeg er i et kæmpe dilemma, jeg vil min mand så meget - men vil overhoved ikke hans datter og hendes mor. De har ført så meget negativt ind i mit liv.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal pakke mine og mine datters ting og få ro på bare os to, eller om jeg skal kæmpe videre indtil hun flytter hjemmefra?

puha, det er så tårene triller!

Du er nødt til at træffe et valg. Enten forbliver du pigens faste moderfigur og går helhjertet ind i den rolle med alt, hvad det indebærer af tålmodighed, overbærenhed, tilgivelse og omsorg, eller også er du nødt til at forlade hende og din mand definitivt. Pigen har brug for faste rammer og mennesker, der vil hende 100 % - hun må ikke føle sig lige akkurat tolereret og mindre elsket end sin lillesøster. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er en tung og svær opgave, og du kan ikke bebrejdes, at din kærlighed til din egen datter er større - det er du ikke selv herre over - men ved at tage hende til sig, som du gjorde, da du stiftede familie med hendes far, forpligtede du dig i mine øjne også til at medvirke til, at hun får en harmonisk opvækst og aldrig må føle sig uønsket. Hun har lidt nok, og deraf kommer jo også hendes negative adfærd. 

Jeg ved, det er meget lettere sagt end gjort, men hvis du bliver sammen med din mand, må du gøre dig helt klart, at du VIL pigen. Du har som voksen et valg og et ansvar - pigen har ingen indflydelse på sin situation og er i den grad afhængig af at være omgivet af mennesker, der vil hende det bedste. Du kan ikke være bekendt over for hverken dig selv eller de tre andre i familien at gå måske i årevis med tanker om måske at give op. Enten tror du på jeres fremtid sammen og kæmper for den hver dag - eller også må du gå. 

Når vi får børn, påtager vi os en livslang opgave, vel vidende, at valget ikke kan gøres om, hvor umulige og besværlige, børnene end må blive. Som stedmor er det nok menneskeligt, at man indimellem tænker den forbudte tanke, at livet ville være lettere, hvis... - men jeg mener, at man er forpligtet til at opfatte det øjeblik, man påtog sig rollen, som et lige sådefinitivt point of no return som det er at føde et barn. 

Kan du ikke leve op til dette, mener jeg, at du er nødt til at gå nu. Og igen - jeg forstår til fulde, at det er næsten umenneskeligt svært at magte opgaven - men det kan det også være at rumme sit biologiske barn. 

Anmeld

26. juli 2013

Muffinmus

Jeg tænker også på hvor meget alene tid i har med begge børn. Alle børn har godt af lidtalene tid med forældrene, både store og små.
Tager du hende med på pigetur hvor i F.eks køber ny smart bluse, eller spiser en lækker is og går tur sammen. En tur i biografen alene med dig. Naturligvis skal faren være inde over 100 %. Han er den eneste rigtige forælder i billedet som det er nu.
Har i haft den vigtige samtale hvor du forklarer at du virkelig gerne vil have det godt sammen med hende og at du bliver mere end ked af det når hun ikke er rar??
Og i øvrigt har andre lign tilfælde haft glæde af lommepenge systemet hvor man starter med fuldt beløb, men hver gang man er umulig, så advares der og hører man ikke efter ryger der lidt penge for hver gang. Det virker her hjemme det meste af tiden. Men naturligvis virker det ikke lige godt i alle familier. Har set i tv man skal give det en måneds tid for at se effekten.
Om ikke andet så håber jeg du finder en løsning på det.

Anmeld

26. juli 2013

Lotus86

Kan du ikke prøve at ignorere hende når hun "skælder" dig ud? Så kan det være det pludselig ikke er så interessant mere?

Håber det løser sig.

Anmeld

26. juli 2013

o1Mutte

Helt sikkert at X kan mærke det på mig (kender ikke nogen, der læser mennesker bedre end hende)
Men alt er prøvet, og helt ærligt (og med tårerne trillende) så er mit overskud for længst brugt op.
Jeg elsker X utrolig højt, og vil hende kun det bedste - er bare rigtig hårdt når man skal blive ved med at kæmpe

Kan du ikke tage på et Weekend ophold med en god veninde.. Og lade batterierne helt op.. Og måske også tænke det hele igennem.. Om du vil kæmpe videre, eller give op..

Forstår hvor frustrerende det må være for dig.. For du har jo også din anden lille pige at koncentrerer dig om.. Men nu hvor den store har oplevet så store svigt i sit allerede korte liv, skal du måske prøve at hjælpe hende, og støtte hende alt hvad du kan..?

Dette er blot mine tanker.. Håber du finder ud af en løsning..

Og hvad siger din mand til alt dette? Er der ikke nogle kampe/diskussioner hvor han kan tage over, så du ikke altid ender som ''bussemand''?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.