vægtøgning i graviditeten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2009

Tina2

Malouis skriver:

Hejsa.. jeg tror desværre osse at jeg bliver en af dem som tager meget på under graviditeten det har både min mor og søster gjort (så måske er det arveligt?!)-hvem ved?
Hvordan har du smidt alle de kilo efter fødslen? er de bare forsvundet af sig selv, eller har du gjort noget bestemt?

Altså for det første røg der jo 15 kg bare på den første uge, og 1. gang raslede de sidste bare af + de ekstra 5 kg..... Gjorde ingenting overhovedet, ammede bare løs:-)

2. gang var der jo så 16 kg tilbage da jeg havde smidt de 15 kg den første uge, så det var stadig en del, og det tog godt nok også lidt længere tid.... Passede bare lidt på hvad jeg spiste uden at være fanatisk, drak faktisk en hvidtøl hver eneste dag og det er ret fed, men godt for amningen:-)

Tror bare min krop har været god til at "søge" mod normalvægten igen, men jeg skulle bestemt tænke mere over hvad jeg spiste 2. gang...... Det gik slet ikke så nemt som 1. gang....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Moldemine

Tina2 skriver:

Altså for det første røg der jo 15 kg bare på den første uge, og 1. gang raslede de sidste bare af + de ekstra 5 kg..... Gjorde ingenting overhovedet, ammede bare løs:-)

2. gang var der jo så 16 kg tilbage da jeg havde smidt de 15 kg den første uge, så det var stadig en del, og det tog godt nok også lidt længere tid.... Passede bare lidt på hvad jeg spiste uden at være fanatisk, drak faktisk en hvidtøl hver eneste dag og det er ret fed, men godt for amningen:-)

Tror bare min krop har været god til at "søge" mod normalvægten igen, men jeg skulle bestemt tænke mere over hvad jeg spiste 2. gang...... Det gik slet ikke så nemt som 1. gang....

Okai, jeg håber på jeg kan gøre det samme, det ville da være fantastisk hvis man kunne hoppe i det gamle tøj ret hurtigt efter fødslen
tak for dit svar

Anmeld

13. juli 2009

linemus

Jeg fik at vide, at 10-15 kg er almindeligt. Jeg tog selv 16 kg på første gang, og mange af dem ryger kort efter fødslen. Jeg synes ikke, du skal gå så meget op i det, men tænke mere over, at du og baby får en fornuftig kost. Så må de ryge bagefter

- Line

Anmeld

13. juli 2009

quity

Malouis skriver:

Hejsa alle sammen, jeg er gravid og er i uge 31+0 i dag, jeg er meget i tvivl om hvor meget der er normalt at tage på under graviditeten, og i de forskellige uger..
her de sidste 3 uger har jeg taget 1kg på i ugen!!
jeg var normalvægtig før graviditeten, og der sagde min læge at han ville tro 6 kg var reaelt at tage på for mig!
Men nu har jeg rundet de 13 kg!!
det skal dog siges at jeg også er plaget af vand i kroppen..
Mit spørgsmål er bare om i kan huske hvad i ca. havde taget på i uge 31+0/og gennem hele graviditeten, jeg spiser fornuftigt, da jeg så nødig vil have alt for mange kilo at døje med efter fødslen...
På forhånd tak

Når man læser om vægtøgning under graviditet, siges der at man tager ca 12- 15 kg på.
Det følgende fandt jeg andensteds på denne hjemmeside. Under gravidet/fertilitet. Det er en oversigt hvor du kan se hvodan de forskellige kg fordeler sig. Men husk, det er forskelligt fra person til person.

Vægtstigning

Selv om du kan forvente at tage 12-15 kg på under graviditeten, så udgør din baby den mindste del af vægtstigningen. Vægtstigningen fordeler sig således:

• Babyen vejer 3-4 kg
  • Moderkagen vejer ca. 1 kg
  • Fostervand vejer ca. 1 kg
  • Bryster og livmoder 1-1½ kg
  • Ekstra blod og væske 2-3 kg
  • Fedtdepoter til amning ca. 3 kg
Ved min 1. graviditet tog jeg 6 kg på og dagen efter jeg havde født havde jeg tabt 12.

Anmeld

13. juli 2009

heaven

jeg tog 6 kg på og tabte 13,,,,,

Jannie

Anmeld

14. juli 2009

Disney79

Jeg er nu i uge 31+1 og har taget ca 11kg på den her gang første gang havde jeg taget ca 15kg på på det her tidspunkt  men som sagt er det jo meget forskelligt fra kvinde til kvinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.