vægtøgning i graviditeten...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.167 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. juli 2009

Moldemine

Hejsa alle sammen, jeg er gravid og er i uge 31+0 i dag, jeg er meget i tvivl om hvor meget der er normalt at tage på under graviditeten, og i de forskellige uger..
her de sidste 3 uger har jeg taget 1kg på i ugen!!
jeg var normalvægtig før graviditeten, og der sagde min læge at han ville tro 6 kg var reaelt at tage på for mig!
Men nu har jeg rundet de 13 kg!!
det skal dog siges at jeg også er plaget af vand i kroppen..
Mit spørgsmål er bare om i kan huske hvad i ca. havde taget på i uge 31+0/og gennem hele graviditeten, jeg spiser fornuftigt, da jeg så nødig vil have alt for mange kilo at døje med efter fødslen...
På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2009

Mum33

Malouis skriver:

Hejsa alle sammen, jeg er gravid og er i uge 31+0 i dag, jeg er meget i tvivl om hvor meget der er normalt at tage på under graviditeten, og i de forskellige uger..
jeg var normalvægtig før graviditeten, og der sagde min læge at han ville tro 6 kg var reaelt at tage på for mig!
Mit spørgsmål er bare om i kan huske hvad i ca. havde taget på i uge 31+0/og gennem hele graviditeten, jeg spiser fornuftigt, da jeg så nødig vil have alt for mange kilo at døje med efter fødslen...
På forhånd tak

Jeg tog næsten 15 kg på. De sidst 5 i 9. måned  Men det var også december  Alle kiloene var væk 1 mdr efter fødslen, så bare slap af. De skal nok forsvinde. Held og lykke og nyd maven.

Anmeld

13. juli 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg tog 11 kg. på og de 7 af dem i sidste trimester. Ugen efter fødslen havde jeg tabt det hele igen, og derefter tabte jeg yderligere 3-4 kg i ammeperioden. Så jeg var absolut glad for det, og håber jeg kan holde det en gang til, hvis det lykkes at få flere børn.

Ulempen ved at tabe mig så hurtigt var så, at min krop reagerede med galdestensanfald, som jeg fik 3 stk af i de første 2 måneder efter fødslen - og det er værre end veer! Smerten er ikke ligeså intens, men det er dybt ubehageligt.

Hvis du er normalvægtig, er en vægtstigning på 10-15 kg. vist meget normal, så synes ikke det lyder slemt. Jeg tog også på i ryk, hvorefter vægten stod stille i en periode.

Anmeld

13. juli 2009

Misjelle

Malouis skriver:

På forhånd tak

Altså jeg mener helt bestemt 6 kg lyder af lidt hvis du er normalvægtig, har en veninde der er overvægtig. Hun skulle helst ikke tage mere på end 6 kg på i alt. Jeg selv er normalvægtig og tog 12 kg. på. Det synes min læge var helt fint. Ved dog ikke hvornår i graviditeten jeg tog dem på, da vi ingen vægt har.

Anmeld

13. juli 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg tog 14kg på, fik afvide at det var normalt at tage 10-14 kg på. 6 kg lyder ikke af meget...

Anmeld

13. juli 2009

Tina2

Ja, jeg er så en af sværvægterne når jeg er gravid.....
1. gang: +25 kg
2. gang: + 31 kg

Til 24 ugers undersøgelse havde jeg begge gange taget 13-14 kg på....

Tror bare nogle tager mere på end andre. Jeg er normalvægtig og har aldrig problemer med vægten når jeg ikke er gravid. Men når jeg er det så HIVER jeg alt der hedder kg til mig!!!! Desværre:-(

Du skal nok komme af med dem igen, ingen tvivl om det:-)
1. gang hvor jeg tog 25 kg på, gik der kun 4 mdr så havde jeg tabt 30 kg.... Og 2. gang hvor jeg tog 31 kg på tog det 9½ mdr så havde jeg tabt dem alle.....

Meget af det er ofte vand, når man tager så mange kg på, så begge gange har jeg 1 uge efter fødslen tabt 15 kg.....

Anmeld

13. juli 2009

Moldemine

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Jeg tog næsten 15 kg på. De sidst 5 i 9. måned  Men det var også december  Alle kiloene var væk 1 mdr efter fødslen, så bare slap af. De skal nok forsvinde. Held og lykke og nyd maven.

okay, så har jeg stadig to kg at tage på, de sidste 9 uger... jeg håber jeg er lige så heldig med vægttabet bagefter som du har været
Kram

Anmeld

13. juli 2009

Moldemine

Tina2 skriver:

Ja, jeg er så en af sværvægterne når jeg er gravid.....
1. gang: +25 kg
2. gang: + 31 kg

Til 24 ugers undersøgelse havde jeg begge gange taget 13-14 kg på....

Tror bare nogle tager mere på end andre. Jeg er normalvægtig og har aldrig problemer med vægten når jeg ikke er gravid. Men når jeg er det så HIVER jeg alt der hedder kg til mig!!!! Desværre:-(

Du skal nok komme af med dem igen, ingen tvivl om det:-)
1. gang hvor jeg tog 25 kg på, gik der kun 4 mdr så havde jeg tabt 30 kg.... Og 2. gang hvor jeg tog 31 kg på tog det 9½ mdr så havde jeg tabt dem alle.....

Meget af det er ofte vand, når man tager så mange kg på, så begge gange har jeg 1 uge efter fødslen tabt 15 kg.....

Hejsa.. jeg tror desværre osse at jeg bliver en af dem som tager meget på under graviditeten det har både min mor og søster gjort (så måske er det arveligt?!)-hvem ved?
Hvordan har du smidt alle de kilo efter fødslen? er de bare forsvundet af sig selv, eller har du gjort noget bestemt?

Anmeld

13. juli 2009

Moldemine

Misjelle skriver:

Altså jeg mener helt bestemt 6 kg lyder af lidt hvis du er normalvægtig, har en veninde der er overvægtig. Hun skulle helst ikke tage mere på end 6 kg på i alt. Jeg selv er normalvægtig og tog 12 kg. på. Det synes min læge var helt fint. Ved dog ikke hvornår i graviditeten jeg tog dem på, da vi ingen vægt har.

Jeg syntes også 6 kg lød af lidt da han sagde det, og efter hvad jeg har fundet om vægtøgning under graviditeten på nettet, kan jeg se at det er helt normalt at tage mere på ifølge statestikkerne... så mon ikke min læge bare har sagt forkert?? uanset hvad så har jeg oversteget de 6 kg for længst..!
Nu håber jeg bare at de lige så stille rasler af kiloerne efter lillepigen er født..

Anmeld

13. juli 2009

Moldemine

Lisbeth Aalborg2 skriver:

okay, så er det måske ikke så forfærdentligt med min vægtøgning, nu håber jeg bare at jeg taber alle kiloerne bagefter, og gerne lidt mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.