Meningitis!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2013

Lykke:)

esioul skriver:

Jeg ville ringe til vagtlægen.

Du må sige til hvis jeg skal hjælpe dig med at finde et nummer

Min lægevagt åbner først kl. 16! Åååh en ventetid. Men så vidt jeg har læst og forstået på nettet, kommer det an på hvilken slags meningitis det er?
Men for min egen sikkerhed pakker jeg en lille tasker og smutter!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

Pikku Myy

Lykke:) skriver:

Svar på begge dine indlæg ;
Tak for svaret! Jeg bør nok ringe til en eller anden der ved noget omkring det. Hvem kan man ringe til nu? Lægen har lukket nu jo.

Tilføjelse: Er din svigerfar på hospitalet med din svoger? Kan du ikke få ham til at spørge lægerne der hvordan de mener du skal forholde dig?

Anmeld

25. juli 2013

Ciss skriver:

Det skader ikke at tage en telefon og spørge. Lige når det gælder den slags er det vist bedre med en opringning for meget end for lidt.....

for at du ikke også er smittet.

Ja, det har du helt ret i!
Hvor skal jeg ringe hen, lægevagten eller?

Anmeld

25. juli 2013

quindelist

Min kæreste og jeg bor pt. hos mine svigerforældre, da vi venter på at kunne flytte ind i vores lejlighed jer den 1/8.

Min kærestes lillebror har lige fået konstateret meningitis, og nu er jeg rædselslagen for, at han kan have smittet/smitter mig og min ufødte søn.
Kan det lade sig gøre? Og bør jeg finde et andet sted at være indtil vi kan flytte ind i vores lejlighed?

Hvis det er smitsom meningitis bliver i kontaktet enten fra den afdeling han ligger på eller via embedslægen og det går lynhurtigt efter det er konstateret.

Som en anden skriver findes der mange forskellige årsager til meningitis og de fleste af dem er i praksis ufarlige

Så ingen panik før i ved hvad lillebror fejler, selvom symptomerne ligner meningitis behøver det ikke at være det.

Anmeld

25. juli 2013

Mumto3 skriver:

Jeg ville ringe med det samme. De kan nok ikke sige noget før de har fået svar fra Roskilde sygehus. Men ring alligevel. Held og lykke med det hele

Tusind tak!
Jeg må ringe et eller andet sted hen, når jeg får lidt mere at vide!

Anmeld

25. juli 2013

esioul

Min lægevagt åbner først kl. 16! Åååh en ventetid. Men så vidt jeg har læst og forstået på nettet, kommer det an på hvilken slags meningitis det er?
Men for min egen sikkerhed pakker jeg en lille tasker og smutter!

Præcis. Og så snart din bror ,eller hvem det nu var der havde fået det, får svar ved du hvad der skal ske.

Men jeg ville nok ringe når de åbner kl 16, bare for at være helt sikker, og derved noterer de også at du muligvis kommer afhængig af hans meningitis type.

Anmeld

25. juli 2013

Pikku Myy skriver:

Tilføjelse: Er din svigerfar på hospitalet med din svoger? Kan du ikke få ham til at spørge lægerne der hvordan de mener du skal forholde dig?

Svarer lige her på begge dine indlæg
Jo det er han. Kan selvfølgelige lige sende ham en SMS så han kan opdatere mig midt i min lille krise har jeg overhovedet ikke tænkt på det. Tak!

Anmeld

25. juli 2013

quindelist

Tusind tak!
Jeg må ringe et eller andet sted hen, når jeg får lidt mere at vide!

Lægevagten ved jo ikke hvad type der er tale om -så hellere få dem der er med lillebror til at spørge på den afdeling hvor han er indlagt

Anmeld

25. juli 2013

quindelist skriver:

Hvis det er smitsom meningitis bliver i kontaktet enten fra den afdeling han ligger på eller via embedslægen og det går lynhurtigt efter det er konstateret.

Som en anden skriver findes der mange forskellige årsager til meningitis og de fleste af dem er i praksis ufarlige

Så ingen panik før i ved hvad lillebror fejler, selvom symptomerne ligner meningitis behøver det ikke at være det.

Okay, håber de kommer med en opdatering meget snart.
Hans egen læge har sagt, at det var meningitis, så det er bare lige at finde ud af hvilken en af dem der er tale om.

Anmeld

25. juli 2013

Pikku Myy

Svarer lige her på begge dine indlæg
Jo det er han. Kan selvfølgelige lige sende ham en SMS så han kan opdatere mig midt i min lille krise har jeg overhovedet ikke tænkt på det. Tak!

Gør det. Jeg er sikker på de gerne vil svare, og de er de eneste der kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.