Meningitis!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.714 visninger
33 svar
13 synes godt om
25. juli 2013

Lykke:)

Min kæreste og jeg bor pt. hos mine svigerforældre, da vi venter på at kunne flytte ind i vores lejlighed jer den 1/8.

Min kærestes lillebror har lige fået konstateret meningitis, og nu er jeg rædselslagen for, at han kan have smittet/smitter mig og min ufødte søn.
Kan det lade sig gøre? Og bør jeg finde et andet sted at være indtil vi kan flytte ind i vores lejlighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2013

Mumto3

Ja! Ud med dig. Har hospitalet ikke sagt noget?

Anmeld

25. juli 2013

esioul

Lykke:) skriver:

Min kæreste og jeg bor pt. hos mine svigerforældre, da vi venter på at kunne flytte ind i vores lejlighed jer den 1/8.

Min kærestes lillebror har lige fået konstateret meningitis, og nu er jeg rædselslagen for, at han kan have smittet/smitter mig og min ufødte søn.
Kan det lade sig gøre? Og bør jeg finde et andet sted at være indtil vi kan flytte ind i vores lejlighed?

Har ingen erfaringer, men ville kontakte lægen og høre hvilke forholdsregler der skal tages.

Jeg har hørt om at hvis der har været et tilfælde på en skole, så skal de øvrige elever forbyggende behandles.

Anmeld

25. juli 2013

esioul

Meningitis smitter med spyt, nys og hoste. Smittet med meningitis forårsaget af menigokokker (kaldet smitsom meningitis) er kun af betydning for dem, der bor sammen med den syge. Er der tale om en meningokok meningitis, skal de der bor sammen med den syge, derfor behandles forebyggende (selv om de er raske) med antibiotika. Er meningitis opstået som komplikation til en bihulebetændelse eller mellemørebetændelse smitter den ikke. Er der tale om virus meningitis træffes der ikke særlige forholdsregler - heller ikke for dem, der bor sammen med den syge.

Taget fra nettet

Anmeld

25. juli 2013

Mumto3 skriver:

Ja! Ud med dig. Har hospitalet ikke sagt noget?

Ikke så vidt jeg ved nej
Det eneste vi har hørt (min svigermor og jeg) er, at min svigerfar og svoger blev sendt direkte på Roskilde hospital efter de havde været hos lægen, så lige nu er de der, og han skal i behandling for meningitis.
Bør jeg ringe til læge/et eller andet for at få en undersøgelse, hvis de kan det allerede nu? Ved jo ikke om jeg er smittet!

Anmeld

25. juli 2013

esioul skriver:

Har ingen erfaringer, men ville kontakte lægen og høre hvilke forholdsregler der skal tages.

Jeg har hørt om at hvis der har været et tilfælde på en skole, så skal de øvrige elever forbyggende behandles.

Svar på begge dine indlæg ;
Tak for svaret! Jeg bør nok ringe til en eller anden der ved noget omkring det. Hvem kan man ringe til nu? Lægen har lukket nu jo.

Anmeld

25. juli 2013

esioul

Tak for svaret! Jeg bør nok ringe til en eller anden der ved noget omkring det. Hvem kan man ringe til nu? Lægen har lukket nu jo.

Jeg ville ringe til vagtlægen.

Du må sige til hvis jeg skal hjælpe dig med at finde et nummer

Anmeld

25. juli 2013

Ciss

Ikke så vidt jeg ved nej
Det eneste vi har hørt (min svigermor og jeg) er, at min svigerfar og svoger blev sendt direkte på Roskilde hospital efter de havde været hos lægen, så lige nu er de der, og han skal i behandling for meningitis.
Bør jeg ringe til læge/et eller andet for at få en undersøgelse, hvis de kan det allerede nu? Ved jo ikke om jeg er smittet!

Det skader ikke at tage en telefon og spørge. Lige når det gælder den slags er det vist bedre med en opringning for meget end for lidt.....

for at du ikke også er smittet.

Anmeld

25. juli 2013

Mumto3

Ikke så vidt jeg ved nej

Jeg ville ringe med det samme. De kan nok ikke sige noget før de har fået svar fra Roskilde sygehus. Men ring alligevel. Held og lykke med det hele

Anmeld

25. juli 2013

Pikku Myy

Du skal finde ud af hvilken type meningitis din svoger har. Som esioul skriver, så afhænger din situation af det. Det kan en "tilfældig" læge ikke hjælpe dig med ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.